Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Facebook opracował aplikację rozpoznającą twarze pracowników

cyberdefence24.pl, 26 listopada 2019 r. Facebook mówi o rutynowych działaniach na poznawanie nowych technologii, a regulatorzy federalni badają sprawę. Koncern Marka Zuckerberga przyznał, że stworzył aplikację rozpoznającą twarze pracowników i ich znajomych. Program, który obecnie już nie działa, pozwalał na automatyczne identyfikowanie z imienia i nazwiska osób, które znalazły się przed obiektywem smartfona. Aplikacja miała powstać w latach 2015-2016, a więc jeszcze przed wybuchem skandalu związanego z nieuprawnionym pozyskaniem przez firmę Cambridge Analytica danych 87 mln użytkowników Facebooka – zwraca uwagę serwis Business Insider. To właśnie po ujawnieniu tej afery, a także wszczęciu dochodzenia przez organy federalne, program został porzucony przez Facebooka, a prace nad nim przerwane. Czytaj więcej…


Nie chwal się w sieci. Wróg nie śpi

cyfrowa.rp.pl, 26 listopada 2019 r. Nieprzemyślane zamieszczanie zdjęć i postów w mediach społecznościowych może być kosztowne. Ktoś może to wykorzystać. Nie tylko pracodawca. W połowie listopada pewien Rosjanin przemycił kota na pokład samolotu Aerofłotu. Musiał uciec się do podstępu, bo zwierzę było po prostu za ciężkie na to, by przewieźć je na pokładzie. 10-kilogramowy kot musiałby schudnąć poniżej 8 kg, by nie podróżować w luku bagażowym. Właściciel zwierzaka opóźnił wylot o dobę i podczas odprawy bagażowej zaprezentował chudszego kota znajomych. Po zakończonej odprawie podmienił go na swojego ponadwymiarowego pupila. Czytaj więcej…


MC: Musimy wspólnie opracować regulacje dotyczące bezpieczeństwa Internetu

cyberdefence24.pl, 26 listopada 2019 r. Ruszyło 14. Forum Zarządzania Internetem (IGF). Kilka tysięcy uczestników przez najbliższe pięć dni dyskutować będzie o kluczowych zagadnieniach związanych z globalną siecią. Między innymi o aspektach prawnych, politycznych, społecznych i technicznych. Do Berlina przyjechał też szef polskiego resortu cyfryzacji. Swoją wizytę w stolicy Niemiec Marek Zagórski rozpoczął od spotkania z niemieckim ministrem gospodarki i energii Peterem Altmaierem. Tematem rozmów było przede wszystkim bezpieczeństwo przy wprowadzaniu sieci 5G. Polska i Niemcy dążą do wspólnego stanowiska. Czytaj więcej…


Superszybki internet 5G dla 65 proc. populacji już w 2025 roku

cyberdefence24.pl, 26 listopada 2019 r. Do końca 2025 roku 65 proc. ludności świata będzie miało do dyspozycji superszybki internet w standardzie 5G, a sieć piątej generacji będzie obsługiwać 45 proc. globalnego przesyłu danych – prognozuje najnowszy raport opracowany przez firmę Ericsson. Szwedzki koncern telekomunikacyjny, który jest także jednym ze światowych dostawców infrastruktury i urządzeń do budowy sieci 5G przewiduje, że liczba umów telefonii komórkowej w tym standardzie w połowie 2020 roku przekroczy liczbę 2,6 mld, a przeciętne miesięczne zapotrzebowanie użytkowników na internet wzrośnie z 7,2 GB do 24 GB. Czytaj więcej…


W październiku Wykop.pl przed Twitter.com

press.pl, 22 listopada 2019 r. Wśród serwisów społecznościowych w październiku największy wzrost miał Siepomaga.pl. Największy spadek zanotował Twitter.com, którego wyprzedził Wykop.pl. Jak wynika z danych Gemius/PBI, w październiku serwis Facebook.com odwiedziło 21,03 mln użytkowników (spadek o 0,56 proc. w porównaniu z wrześniem). Dalej były: Instagram.com 7,04 mln (spadek o 7,12 proc.), Wykop.pl – 4,82 mln (wzrost o 7,82 proc.), Twitter.com – 4,3 mln (spadek o 12,95 proc.), Pinterest.com – 3,05 mln (wzrost o 2,34 proc.), Chomikuj.pl – 2,56 mln (wzrost o 9,87 proc.), Siepomaga.pl – 1,48 mln (wzrost o 59,13 proc.), Nk.pl – 1,21 mln (wzrost o 0,83 proc.), Reddit.com – 1,08 mln (wzrost o 10,2 proc.), Pomagam.pl – 0,86 mln (wzrost o 17,8 proc.). Czytaj więcej…


Bańka reklamy internetowej: jak zła matematyka szkodzi markom bardziej niż brak matematyki

marketingprzykawie.pl, 22 listopada 2019 r. Dotarcie do milionów konsumentów jest dla marek tańsze niż kiedykolwiek wcześniej. Internetowe bannery, posty sponsorowane, działania w wyszukiwarkach… Wszystko to jest szybkie i łatwe w targetowaniu. Do tego duża liczba stacji telewizyjnych, radiowych, kanały niestandardowe. Ale wiele globalnych firm bije na alarm, narzekając na spadek skuteczności kampanii reklamowych i spadek długofalowej wartości marek. Podczas październikowej konferencji EffWeek w Londynie wystąpił m.in. global media director Adidasa, Simon Peel. Stwierdził, że firma nadmiernie skupiła się na reklamie internetowej. Wspominał o działaniach performance, nastawionych na szybki wzrost sprzedaży. Mówił o fetyszyzacji stopy zwrotu z inwestycji (ROI). Wskaźnik ten w reklamie pokazuje, w jakim stopniu wydany na kampanię budżet przekłada się na wzrost sprzedaży produktu. Czytaj więcej…


LinkedIn publikuje aktualizacje dotyczące spamu, fałszywych kont i rządowych żądań danych

socialmediatoday.com, 22 listopada 2019 r. LinkedIn opublikowało swój najnowszy raport, który przedstawia wysiłki zmierzające do usunięcia spamu i fałszywych kont, a także działania podjęte na podstawie raportów użytkowników i żądań informacji ze strony rządu. Po pierwsze LinkedIn twierdzi, że zautomatyzowane mechanizmy obronne zablokowały 98 proc. wszystkich fałszywych kont. Te konta zostały usunięte z platformy w pierwszej połowie 2019 r. Czytaj więcej…