Ukryte koszty i niezbyt miły i pomocny personel – między innymi to sprawia, że liczba negatywnych opinii gości hotelowych rośnie. Jak się przed tym bronić? Ostatnie badania pokazują, czego ludzie nienawidzą najbardziej w hotelach.

O przyczynach negatywnych opinii gości hotelowych

Pobyt w hotelu może być luksusowym i relaksującym doświadczeniem. Nowe badania wykazały jednak, że mamy wiele problemów ze snem, jeśli chodzi o spanie pod czyimś dachem. Problemy z pokojami, lokalizacjami, czystością… Jest wiele rzeczy, które hotel może zrobić źle i wzbudzać przyrost negatywnych opinii gości hotelowych.

Przekolorowane zdjęcia, dodatkowe opłaty za internet, słabe oświetlenie. To stanowiło czołówkę negatywnych aspektów u gości hotelowych, podobnie brudne łazienki, nieatrakcyjne widoki, niewygodne łóżka czy pluskwy.

Wyniki ankiety

Canstar Blue przeprowadziło ankietę wśród 1,3 tys. osób. Zapytano, czego goście nie mogą znieść korzystając z usług hotelowych podczas podróży lub wakacji. Lista skarg i negatywnych opinii gości hotelowych jest długa.

Najbardziej znienawidzoną rzeczą w hotelach – zgodnie z wynikami badania – są brudne pokoje. Na liście minusów znaleźli się także hałaśliwi goście w sąsiednich pokojach, ukryte koszty za usługi, opryskliwy personel i wysokie ceny. Na dalszych miejscach brudne materace, palący wbrew zakazom goście hotelowi czy brzydko pachnące pokoje i elementy wyposażenia.

To jednak nie wszystkie negatywne opinie gości hotelowych. Na kolejnych miejscach w wynikach ankiety znalazły się: lokalizacja, kiepski wystrój pokoju, wczesne wymeldowanie, zawyżone ceny, brak śniadania. 30 proc. gości hotelowych poprosiło o zmianę pokoju tuż po przybyciu do hotelu ze względu na słaby standard.

Opinie gości hotelowych – hejt lub fake news

Należy pamiętać, że po wizycie goście hotelowi mogą wyrazić opinie w sieci, i nie muszą to być opinie pozytywne. Hejt i negatywne opinie gości hotelowych związany z usługami pojawia się w sieci każdego dnia. Bywa, że publikowane są też fake newsy. Warto przygotować się na to i starać się mieć przygotowaną listę gotowych odpowiedzi na opinie gości hotelowych.

W momentach kryzysowych warto jednak skorzystać z pomocy specjalistów. Pomogą zarządzać reputacją, stworzą tarczę antykryzysową, zmonitorują internet. Zajmą się także usunięciem niekorzystnych komentarzy gości hotelowych. Opinie gości o hotelu zawsze miały znaczącą rolę w branży hotelarskiej, ale właściciele hoteli zrozumieli to dopiero niedawno.

Skoncentrowany atak jest najgorszym koszmarem każdej firmy, ale odpowiednia strategia może pomóc w zmniejszeniu negatywnych skutków. Warto pamiętać, że hotele nie muszą odpowiadać na sztuczne, niejasne lub nieprawdziwe opinie zamieszczone w internecie. Takie wpisy należy niezwłocznie usuwać.