Influencerzy w mediach społecznościowych odgrywają teraz kluczową rolę w marketingu wielu marek. Niezależnie od tego, czy sprzedają produkt do pielęgnacji skóry, luksusową torebkę, czy nowy model SUV-a, dla każdego produktu dostępny jest internetowy influencer.

Coraz więcej firm dołącza do modnego influencer marketingu, aby poprawić swoje dotarcie. Ale w jaki sposób influencerzy tak naprawdę „wpływają”, a następnie kierują zachowaniami zakupowymi odbiorców?

Zobacz także: Influencerzy muszą zmienić podejście do marek

Koncepcja influencer marketingu jest wciąż stosunkowo nowa. Jednak podobnie jak w przypadku wszystkich procesów marketingu konsumenckiego, jej podstawowe czynniki związane są z ludzkimi motywami. Najbardziej godnymi uwagi głównymi motywami w tym względzie są „nawiązywanie przyjaźni” i „osiąganie statusu”. Są to dwa z siedmiu kluczowych podżegaczy do działania.

Przyjrzyjmy się trzem konkretnym sposobom, w jakie influencerzy dostosowują się do tych zasad psychologicznych i zachęcają odbiorców do działania.

1. Zbuduj świadomość marki

Kluczową zaletą influencerów jest to, że dobrze rozumieją używaną przez nich platformę i wiedzą jak tworzyć efektowne i angażujące treści, które mogą zwiększyć świadomość danej marki.

Ci influencerzy często spędzają lata, poszerzając grono swoich obserwatorów i maksymalizując poczucie przynależności i integracji w swoich grupach. Dzięki wyrafinowanym umiejętnościom prezentacji i opowiadania historii potrafią nawiązywać skuteczne relacje z odbiorcami i płynnie przedstawiać im historię marki.

Social media i ochrona reputacji w internecie

Może to być tak proste, jak post z odpowiednim podpisem na Instagramie lub samouczek wideo na YouTube, który pomaga konsumentom zrozumieć bardziej złożone funkcje produktu. Najlepsi influencerzy mają zdolność wplatania przekazu danej marki w ich styl i ton, aby nadać komunikatom reklamowym bardziej autentyczny wygląd.

Takie kampanie mogą generować znacznie lepsze wyniki niż konwencjonalne metody marketingowe.

2. Wzmocnij relacje z klientami

Według badań aż 77 proc. konsumentów utrzymuje relacje z markami od ponad dziesięciu lat. Co więcej, 61 proc. lojalnych klientów dołożyłoby dodatkowego wysiłku, aby robić zakupy u swoich ulubionych marek.

  Jak UE zamierza walczyć z fałszywymi wiadomościami?

Liczby podkreślają znaczenie ustanowienia połączenia z rynkiem docelowym w celu nawiązania silniejszego połączenia. Aby to zrobić, trzeba najpierw pokazać swoją markę docelowym konsumentom i zbudować to powiązanie w obrębie ich grupy. Wykorzystuje się tu element „osiągnięcia statusu”.

Konsumenci częściej ufają rekomendacjom partnerów, ponieważ są oni uważani za bardziej godnych zaufania niż oświadczenia w reklamach marek. Influencerzy w social media mogą być bardzo dobrzy pod tym względem. Jeśli produkt zostanie zaakceptowany w ich kręgu, natychmiast poprawi to jego reputację i powiązanie z nim. Oznacza to, że najsilniejsze głosy w dowolnej grupie mają ogromny wpływ na tę początkową relację.

3. Umocnij decyzję o zakupie dzięki bezstronnym opiniom

Oto kolejna kluczowa kwestia, o której należy pamiętać – influencerzy są świetnymi gawędziarzami.

Ci ludzie nauczyli się, jak skutecznie komunikować się ze swoimi odbiorcami i potrafią to robić płynnie i bez zbytniego wysiłku. Jednym z głównych powodów, dla których klienci ufają influencerom jest to, że mogą odnosić się do tych osób na poziomie osobistym. Znają i lubią ich. Ponownie wraca tutaj kwestia „nawiązywania przyjaźni” i „osiągania statusu”.

Zobacz także: Influencer marketing. Czy oni są naszymi przyjaciółmi?

Influencerzy nie tylko wyświetlają reklamy na swoich kanałach, ale szczegółowo mówią o produktach – jak z nich korzystać, czy są opłacalne itp. Krótko mówiąc, odpowiadają na najczęściej zadawane pytania, które konsumenci mają na ogół na temat dowolnej marki lub produktu.

Wykorzystanie ugruntowanego zaufania w tych społecznościach może znacznie poprawić reputację marki i przynieść znaczące wyniki.

Podsumowanie

Influencerzy w mediach społecznościowych wykorzystują podstawowe ludzkie potrzeby interakcji, które pobudzają reakcję, często w formie dokonywania zakupów. Influencerzy mogą być skutecznym sposobem komunikowania się z potencjalnymi klientami i zwiększania wskaźnika ich pozyskiwania.