Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych. Zapraszamy do lektury.

Katarzyna Nosowska: Pochwała nic nie kosztuje, a obserwowanie jak buduje drugiego człowieka – to bezcenne

kultura.gazeta.pl, 2 grudnia 2019 r. „Kiedyś ludzie pisali listy. To nie jest zjawisko nowe. Dawniej to się nazywało „obrabianiem dupy”. Dziś jest po prostu bardziej widoczne, bo przepływ informacji jest błyskawiczny” – mówi o hejcie Katarzyna Nosowska, która wyśpiewując dobre opinie klientów na temat polskich firm, jak sama mówi, dolewa „kolejną kroplę do czary dobrego”, pokazując, że dobre słowo nic nie kosztuje, a może bardzo pomóc. W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy Nosowska zaskoczyła fanów zespołu Hey bestsellerową książką „A ja żem jej powiedziała” i rapem, który w jej wykonaniu pojawił się na płycie „Basta”. Zagrała w nowym „Pitbulu” Władysława Pasikowskiego i ruszyła w trasę „Zmalowane wrota”, podczas której mówi o tym, co czuje i myśli o wielu sprawach. Artystka wyśpiewuje też komplementy w ramach kampanii „Dobry głos dla firm”. Czytaj więcej…


Więzienie za deepfake’i i fake newsy – czy w Polsce też tak powinno być?

benchmark.pl, 2 grudnia 2019 r. Szerzysz fake newsy albo deepfake’i? Możesz nawet trafić do więzienia. Takie prawo od 1 stycznia 2020 roku wejdzie w życie w Chinach. Czy według was powinno również obowiązywać w Polsce? Jedną z podstawowych korzyści płynących z Internetu jest łatwy dostęp do informacji. Problem polega na tym, że te informacje może w nim publikować właściwie każdy. Efekt? Rosnąca plaga fake newsów i deepfake’ów. Te pierwsze to prostu wiadomości o nieprawdziwej treści, te drugie zaś to filmy z podmienionymi twarzami wypowiadających się osób. O deepfake’ach głośno zrobiło się, gdy rosnącym problemem stało się podmienianie twarzy w filmach dla dorosłych – tak, by w rozbieranych scenach występowały aktorki z Hollywoodu czy nawet znajomi z prawdziwego życia. Szybko okazało się jednak, że rozwiązanie, które dzięki sztucznej inteligencji daje bardzo wiarygodne efekty, może być wykorzystane do celów politycznych, co już z kolei stanowi olbrzymie zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego. Czytaj więcej…


Oto, jak zarobić na nastolatkach. TikTok testuje wprowadzenie linków do sklepów internetowych

tabletowo.pl, 15 listopada 2019 r. Choć mamy do czynienia tylko z testami nowej funkcji, to dodawanie linków do miejsc, w których użytkownicy w łatwy sposób pozbędą się nadmiaru pieniędzy, może całkowicie zmienić sposób działania TikToka. I wzbogacić jego twórców. Rzecznik ByteDance, które jest właścicielem TikToka, powiedział, że testowane funkcje mają na celu „poprawę komfortu korzystania z aplikacji” oraz znalezienie kolejnych sposobów na „inspirowanie kreatywności, dostarczanie radości i zwiększania możliwości stojących przed społecznością”. Brzmi to wspaniale, ale gdyby wypróbowywane opcje rzeczywiście miały wejść w życie, mocno namieszałyby w układzie sił na rynku sieci społecznościowych. I tak do tej pory TikTok był szalenie popularny, ale po dodaniu możliwości prostego przekierowania do zewnętrznego sklepu, dla popularnych tiktokerów zostałby prawdziwą maszynką do zarabiania pieniędzy. Czytaj więcej…


Czy TikTok jest nowym hitem influencer marketingu?

superbiz.se.pl, 15 listopada 2019 r. TikTok to jedna z najpopularniejszych wśród nastolatków aplikacji społecznościowych, która w ciągu kilku lat stała się jedną z największych internetowych platform. Aplikacja w pierwszym kwartale tego roku została pobrana ponad 150 mln razy. TikTok jest również wykorzystywany przez firmy do prowadzenia skutecznych działań marketingowych. TikTok powstał po przejęciu musical.ly. W 2018 platforma była dostępna w 150 krajach i w 75 językach. Podobnie jak Facebook, Instagram czy Snapchat, jest to medium społecznościowe, które zrzesza ludzi z całego świata. W aplikacji można tworzyć krótkie, przeważnie 15-sekundowe filmiki. TikToka odróżnia od Snapchata lub Instagrama to, że twórcy wideo mogą korzystać z pokaźnej bazy muzyki, efektów oraz samodzielnie tworzyć spektakularne przejścia rodem z profesjonalnych programów do obróbki wideo. Użytkownicy tworzą treści w taki sposób, aby filmy były jak najbardziej dynamiczne i widowiskowe. Czytaj więcej…


Google i Facebook znowu pod lupą Komisji Europejskiej. Chodzi o wykorzystywanie danych

money.pl, 2 grudnia 2019 r. Komisja Europejska sprawdzi, jak Google i Facebook wykorzystują dane użytkowników w kontekście reklam i marketingu. W poniedziałek KE poinformowała, że przygląda się sprawie. Jak czytamy w CNN, na celowniku Komisji Europejskiej jest przede wszystkim sposób, w jaki amerykańscy giganci wykorzystują i gromadzą dane osobowe swoich użytkowników. W poniedziałek zostało wszczęte wstępne śledztwo w tej sprawie. Margrethe Vestager, która w nowej Komisji Europejskiej ma jeszcze większe kompetencje niż dotychczas (była komisarzem ds. konkurencji, dziś jest jednym z zastępców Ursuli von der Leyen), zasłynęła z ostrego stanowiska wobec amerykańskich gigantów. Czytaj więcej…


Pozew zbiorowy przeciwko TikTok w USA

pb.pl, 3 grudnia 2019 r. Właściciel popularnej aplikacji TikTok został pozwany w USA za przesyłanie dużych ilości danych o amerykańskich użytkownikach do Chin, donosi BBC. W pozwie zbiorowym złożonym w sądzie w Kalifornii przeciwko chińskiej spółce ByteDance zarzuca się jej, że „skrycie” pobierała nagrania użytkowników TikTok bez ich zgody. Umożliwiający publikację krótkich nagrań wideo TikTok ma ok. 500 mln użytkowników na świecie, z których duża grupa znajduje się w USA. Właściciel aplikacji zapewnił wcześniej, że nie gromadzi danych amerykańskich użytkowników w Chinach. Jednak w złożonym niedawno pozwie zarzuca się mu, że „potajemnie… pobrał i przesłał na serwery w Chinach ogromne ilości prywatnych i umożliwiających zidentyfikowanie danych użytkowników”. Pozywający podkreślają, że dane mogą zostać wykorzystane do identyfikacji, profilowania i śledzenia użytkowników w USA „teraz i w przyszłości”. Czytaj więcej…