Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Moda na „fake wakacje”. Nawet 40 proc. osób kłamie na temat wakacyjnych wyjazdów

focus.pl, 2 stycznia 2020 r. Badanie dotyczące wakacyjnych kłamstw przeprowadzono wśród 2 tys. Brytyjczyków. Aż 41 procent z nich przyznało, że zmyślało opowiadając o swoich podróżach. W większości chcieli zaimponować znajomym lub bali się, że będą źle ocenieni, jeśli ich wakacje okażą się zbyt mało interesujące. Przeglądając media społecznościowe łatwo dojść do wniosku, że wszyscy inni spędzają wolny czas na rajskich wyspach i egzotycznych plażach. Ci którzy – z różnych względów – nie mogą sobie na takie wyjazdy pozwolić, uciekają się do kłamstwa, żeby nie odstawać od grupy i podnieść swoją atrakcyjność w oczach sympatii, znajomych, ale też zupełnie obcych ludzi. Czytaj więcej…


Nowa dekada nowe problemy. Deep fake głównym wyzwaniem?

cyberdefence24.pl, 2 stycznia 2020 r. Nowa dekada przyniesie nowe zagrożenia cyberbezpieczeństwa. Wśród nich zauważalny będzie wzrost popularności technologii deep fake, a także zwiększenie liczby urządzeń Internetu rzeczy oraz cyberataków z wykorzystaniem oprogramowania ransomware. Wykorzystanie algorytmów sztucznej inteligencji, w tym tych do tworzenia fałszywych nagrań wideo i audio w technologii deep fake było, zdaniem szefa zespołu strategii cyberbezpieczeństwa w firmie TrendMicro Bharata Mistry’ego, jednym z najbardziej niepokojących trendów zagrożeń dla cyberbezpieczeństwa w mijającym roku. Jak przypomina ekspert w rozmowie z serwisem Tech Radar, deep fake posłużyło już cyberprzestępcom do oszukania szefa jednej z brytyjskich firm i wyłudzenia kwoty 220 tys. euro. Hakerzy użyli w tym wypadku sztucznie wygenerowanego głosu przełożonego Brytyjczyka. Czytaj więcej…


Szef Instagrama najbardziej wpływową osobą na świecie w branży influencer marketingu 

wirtualnemedia.pl, 1 stycznia 2020 r. Adam Mosseri, szef Instagrama, zajął pierwsze miejsce w rankingu 100 najbardziej wpływowych osób serwisu Influence Weekly. W zestawieniu na miejscu 89. jako jedyna Polka znalazła się Barbara Sołtysińska, szefowa platformy influencer marketingowej Indahash. Jak twierdzą twórcy rankingu z Influence Weekly, stanowi on „zdrową równowagę między tymi, którzy pracują w cieniu i tymi, którzy błyszczą w świetle reflektorów”. Na liście znajdują się zatem obok siebie wielkie gwiazdy przemysłu rozrywkowego, menadżerowie mediów, przedstawiciele świata technologii i marketingu internetowego. Wspólnym mianownikiem osób z listy Influence Weekly jest wkład w rozwój przemysłu influencer marketingu. Czytaj więcej…


Czym dokładnie są Deepfakes i jak działają?

expresscomputer.in, 2 stycznia 2020 r. Obecnie aplikacje takie jak „Beauty Plus” i „Snapchat” pozwalały użytkownikom wydłużać sobie nogi, usuwać pryszcze, a nawet dawały możliwość dodania zwierzęcych uszu i pyska. Niektóre z nich pozwalają nawet tworzyć fałszywe filmy, które wyglądają absolutnie realnie. W dzisiejszych czasach każdy, kto ma dostęp do komputera i Internetu, może stworzyć wideo typu „deepfake”. Eksperci branżowi tak wyrazili opinię na ten temat. Wyobraź sobie osobę tak silną i potężną jak prezydent Stanów Zjednoczonych, który pada ofiarą sfabrykowanego filmu. Deepfakes mogą całkowicie wstrząsnąć narodem! Czytaj więcej…


Chcesz opuścić media społecznościowe? Jak usunąć Facebook, Twitter, Instagram i Snapchat?

thesun.co.uk, 2 stycznia 2020 r. Czy rezygnacja z mediów społecznościowych jest jedną z Twoich noworocznych postanowień? To nie jest jednak tak proste, jak myślisz. Firmy technologiczne często zakopują opcje „Usuń konto” głęboko w ustawieniach użytkownika, więc postępuj zgodnie z naszym przewodnikiem, aby szybko wykonać zadanie skasowania konta w social media. Masz dość fałszywych wiadomości? Martwisz się o ogromne włamania do mediów społecznościowych? Ukrywasz się przed swoim szefem lub irytującymi kumplami? Czy po prostu masz dość tego wszystkiego? Bez względu na powód, dla którego chcesz usunąć media społecznościowe, jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc. Czytaj więcej…