Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Czy wyborcy i konsumenci mają jeszcze wolną wolę? Giganci internetu manipulują nami, byśmy wybrali to, czego sobie życzą

demaskator24.pl, 25 listopada 2019 r. Kamil Stępniak, doktorant na wydziale prawa Uniwersytetu w Białymstoku, opowiada, jak giganci internetu mogą wpływać na nasze zachowania wyborcze. „Może się zdarzyć taka sytuacja, że któraś z firm tzw. imperium GAFA, czyli Google, Amazon, Facebook, Apple, kierując się jakimiś swoimi partykularnymi interesami, będzie chciała tak przemodelować algorytm, który odpowiada za to, że danemu użytkownikowi będzie wyświetlana tylko i wyłącznie treść pożądana w tym momencie np. przez Facebooka, do tego, żeby np. ukierunkować go pod kątem wyborczym. To jest ważne w kontekście zasady wolnych wyborów, która akurat w polskiej konstytucji wprost nie jest wyrażona. Natomiast przedstawiciele doktryny dosyć mocno sformułowali tę treść, m.in. prof. Grzegorz Kryszeń pisze o tym, że zasada wolnych wyborów obejmuje swoim przedmiotowym zakresem to, żeby człowiek mógł podjąć nieskrępowany wybór na podstawie relewantnych przesłanek. Rodzi się pytanie: czy zasada wolnych wyborów nie jest naruszana przez Imperium GAFA pod tym względem, że człowiek, korzystając z produktów tych firm, nie może wykreować rzeczywistego obrazu i tego, jakiego wyboru chciałby dokonać”. Czytaj więcej…


Facebook i Google zagrożeniem dla praw człowieka. Niepokojące wnioski Amnesty International

cyberdefence24.pl, 25 listopada 2019 r. Gromadzenie danych przez Facebooka i Google’a zagraża prawom człowieka twierdzi Amnesty International. Organizacja ma również zastrzeżenia do modelów biznesowych obu amerykańskich korporacji, które opierają się na nadzorze elektronicznym. Organizacja skierowała również adresowane do rządów wielu krajów wezwanie do wprowadzenia regulacji prawnych ograniczających możliwość gromadzenia danych osobowych obywateli przez wielkie firmy technologiczne. W wydanym przez Amnesty International raporcie „Giganci nadzoru” (ang. „Surveillance Giants”) zawarto również rekomendacje dla regulacji prawnych, które pozwoliłyby użytkownikom usług cyfrowych na skuteczne ograniczenie śledzenia ich przez firmy na potrzeby reklamy cyfrowej oraz zewnętrzne podmioty, gromadzące dane na potrzeby profilowania. Ponadto, AI wezwała Facebooka i Google do zaprzestania naruszania praw człowieka i zmiany ich modeli biznesowych. Czytaj więcej…


Właściwe słowa z niewłaściwych ust w niewłaściwym miejscu. „Borat” bije w Facebooka i grozi Zuckerbergowi karą

spidersweb.pl, 25 listopada 2019 r. Sacha Baron Cohen, brytyjski komik znany z ról rapera Aliego G oraz dziennikarza Borata, wygłosił ostre przemówienie podczas szczytu Never is Now zorganizowanego przez ADL – amerykańską Ligę Antydefamacyjną. Słuchając jego słów jestem za, a nawet przeciw. „Borat” wycelował wielkie działa w szefów największych firm technologicznych Krzemowej Doliny. W wystąpieniu, które zdecydowanie nie należy do kategorii stand-upów, Sacha Baron Sohen wymienił z nazwiska szefostwo Facebooka, Twittera, Google’a i YouTube’a. Tę Krzemową Szóstkę wskazał jako osoby przedkładające zyski własnych biznesów oraz wartość giełdowych akcji ponad ochronę demokracji. Cohen wskazał, że szóstka amerykańskich miliarderów ma większy wpływ na nasze życia oraz poglądy niż reprezentanci wybrani w legalnych wyborach. Silikonowa Szóstka nie robi jednak prawie nic, aby walczyć z kłamstwami, nienawiścią, nazizmem, rasizmem, antysemityzmem i pedofilią którymi przeżarte są media społecznościowe. Czytaj więcej…


Jak wykorzystać media społecznościowe do budowania lojalności klientów?

retailsector.co.uk, 25 listopada 2019 r. Wyróżnianie się wśród marek staje się coraz większym wyzwaniem. Firmy muszą budować zaufanie, aby zdobywać lojalność klientów. I tu właśnie media społecznościowe mogą zapewnić przewagę konkurencyjną. Czytaj więcej…


Ludzie piszą fałszywe recenzje na Amazon, aby uzyskać darmowe rzeczy

money.com, 25 listopada 2019 r. Według nowego raportu BuzzFeed, miliony firm zewnętrznych używa Amazon do sprzedaży swoich produktów, a wiele świetnych recenzji, które przekonują nas do dodania tych produktów do naszych koszyków online, jest całkowicie fałszywych. Czytaj więcej…


Jak najlepiej wykorzystać strategię mediów społecznościowych?

prnewswire.com, 25 listopada 2019 r. Około 70 proc. populacji Stanów Zjednoczonych jest aktywna w mediach społecznościowych. Od Facebooka do Instagrama, media społecznościowe to nie tylko skuteczne narzędzie komunikacji, ale także narzędzie napędzające sprzedaż. Właścicielom firm, którzy jeszcze nie skorzystali z mediów społecznościowych, zaleca się rozpoczęcie tego jak najszybciej. Oto 5 wskazówek, jak najlepiej wykorzystać strategię mediów społecznościowych. Czytaj więcej…