Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Mocne przesłanie Hailey Bieber. Oto jej sposób na walkę z hejtem

zeberka.pl, 8 stycznia 2020 r. Media społecznościowe są narzędziem komunikacji, które wykorzystuje się na wiele sposobów. Dla niektórych jest to możliwość zawiązania dyskusji na ważne społeczne tematy, wzmocnienie przekazu i zwiększenie możliwości dotarcia do nowych grup. Niestety wśród osób aktywnie działających w sieci nie brakuje hejtu, który pod pozorem anonimowości, przyjmuje coraz ostrzejszą formę. Na to negatywne zjawisko stara się reagować coraz więcej osób, pokazując, ze słowa mają wielką moc, a hejt może realnie wpłynąć na psychikę osób, która poddana nieustającej krytyce, zatraca poczucie własnej wartości. Czytaj więcej…


Facebook i eBay razem na rzecz walki z fałszywymi recenzjami w sieci

cyberdefence24.pl, 8 stycznia 2020 r. Facebook i eBay złożyły deklarację w sprawie podjęcia działań w celu skuteczniejszego przeciwdziałania zjawisku zamieszczania fałszywych recenzji produktów w sieci. Jak przypomina Agencja Reutera, recenzje oraz opinie klientów są nieodłącznym elementem zakupów w Internecie. Brytyjskie władze ds. rynku i konkurencji (CMA) zwracają jednak uwagę na zjawisko publikowania fałszywych opinii mających zwiększyć sprzedaż. Facebook usunął do tej pory 188 grup i zablokował dostęp 24 użytkownikom, a eBay odebrał dostęp do platformy 140 użytkownikom od lata 2019 roku – podało CMA. Działania te są jednym z elementów walki gigantów z niepokojącym zjawiskiem. Czytaj więcej…


Facebook i eBay zobowiązują się rozwiązać problem handlu fałszywymi recenzjami

techcrunch.com, 8 stycznia 2020 r. Facebook i eBay zobowiązały się dołożyć większych starań, aby powstrzymać sprzedawanie fałszywych recenzji na swoich platformach po tym, jak znalazły się pod presją brytyjskiego regulatora rynku. W czerwcu ubiegłego roku Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) ostrzegł dwie platformy, że muszą zrobić więcej, aby zapobiec sprzedaży fałszywych recenzji na swoich platformach. Tłumaczył to tym, że znalazł „niepokojące dowody” na „kwitnący rynek fałszywych i wprowadzających w błąd recenzji online”. Czytaj więcej…

  Apple zarzuca Google’owi produkowanie fake newsów; Coraz więcej osób pozostaje offline z powodu obaw o prywatność

Twitter usuwa element Audience Insights z Twitter Analytics

socialmediatoday.com, 8 stycznia 2020 r. Twitter potwierdził, że pod koniec tego miesiąca rzeczywiście usuwa Audience Insights z Twitter Analytics. Usługa Audience Insights, która została wprowadzona na rynek w 2015 r., zapewnia bardziej szczegółowe dane na temat obserwujących konto, w tym profile demograficzne, informacje o zachowaniach zakupowych, statystyki użytkowania urządzeń mobilnych i wiele innych. Te dane mogą być pomocne w opracowywaniu skuteczniejszych strategii reklamowych na Twitterze, dając użytkownikom więcej perspektyw na to, do kogo dokładnie chcą dotrzeć. Czytaj więcej…


Wpływ mediów społecznościowych na młodych ludzi

fenews.co.uk, 8 stycznia 2020 r. Wielu dorosłych w Wielkiej Brytanii korzysta z mediów społecznościowych z różnych powodów, ale użytkownicy tych platform znacznie zmienili się w ostatnich latach. Coraz więcej młodych ludzi angażuje się w jakąś formę aplikacji społecznościowej. Chociaż w mediach społecznościowych istnieją zarówno pozytywne, jak i negatywne czynniki, to zazwyczaj rodzic decyduje, w jaki sposób i czy ich dzieci powinny korzystać z social media. W rezultacie stały się one tematem dzielącym. Rzućmy okiem na perspektywę z obu stron i oceńmy, czy istnieje sposób na osiągnięcie równowagi w tej kwestii. Czytaj więcej…