Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Inwazja spamu reklamowego na Youtube, co się z tym serwisem stało?

antyweb.pl, 27 listopada 2019 r. Masakryczna ilość bezmyślnie wszędzie wciskanych nie pomijalnych reklam obrzydza kompletnie korzystanie z YouTube. Nie wiem co się stało z finezją, targetowaniem, brakiem uciążliwości, ale widać, że serwis te cechy porzucił na rzecz agresywnej monetyzacji. Oglądanie YouTube ostatnimi czasy wygląda w moim przypadku w następujący sposób. Uruchamiam odtwarzanie filmu i dostaję na początku dwie reklamy, których nie mogę pominąć. Jedna to amerykańska reklama narzędzia pomagającego inwestować na giełdzie, a druga to reklama w języku niemieckim. Za innym razem mam znowu reklamę amerykańską i jedną polską itp. Często też widzę uciążliwe amerykańskie reklamy od tak zwanych „coachów”, którzy nauczą mnie jak zarobić milion dolarów. Domorosłe, amatorskie kręcone kamerą za 200 USD z bardzo naciąganą treścią. Czytaj więcej…


Autorem pierwszego fake newsa był babiloński bóg?

rp.pl, 27 listopada 2019 r. Zagadki w słowach „sprytnego boga” opisane w pochodzącym sprzed niemal 4 tysięcy lat „Eposie o Gilgameszu” to „najwcześniejszy w historii przykład rozpowszechniania fake newsów” – twierdzi Martin Worthington, badacz z Uniwersytetu w Cambridge. Wzmianki w „Eposie o Gilgameszu” opisują, że bóg Ea (bóg asyryjsko-babiloński, patron wód, kultury, mądrości, cywilizacji, sztuk, rzemiosł artystycznych) oszukał ludzkość poprzez prostą grę słów opartą na manipulacji fonetyką. „Ea oszukał ludzkość przekazując fake newsy” – powiedział Worthington. „Powiedział babilońskiemu Noe, znanemu jako Utnapisztim, aby zapewnił swój lud, że jedzenie spadnie z nieba, jeśli pomogą mu zbudować arkę” – wyjaśnił. Mająca 3 tysiące lat jedenasta tablica „Eposu o Gilgameszu” opisująca historię powodzi, została znaleziona w 1872 roku. Opisana w niej historia przypominają biblijną historię potopu, jaki Bóg zesłał na ludzkość. Czytaj więcej…


Cyberświat dzieci

gazeta.policja.pl, 27 listopada 2019 r. Internet XXI w. jest skarbnicą wiedzy, w której można znaleźć odpowiedź na większość pytań, ale ma też swoją drugą, ciemną stronę. Patologie internetu są w stanie dotknąć każdego, lecz najwięcej szkód mogą wyrządzić w psychice dzieci i młodzieży. Warto wiedzieć, co oznaczają pojęcia m.in.: seksting, hejt i patotreści oraz jak im przeciwdziałać, a w razie zagrożenia, jak pomóc małoletnim internautom. 13.Międzynarodowa Konferencja pt. „Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w internecie” odbyła się 17–18 września w salach konferencyjnych Airport Hotel Okęcie w Warszawie. Trwała dwa dni i była podzielona na sesje plenarne i równoległe oraz debaty i warsztaty. Brało w niej udział ponad 40 specjalistów z wielu krajów, m.in.: dr Elizabeth Milovidov z Digital Parenting Coach, dr Delphine Auffret z francuskiego centrum Safer Internet, a także przedstawiciele władz Polski z Wandą Buk – podsekretarz stanu w Ministerstwie Cyfryzacji na czele. Komisarz Unii Europejskiej ds. cyfrowej gospodarki i społeczeństwa Mariya Gabriel przesłała film ze swoim wystąpieniem. Wydarzenie zgromadziło tych, którym bliska jest tematyka ochrony dzieci i młodzieży przed zagrożeniami wirtualnego świata, m.in.: nauczycieli i psychologów. Czytaj więcej…


