Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

„Tak się nie robi”. Influencerka chciała pomóc płonącej Australii, ale spadł na nią hejt

natemat.pl, 9 stycznia 2020 r. Tammy Hembrow znalazła niekonwencjonalny sposób, aby zachęcić ludzi do wpłacania pieniędzy na rzecz walki z pożarami w Australii. Niestety jej pomysł ze zdjęciem w mokrym podkoszulku nie do końca wypalił. „Tak nie wypada robić” – krytykują internauci. Tammy Hembrow to influencerka, którą obserwuje ponad 10 milionów ludzi. Gwiazda postanowiła wykorzystać swój zasięg, aby pomóc zwierzętom i ludziom z Australii, którą nawiedziły potężne pożary. Kobieta wstawiła więc do sieci fotografię z jachtu, na której ma mokrą podkoszulkę. Oczywiście pod bluzką widać dokładny zarys jej piersi i sutków. Czytaj więcej…


Wielkie zmiany na Twitterze. Tak platforma chce ograniczyć hejt

technologia.dziennik.pl, 9 stycznia 2020 r. Kierownictwo Twittera obiecuje, że w tym roku na platformie pojawią się zmiany, które pomogą ograniczyć trolling i hejt w sieci. Suzanne Xie, jak pisze serwis „The Verge” zapowiedziała zmiany w mechanizmie odpowiadania na wpisy. Będzie można bowiem ograniczyć liczbę komentujących. Wpis da się bowiem udostępnić każdemu, ograniczyć komentarze do obserwujących lub do ludzi, wymienionych w tweecie. Da się także całkowicie wyłączyć możliwości odpowiedzi. Pierwsze testy nowej wersji portalu społecznościowego zaczną się w pierwszym kwartale tego roku. Jeśli się powiodą, to zmiany zostaną oficjalnie wprowadzone jeszcze w tym roku. Czytaj więcej…


Australia na ideologicznej wojnie. Fake newsy o pożarach rozprzestrzeniają się jak ogień

wyborcza.pl, 9 stycznia 2020 r. Gdy władze Australii w całym kraju walczą z płomieniami, w internecie toczy się bitwa innego rodzaju. W setkach tysięcy postów publikowanych w mediach społecznościowych boty i trolle wyolbrzymiają rolę podpaleń w australijskich pożarach buszu. I próbują przekonać, że katastrofa nie ma nic wspólnego ze zmianami klimatu. „Australia: Prawie 200 osób podejrzanych o wywoływanie pożarów” – donosi portal internetowy sympatyzującego z prawicą radia Wnet. „Australijskie służby zatrzymały do tej pory 183 osoby podejrzane o działania prowadzące do szybszego rozprzestrzeniania się pożarów od kilku miesięcy trawiących kraj”. „W Australii aresztowano ponad 180 osób podejrzanych o wywołanie pożarów” – wtóruje mu portal tvp.info. „Niektórzy politycy i komentatorzy twierdzą, że to właśnie podpalacze, a nie zmiany klimatu odpowiadają w głównej mierze za katastrofę”. „To nie klimat podpala Australię. To ludzie!” – alarmuje portal wGospodarce.pl powiązany z czasopismem braci Karnowskich „Sieci”. Czytaj więcej…

  Przegląd mediów • piątek, 9 listopada 2018 r.

Fake newsy istnieją, ale dziennikarze z nimi walczą. Ty również możesz!

forbes.com, 9 stycznia 2020 r. Żyjemy w społeczeństwie zdominowanym przez media. Możemy wiedzieć co się dzieje w danym momencie, w dowolnym miejscu i o każdej porze dnia. Poprzez ekran telefonu komórkowego możemy wyrabiać sobie nasze opinie. Problem polega na tym, że w sferze cyfrowej znajdują się fałszywe treści, które często dezorientują czytelników i pozwalają na formułowanie błędnych opinii, które są następnie udostępniane w Internecie. Główną częścią problemu jest to, że społeczeństwo nie jest do końca świadome, które źródła uważa się za wiarygodne i jak je rozpoznawać. Czytaj więcej…


Jak media społecznościowe wpływają na nasze zdrowie psychiczne?

eu.azcentral.com, 9 stycznia 2020 r. Świat korzysta z mediów społecznościowych więcej niż kiedykolwiek. Ponad 2,45 miliarda ludzi aktywnie korzysta z Facebooka, a to tylko jedna z wielu platform społecznościowych. Niektóre osoby mają obsesję na punkcie pozyskiwania obserwujących i polubień i cały czas zastanawiają się, o czym będzie ich następny post. Niezależnie od tego, czy nam się to podoba, czy nie, korzystanie z social media jest nierozerwalnie związane z naszym zdrowiem psychicznym. W tym artykule zostaną omówione niektóre negatywne i pozytywne aspekty mediów społecznościowych, o których jako użytkownicy musimy pamiętać. Czytaj więcej…