Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Ewelina Lisowska: największy hejt spływa na mnie z USA. Wszystko przez „TTBZ”

teleshow.wp.pl, 22 listopada 2019 r. Ewelina Lisowska w drodze do finału muzycznego show „Twoja twarz brzmi znajomo” wcielała się w kobiety i mężczyzn, białych i czarnych. Jeden z jej występów wzbudził szczególne oburzenie wśród Amerykanów, którzy cały czas wysyłają jej nienawistne wiadomości. W rozmowie z WP Lisowska odniosła się do zarzutów. Czytaj więcej…


Amerykanie ocenią, czy TikTok jest niebezpieczny dla bezpieczeństwa narodowego

wnp.pl, 22 listopada 2019 r. Armia USA prowadzi ocenę zagrożeń dla bezpieczeństwa narodowego stwarzanych przez platformę społecznościową TikTok, która jest własnością chińskiej firmy ByteDance. Zastrzeżenia w tej kwestii zgłosili wcześniej amerykańscy politycy – podała 22 listopada agencja Reutera. Decyzję w sprawie przeprowadzenia audytu bezpieczeństwa TikToka podjął sekretarz armii Ryan McCarthy na prośbę Chucka Schumera, lidera Demokratów w Senacie USA. Senator zwrócił uwagę, że popularna wśród młodych użytkowników aplikacja wideo jest wykorzystywana przez amerykańskie wojsko jako kanał docierania do nastolatków. Według danych samej firmy osoby w wieku 16-24 lat stanowią 60 proc. użytkowników platformy w USA. „Specjaliści ds. bezpieczeństwa narodowego zgłosili zastrzeżenia co do gromadzenia i przetwarzania przez TikToka danych użytkowników, m.in. wymienianych wiadomości oraz wytwarzanych treści, a także adresów IP, danych lokalizacyjnych, metadanych i innych wrażliwych informacji osobistych” – napisał Schumer w liście do McCarthy’ego datowanym na 7 listopada. Czytaj więcej…


Influencerzy realni vs wirtualni – kto ma na nas większy wpływ?

socialpress.pl, 22 listopada 2019 r. Niedawno, w niektórych mediach pojawiła się informacja o tym, że wpływy influencerów zaczęły powoli spadać. Nowy raport opublikowany na stronie hypeauditor.com pokazuje, że nie jest to do końca prawda. Influencerzy wciąż mają się naprawdę dobrze, a zwłaszcza ci wirtualni. Jeżeli na myśl o influencerach od razu przychodzą Wam do głowy nazwiska ludzi to można rzec, że jesteście w błędzie. Od niedawna możemy bowiem zaobserwować zjawisko zwane… wirtualnymi influencerami. O jednym z nich, Miqueli, pisaliśmy już jakiś czas temu. Teraz okazuje się, że Miquela i jej wirtualne koleżanki influencerki mają na odbiorców większy wpływ, niż ci realni. I chociaż wydaje się to być absurdalne, to właśnie takie dane możemy znaleźć w raporcie opublikowanym na stronie hypeauditor.com. Czytaj więcej…


Twórcy internetu wstydzą się tego, jak dzisiaj wygląda sieć. „Nikt o tym nie pomyślał”

innpoland.pl, 24 listopada 2019 r. Twórcy ARPANET, prekursora współczesnego internetu, są niemile zaskoczeni tym, w jakim kierunku wyewoluowała sieć. Przyznają, że dzisiejszego toksycznego środowiska mediów społecznościowych nie przewidział nikt z osób, które w 1969 r. pracowały nad projektem sieci komputerowej. Nieco ponad 50 lat temu, 29 października 1969 r., z pokoju na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles przez studenta Charleya Kline’a została wysłana pierwsza w dziejach internetu wiadomość. W ciągu następnych kilkudziesięciu lat ARPANET, tajny projekt rządu Stanów Zjednoczonych, wyewoluował w dobrze nam dzisiaj znany internet. Zaangażowane wówczas w projekt osoby podkreślają dzisiaj, że choć miały wówczas całkiem niezłe pojęcie o potencjale sieci, to absolutnie nikt nie był stanie przewidzieć powstania mediów społecznościowych. Czytaj więcej…


Ludzie dzielą się fake newsami w Internecie, nawet jeśli mogą stwierdzić, że są nieprawdą

newscientist.com, 24 listopada 2019 r. Rozpowszechnianie fake newsów w mediach społecznościowych stanowi problem od lat. Ale istnieje proste rozwiązanie, aby powstrzymać ludzi przed udostępnianiem fałszywych informacji. Gordon Pennycook z University of Regina w Kanadzie i jego koledzy odkryli, że ludzie mogą łatwo zidentyfikować fałszywe wiadomości, ale mogą nieświadomie udostępniać błędne informacje w mediach społecznościowych, ponieważ nie myślą analitycznie. Czytaj więcej…


Prawie nikt nie udostępnia fałszywych wiadomości

japantimes.co.jp, 23 listopada 2019 r. Niektórzy denerwują się na Facebooka za publikowanie niefiltrowanych reklam politycznych, podczas gdy inni denerwują się na Twittera za ich banowanie. Istnieje wiele zamieszania i spekulacji, ale wiemy, że te firmy mediów społecznościowych zasadniczo zmieniły sposób wymiany informacji przez ludzi. Czy zmieniają one także sposób rozpowszechniania dezinformacji? Na to pytanie badacze starają się odpowiedzieć. Po tym, jak fałszywe wiadomości stały się nieodłącznym elementem podczas wyborów w 2016 r., eksperci w dziedzinie psychologii, nauk politycznych, informatyki i sieci zintensyfikowali badania nad dezinformacją, ucząc się bardziej szczegółowo, jak porusza się ona w mediach społecznościowych. Czytaj więcej…


Czy Ameryka powinna bać się chińskiego TikToka?

nationalinterest.org, 23 listopada 2019 r. W jaki sposób aplikacja do udostępniania śmiesznych filmów, skeczów i karaoke przyciągnęła uwagę Komitetu Inwestycji Zagranicznych w Stanach Zjednoczonych (CFIUS), strażnika bezpieczeństwa narodowego w zakresie przejęć amerykańskich firm? Aplikacja TikTok, która została uruchomiona w 2017 roku, jest niezwykle popularna wśród nastolatków na całym świecie – została pobrana 1,5 biliona razy na świecie i 122 miliony razy w USA. Za wszystkimi obawami i strachem stoi jeden fakt: aplikacja jest własnością chińskiej firmy ByteDance, założonej w 2012 roku. Czytaj więcej…


26 proc. użytkowników mediów społecznościowych stworzyło gdzieś fałszywy profil

digitalinformationworld.com, 24 listopada 2019 r. Nowe badanie przeprowadzone przez Secure Life ujawniło, jak często ludzie mają tendencje do mówienia nieprawdy, w zależności od sytuacji, w jakiej się znajdują. Niezależnie od tego, czy chodzi o znalezienie pracy, wpłynięcie na opinię publiczną w określony sposób, czy zrobienie wielu innych rzeczy, które wymagają oszustwa, ludzie cały czas kłamią. Nowy post na blogu, o którym mowa, wykorzystywał ankietę około 500 osób, aby ujawnić, jak często dochodzi do takich sytuacji. Ważną rzeczą do zapamiętania jest to, że jeśli chodzi o media społecznościowe, okazuje się, że około 26 proc. ludzi stworzyło gdzieś fałszywy profil. Przyczyny tego mogą być dość różnorodne. Inne ujawnione statystyki były jeszcze bardziej niepokojące. Czytaj więcej…