Fałszywi influencerzy to coraz częstsze zjawisko, które pojawiło się wraz ze wzrostem popularności influencer marketingu. Jak walczyć z nieuczciwymi osobami w social media? Oto 6 prostych kroków.

Kto to jest fałszywy influencer?

Fałszywi influencerzy to profile w mediach społecznościowych, które oszukują poprzez pozornie dużą ilość obserwujących oraz ich sztuczne zaangażowanie. Ma to na celu uczestnictwo w kampaniach influencerskich. Wraz ze wzrostem popularności influencer marketingu, umiejętność wykrywania fałszywych influencerów stała się kluczowa dla dalszego sukcesu i wiarygodności rynku.

Jak rozpoznać fałszywego influencera?

Fałszywych influencerów można dostrzec na trzech poziomach: poprzez ich profil, profile obserwatorów i społeczność obserwatorów. Problem fałszywych influencerów jest obecny we wszystkich głównych sieciach (Instagram, Twitter, Facebook) i rozwija się na wielu rynkach. Oto jak szybko zidentyfikować fałszywego influencera.

Rozwój społeczności

Dziwny lub „nienaturalny” wzrost liczby obserwatorów jest zawsze niepokojący. Na przykład konto, które nie ma żadnej aktywności, ale ciągły przyrost osób, które je obserwuje lub konto z nonsensownymi skokami wzrostu liczby obserwatorów. Obie te rzeczy wskazują na to, że influencer zakupił swoich „fanów”.

Aktywność

Brak aktywności obserwatorów również nie jest dobrym znakiem. Konto z dużą liczbą obserwatorów, którzy nie mają postów ani zdjęć profilowych, jest podejrzane. Chociaż zaangażowanie różni się w różnych sieciach społecznościowych, szukaj stabilnych wzorców zaangażowania.

Obserwatorzy

Boty obserwują boty. Konta, które mają obserwatorów / fanów, którzy sami mają kilku bądź zero obserwatorów, to kolejny sposób na wykrycie fałszywego influencera. Ci fałszywi obserwatorzy lub „boty” często tworzą całe sieci fałszywych profili. Łatwym sposobem na wykrycie sieci botów jest sprawdzenie, czy dwóch pozornie fałszywych obserwatorów influencera nawzajem się obserwuje.

Ukryte lub prywatne profile

Dotyczy to Instagrama i Twittera. Gdy większość obserwatorów fałszywego influencera ma ukryte lub prywatne profile, może to wskazywać na równie fałszywych obserwatorów. Prawdopodobnie pochodzą oni z farm profili do kupienia.

Wartość medialna

Jeśli uzyskana wartość mediów influencera jest bliska zeru lub bardzo niska, powinno być to alarmujące. Influencerzy zwykle dostają udostępnienia, polubienia, komentarze, retweety itp. Aby to zweryfikować, spróbuj szybko wyszukać w Google prawdziwe nazwisko lub nazwę profilu influencera. Jeśli nie są wysoce referencyjne (bardzo niewiele wyników wyszukiwania), prawdopodobnie są fałszywe.

Fałszywi ludzie wykorzystujące zdjęcia stockowe jako profilowe

Jest to najnowszy rodzaj fałszywego konta. Boty stają się coraz bardziej wyrafinowane. Aby sprawdzić, czy konto jest prawdziwe, uruchom podejrzane zdjęcie profilowe za pomocą wyszukiwania grafiki Google. W wyniku tego zabiegu otrzymasz wszystkie wyniki dla stron, które zawierają pasujące obrazy, czyli będą to witryny z podobnymi zdjęciami.

Wniosek

Tak wygląda sześć wskazówek, które mogą ochronić cię przed fałszywymi influencerami. Ponieważ takie osoby i sieci botów stają się coraz bardziej wyrafinowane, technologia będzie miała kluczowe znaczenie w zwalczaniu oszustw w influencer marketingu.