Facebook chce jeszcze więcej twoich danych. W zamian oferuje 5 dolarów

innpoland.pl, 27 listopada 2019 r. Społecznościowy gigant uruchomił nowy program do badań rynku – Facebook ViewPoints. Zamierza zbierać jeszcze więcej danych o nas. Mało im jeszcze? Chyba Zuckerberg szybko zapomniał o aferze z Cambridge Analytica. Facebook uruchomił właśnie nowy program do badania rynku i testowania produktów Facebook ViewPoints. W założeniach wszystko ładnie brzmi. Udział w programie jest dobrowolny, mogą się do niego przyłączyć osoby, które ukończyły 18 lat, a za wypełnienie jednej ankiety dostaje się 1 000 pkt, co przekłada się na 5 dol. W aplikacji dostępnej na Androida i iOS jest już pierwsza ankieta. Ma badać wpływ mediów społecznościowych na nasze samopoczucie, a za jej wypełnienie można otrzymać 1 000 pkt, co przekłada się na 5 dol. W przypadku kolejnych zysk będzie taki sam. Czytaj więcej…


Twitter zlikwiduje nieużywane konta użytkowników. Trzeba się zalogować do 11 grudnia 2019 

wirtualnemedia.pl, 28 listopada 2019 r. Serwis Twitter zapowiada likwidowanie kont tych użytkowników, którzy nie korzystali z platformy w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Utracone nazwy profili mają trafić do puli, którą będzie można wykorzystać do założenia nowych kont. Aby nie stracić konta użytkownik powinien do 11 grudnia 2019 r. przynajmniej raz się na nim zalogować. Według danych z I kwartału br. z Twittera korzystało globalnie 330 mln użytkowników. Później serwis zmienił metodę podawania tego wyniku ujawniając jedynie grupę aktywnych dziennych użytkowników (tzw monetyzowalnych – mDAU), która przekłada się bezpośrednio na przychody serwisu z reklam. Według tej metodologii w III kwartale br. liczba mDAU wyniosła 145 mln. Czytaj więcej…


Młodzi siecioholicy

polityka.pl, 26 listopada 2019 r. Specjaliści alarmują: nawet połowa dzisiejszych nastolatków wejdzie w dorosłość z głębokim uzależnieniem! Rodzice są zdziwieni. Bo jak się można uzależnić od serialu czy Facebooka? Można, a najświeższe wyniki badań są szokujące. U Oskara, 16-letniego ucznia elitarnego bydgoskiego liceum, trudno mówić o planie dnia, ponieważ zachowuje aktywność prawie 20 godzin na dobę. Pobudka 7.15, na stole czeka już śniadanie, o 8.00 wbiega do szkoły, z której wychodzi między 15.00 a 16.00. Do 18.00 ogarniętą ma tzw. bieżączkę – odrobione lekcje, przeczytany temat na jutro, zjedzony obiad. I wtedy przychodzi ten moment. Oskar kładzie się wygodnie w łóżku, laptop ląduje na drewnianym podeście, odpala jedną z dwóch popularnych platform z serialami i wchodzi w świat, w którym spędza następne osiem godzin, z przerwą na toaletę, bo kolację mama podaje „do laptopa”. Czytaj więcej…


Jak rozmawiać z dziadkami o fałszywych wiadomościach?

qz.com, 27 listopada 2019 r. Chociaż byłoby miło odpocząć od fałszywych wiadomości, ciągły potop dezinformacji nie ma zamiaru się zatrzymać. A spotkania rodzinne mogą być cennym czasem na rozmowę o dezinformacji ze starszymi pokoleniami. „Chodzi o członków społeczeństwa współpracujących ze sobą” – mówi Claire Wardle, dyrektor wykonawczy First Draft, organizacji non-profit zajmującej się badaniem wprowadzających w błąd informacji. Programy edukacyjne nie są w stanie w pełni nauczyć kogoś jak wykrywać fałszywe informacje: „Musimy się z tym pogodzić i dzielić odpowiedzialność” – dodaje. Czytaj więcej…


Jak rozpoznać fałszywe recenzje na Amazon podczas zakupów online?

abc7chicago.com, 27 listopada 2019 r. Raporty konsumenckie pokazują, że w tym roku liczba kupujących online wyniosła 1,92 miliarda. Większość tych klientów zapoznaje się z recenzjami produktów w sieci, zanim podejmie ostateczną decyzję, czy kupić daną rzecz. Jednak nie można ufać każdej recenzji. W lutym Federalna Komisja Handlu podjęła bezprecedensowy ruch, wnosząc poważny proces przeciwko firmie oskarżonej o płacenie za fałszywe recenzje na Amazon. Jednak coraz więcej firm korzysta z nieprawdziwych opinii, mając nadzieję, że uda im się przyciągnąć klientów. Czytaj więcej…