Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Hejterzy w Internecie są bardzo głośni, ale wcale nie jest ich najwięcej

nto.pl, 5 grudnia 2019 r. 1 grudnia w Gminie Turawa poruszono ważny temat, jakim jest zagadnienie hejtu w sieci. Za wydarzenie, które odbędzie się pod hasłem #jestnaswiecej, odpowiedzialna była Pracownia Orange, która otrzymała wyróżnienie w ogólnopolskim konkursie na najciekawszą inicjatywę promującą walkę z tym negatywnym zjawiskiem. Hejterzy w Internecie są bardzo głośni, ale wcale nie jest ich najwięcej. Ambasadorką akcji jest aktorka Anna Guzik. „Hejt w internecie to dziś niestety powszechne zjawisko i nie tylko najmłodsi nie wiedzą, jak skutecznie sobie z nim poradzić. Negatywne komentarze i opinie mogą dotknąć każdego z nas, dlatego w ramach akcji #jestnaswiecej uświadamiamy o jego konsekwencjach i uczymy jak nie dopuścić do rozprzestrzeniania się tego zjawiska” – mówi Anna Guzik, ambasadorka Pracowni Orange. Czytaj więcej…


Nowy Facebook – jak się zapisać do testów?

dailyweb.pl, 5 grudnia 2019 r. Facebook nie jest serwisem, w którym co chwilę możemy zaobserwować wielkie zmiany graficzne, szczególnie w wersji desktop. Wkrótce jednak możemy spodziewać się największej zmiany w wyglądzie strony od lat – zobacz jak mieć do niej wcześniejszy dostęp. Najwięcej, jeśli chodzi o wygląd na przestrzeni lat, zmieniło się oczywiście w aplikacji Facebooka. Jedną z ostatnich zmian było m.in. usunięcie licznika „lajków”. Serwis społecznościowy nie zapomina jednak o wersji w przeglądarce i szykuje sporą zmianę. Przy okazji wprowadzenia nowej ikony Facebooka, mogliśmy też rzucić okiem na nowy wygląd strony. Teraz firma uruchomiła zapisy, które pojawiają się w specjalnej ramce dla małej grupy użytkowników. Czytaj więcej…


Facebook i Instagram powoduje gorszy sen

se.pl, 5 grudnia 2019 r. Intensywne korzystanie z Facebooka czy Instagrama, najczęściej na smartfonie, skraca czas snu i pogarsza jego jakość – twierdzą naukowcy z Uniwersytetu w Glasgow. Młodzież, która korzysta z Facebooka czy Instagrama przez ponad trzy godziny dziennie, częściej kładzie się spać po godzinie 23 i budzi w nocy – twierdzą brytyjscy naukowcy. Wśród 12 tys. badanych nastolatków, którzy korzystali z mediów społecznościowych przez pięć lub więcej godzin dziennie, prawdopodobieństwo późnego chodzenia spać było o 70 proc. wyższe niż w przypadku młodzieży, która poświęcała na to od jednej do trzech godzin dziennie. Wyniki badania potwierdzają teorie zakładające, że czas spędzany przez nastolatków w mediach społecznościowych redukuje czas poświęcony na sen. Brak snu wpływa m.in. na zdrowie psychiczne, relacje z rodziną, wagę i wyniki w szkole. Czytaj więcej…

  Czystki na YouTube; Najpopularniejsze platformy social media likwidują wymyślone przez siebie wskaźniki popularności

Facebook zapowiada walkę z oszustami. Skierował sprawę do sądu

tech.wp.pl, 5 grudnia 2019 r. Facebook wypowiada wojnę internetowym oszustom. Na celownik wzięci zostali ci, którzy kradną konta i wyświetlają fałszywe reklamy. Facebook wniósł pozew w stanie Kalifornia o naruszenie warunków i zasad zamieszczania reklam na platformie. Pozwani (dwie osoby i firma) nakłaniali ludzi do pobrania i instalacji złośliwego oprogramowania, co w efekcie umożliwiło pozwanym złamanie zabezpieczeń kont użytkowników i wykorzystywanie ich do dystrybuowania fałszywych reklam promujących m.in.: podrabiane towary i pigułki dietetyczne. Czytaj więcej…


Prawa człowieka zagrożone. Winni: Facebook i Google?

polskieradio.pl, 5 grudnia 2019 r. Amnesty International w ostatnim swoim raporcie ostrzega, że inwigilacja prowadzona przez Facebooka i Google’a to zagrożenie praw człowieka. Raport wyjaśnia, w jaki sposób, oparty na inwigilacji, biznesowy model Facebooka i Google’a jest niezgodny z prawem do prywatności i stanowi zagrożenie dla szeregu innych praw jak np.: wolność słowa czy prawo do informacji. „Te duże firmy najczęściej wykorzystują nasze dane w celach marketingowych, poprzez nakierowywanie określonych reklam czy haseł do takich użytkowników” – wyjaśnia Aleksandra Zielińska z Amnesty International. „Niestety skala, na jaką gromadzone i wykorzystywane są te dane i sposób ich zabezpieczenia pokazuje nam, że niestety naruszane są prawa człowieka użytkowników” – dodaje. Czytaj więcej…