Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Fake newsy i skandale, czyli dziennikarstwo od kuchni

wrzesnia.info.pl, 12 listopada 2019 r. Wielu zadaje sobie pytanie, czy dziennikarze mają w sobie wrażliwość moralną, w tej profesji szczególnie pożądaną? Gdzie kończy się granica przyzwoitości pisania o sprawach kontrowersyjnych? Jaką specjalizację zawodu najlepiej wybrać? Na te i inne pytania odpowiedzi poznali uczniowie Liceum Ogólnokształcącego im. Henryka Sienkiewicza. Ostatniego dnia października odbyły się warsztaty dziennikarskie przeprowadzone przez Annę Tess Gołębiowską, na co dzień pracującą w „Wiadomościach Wrzesińskich”. W ciągu 45 minut uczniowie klasy II a wysłuchali wskazówek dotyczących pracy, wzięli udział w kilku ćwiczeniach oraz ochoczo zadawali pytania. Trzech uczniów zadeklarowało, że myśli o podjęciu w przyszłości działalności publicystycznej, a dokładniej – o dziennikarstwie telewizyjnym. Czytaj więcej…


Twitter poradzi sobie z cyfrową manipulacją? W inicjatywę zaangażowani użytkownicy

cyberdefence24.pl, 13 listopada 2019 r. Twitter stworzył roboczą listę możliwości przeciwdziałania szerzeniu się cyfrowej manipulacji na platformie, w tym głównie materiałów deepfake. Władze firmy zbierają opinie użytkowników na temat strategii działania w tego typu sytuacjach. Propozycje opisane na blogu firmowym Twittera wahają się od oznaczania „sztucznych lub zmanipulowanych” zdjęć i wideo, przez wyświetlanie ostrzeżeń przy próbie ich polubienia lub udostępnienia, po zamieszczanie odnośników do opracowań wskazujących, dlaczego materiał może być fałszywką. W przypadku tweetów wprowadzających w błąd lub stwarzających poważne zagrożenie spółka przewiduje również możliwość ich usunięcia. Czytaj więcej…


Instagram ukryje liczbę polubień pod zdjęciami

mobtech.interia.pl, 13 listopada 2019 r. Instagram rozszerza testy funkcjonalności usuwającej polubienia pod zdjęciami użytkowników. Na początek zmian doczekają się osoby mieszkające w Stanach Zjednoczonych. Instagram rozpoczął testy swojej platformy, która w przyszłości ma zostać całkowicie pozbawiona widoku liczby polubień. Obecnie każde serduszko dawane pod zdjęciem jest liczone i przedstawiane bezpośrednio pod fotografią. To wkrótce ma się zmienić. Firma rozpoczęła testy w Stanach Zjednoczonych – efekt można zobaczyć na zrzutach ekranu. Jaki jest powód nowej decyzji? Według przedstawicieli portalu chodzi o zmniejszenie „ciśnienia” na liczbę polubień na Instagramie – platforma dzięki temu ma być także bardziej konkurencyjna. W tle majaczy także kwestia relacji międzyludzkich. Czytaj więcej…


Jestem influencerem i mam nadzieję, że Instagram na dobre pozbywa się „polubień”

edition.cnn.com, 13 listopada 2019 r. Pracuję jako influencer w mediach społecznościowych od czterech lat i doświadczyłem wielu pozytywnych aspektów tej branży. Widziałem, w jaki sposób motywujące pozytywne słowa zachęcają młode, niepewne dziewczyny do poczucia się pięknymi we własnej skórze. Moje podróże zainspirowały Amerykankę do pierwszej samotnej wyprawy na Bliski Wschód, która okazała się dla niej głębokim przełomowym doświadczeniem. Ale widziałem również bardziej negatywne aspekty, takie jak stres emocjonalny związany z tworzeniem treści, których wyłącznym celem jest zachęcenie jak największej liczby osób do polubienia zdjęć. Czytaj więcej…


Facebook i Instagram usunęły miliony postów za naruszenia

bloomberg.com, 13 listopada 2019 r. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy Facebook usunął dziesiątki milionów postów użytkowników z powodu naruszenia warunków świadczenia usług w takich kwestiach, jak pornografia dziecięca, sprzedaż narkotyków i terroryzm. Miliony innych zostały usunięte z Instagrama. Tak wynika z raportu opublikowanego przez Facebook, który szczegółowo opisuje, w jaki sposób firma mediów społecznościowych egzekwuje własne zasady dotyczące treści. Raport, który jest publikowany co sześć miesięcy i po raz pierwszy zawiera dane z Instagrama, poinformował, że Facebook identyfikuje większość treści, które automatycznie usuwa, korzystając z własnych algorytmów oprogramowania. Czytaj więcej…


Twitter chce rozprawić się z deepfake’ami, ale czy jego zasady sięgają aż tak daleko?

forbes.com, 13 listopada 2019 r. W zeszłym miesiącu Twitter ogłosił, że podejmie walkę ze „zmanipulowanymi mediami”, w tym zdjęciami, wideo i audio, które zostały sfabrykowane w sposób, który zmienia pierwotną wiadomość, znaczenie lub cel – lub, co ważniejsze, może wydawać się czymś, co się faktycznie nie zdarzyło. Polityka platformy wyraźnie ma na celu zaradzenie rosnącemu zagrożeniu tak zwanymi „fałszywymi filmami”, które rozwinęły się zarówno pod względem zaawansowania, jak i liczby publikacji. Czytaj więcej…