Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Social media to wylęgarnia fake newsów. Ale jest na to recepta

telepolis.pl, 13 grudnia 2019 r. Najlepszym sposobem na ograniczenie rozpowszechniania fałszywych wiadomości oraz minimalizowanie ich wpływu na odbiorców jest współpraca między redakcjami różnych mediów – uznali uczestnicy panelu dyskusyjnego „Rola mediów w świecie fake newsów”. Debata odbyła się podczas zorganizowanej przez PAP konferencji „Media Przyszłości”. Najlepszym sposobem na ograniczenie rozpowszechniania fałszywych wiadomości oraz minimalizowanie ich wpływu na odbiorców jest współpraca między redakcjami różnych mediów – uznali uczestnicy panelu dyskusyjnego „Rola mediów w świecie fake newsów”. Debata odbyła się podczas zorganizowanej przez PAP konferencji „Media Przyszłości”. Czytaj więcej…


Królowa Elżbieta szuka specjalisty ds. social media

elle.pl, 15 grudnia 2019 r. Jak podają media, brytyjska królowa szuka pracownika. I to nie byle jakiego – stanowisko, o którym mowa, dotyczyć ma obsługi social mediów Elżbiety II. Królowa Elżbieta idzie z duchem czasów – ostatnio zrezygnowała z noszenia futer naturalnych, a teraz chce się otworzyć na social media. Czy już niedługo zobaczymy ją na Instagramie? Jak podaje brytyjski dziennik Evening Standard, Pałac Buckingham opublikował kilka dni temu w serwisie LinkedIn ogłoszenie o pracę na stanowisko osoby do zarządzania mediów społecznościowych. Czytaj więcej…


Mowa nienawiści w XIX wieku. Jak walczono z hejtem w monarchii austro-węgierskiej?

wiadomosci.onet.pl, 15 grudnia 2019 r. Stale powraca postulat, by zaostrzyć prawo dotyczące mowy nienawiści i surowo karać hejterów. Te propozycje nie są niczym nowym. Pierwsza prawna ofensywa przeciwko hejterstwu ruszyła już w XIX stuleciu. Także na ziemiach polskich. Problem, który dzisiaj umieszcza się za etykietą „mowy nienawiści” lub „hejtu” znała każda epoka. Prawdziwych szczytów sięgnął on jednak wraz z rozwojem prasy kierowanej do masowego odbiorcy. A więc w drugiej połowie XIX stulecia. Każdy kto umiał czytać, mógł względnie tanio zapoznać się z najnowszymi informacjami i… z najświeższymi atakami, paszkwilami, insynuacjami czy po prostu ochłapami nienawiści. Rządy europejskich mocarstw doskonale zdawały sobie sprawę ze stanu rzeczy. Tak było także w państwach zaborczych. Czytaj więcej…

  Czy hejter to psychopata?; Ed Sheeran zablokowany przez Facebooka

Dokąd social media zmierzają w 2020 roku?

business2community.com, 15 grudnia 2019 r. Strategia marketingowa w mediach społecznościowych jest w głowach wielu właścicieli małych firm. A jeśli nie jest, to powinna być! Główne platformy, takie jak Facebook, Twitter, LinkedIn i Instagram, walczą o udziały na rynku, dostosowując swoje modele biznesowe do równowagi, zapewniając lepsze zwroty dla akcjonariuszy i poprawiając komfort użytkowania. W miarę rozwoju tych platform, sposób ich wykorzystania w małej firmie również musi ulec zmianie. Spójrzmy na kilka sposobów promowania Twojej firmy w mediach społecznościowych w 2020 roku. Czytaj więcej…


Myślisz, że TikTok jest na topie, ale czy naprawdę tak jest?

gritdaily.com, 13 grudnia 2019 r. Biorąc pod uwagę liczbę twórców treści i czynników wpływających na usługę sieciową TikTok, można by pomyśleć, że aplikacja wspina się na szczyty list mediów społecznościowych. Ale pomyśl jeszcze raz. ByteDance, spółka macierzysta firmy, ma przed sobą burzę, która może zniszczyć całą bazę użytkowników platformy. TikTok doświadczył gwałtownego wzrostu od momentu uruchomienia w 2016 r. Jednocześnie byliśmy również świadkami załamania w ostatnich czasach, które doprowadziło TikTok do rebrandingu, przywracającego jego wzrost na rynku mediów społecznościowych. Gdy ByteDance nabyło aplikację, znaną wówczas jako Musical.ly, było jasne, że potrzebne są zmiany. Czytaj więcej…