Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

TikTok większym konkurentem dla Snapchata niż Instagram

businessinsider.com.pl, 20 stycznia 2020 r. Evan Spiegel, dyrektor generalny Snapa, uważa, że TikTok może stać się większym konkurentem od Instagrama. Twórca aplikacji Snapchat przyznał, że sam jest wielkim fanem chińskiego serwisu TikTok. „Uwielbiam TikToka. (…) Jestem jego fanem” – mówił Spiegel w niedzielę podczas konferencji Digital Life Design Conference w Monachium. Z danych App Annie wynika, że pod względem liczby miesięcznych, aktywnych użytkowników TikTok plasuje się już zaraz za Instagramem. Analitycy szacują, że każdego dnia z chińskiego serwisu do publikowania krótkich materiałów wideo korzysta ok. 400 mln aktywnych użytkowników. Czytaj więcej…


FBI ma narzędzie, które wskazuje adres zamieszkania na podstawie zdjęć w social media

komputerswiat.pl, 20 stycznia 2020 r. Clearview AI to startup, który stworzył bardzo zaawansowane oprogramowanie będące w stanie profilować dowolną osobę jedynie na podstawie zdjęć. Jest ona używana już przez kilka organów ściągania w Stanach Zjednoczonych, w tym FBI. Rozwiązanie jest w stanie znaleźć dane osobowe ludzi z bazy informacji pochodzących m.in. z sieci społecznościowych. The New York Times raportuje, że FBI sięgnęło po rozwiązanie startupu Clearview AI ze względu na bardzo dużą bazę danych. Obejmuje ona aż 3 miliardy zdjęć. Natomiast baza agencji, która zawiera m.in. zdjęcia paszportowe, ma mniej niż 650 mln fotografii. Czytaj więcej…


TikTok wyprzedził Facebooka, ale Mark Zuckerberg i tak wygranym

tech.wp.pl, 16 stycznia 2020 r. W 2019 roku pod względem liczby pobrań TikTok okazał się lepszy od Facebooka. Teoretycznie to zła wiadomość dla szefa społecznościowego giganta. Humor Zuckerbergowi poprawić może za to fakt, że inny produkt z rodziny – WhatsApp – dalej jest niepokonany. Z udostępnionych przez firmę Sensor Tower statystyk wynika, że w 2019 roku aplikację TikTok pobrało przeszło 700 mln użytkowników. To więcej niż w przypadku Messengera, Facebooka i Instagrama. Mark Zuckerberg nie ma jednak powodu do smutku. Najpopularniejszą aplikacją pod względem pobrań według Sensor Tower był w 2019 roku WhatsApp – ściągnęło go 850 mln użytkowników. Czytaj więcej…

  Zewnętrzne firmy z dostępem do danych użytkowników Facebooka; 86 proc. Amerykanów aspiruje do roli influencera w social media

UE rozpatruje czasowy zakaz korzystania z technologii rozpoznawania twarzy

gry-online.pl, 20 stycznia 2020 r. Zgodnie z doniesieniami agencji Reuters, Unia Europejska rozpatruje wprowadzenie pięcioletniego zakazu korzystania z technologii rozpoznawania twarzy w miejscach publicznych. Miałoby to zapobiec nadużyciom i pozwolić wypracować rozwiązania zabezpieczające obywateli. Pomysł pojawił się w obszernym raporcie stworzonym przez Komisję Europejską. Urzędnicy nie sprecyzowali, jakich sposobów korzystania z omawianej technologii będzie dotyczył ban, jeśli faktycznie zostanie wprowadzony. Wiemy jedynie, że w liczącym osiemnaście stron dokumencie (tzw. white paper) wspomina się o wyłączeniu z zakazu projektów związanych z badaniami naukowymi i bezpieczeństwem (czyli np. miejskich systemów kamer, z których korzysta policja). Czytaj więcej…


Polityka Facebooka i Reddit nie rozwiązuje problemów związanych z deepfake

digitalinformationworld.com, 20 stycznia 2020 r. W zeszłym roku Mark Zuckerberg stał się popularny na Instagramie, ponieważ twierdził, że ma kontrolę nad miliardami danych ludzi, ich życiem i przyszłością, a także zna ich tajemnice. Nie było to zamierzone rozpowszechnianie dezinformacji, lecz projekt artystyczny. Firma nie usunęła go z platformy, twierdząc, że nie narusza żadnych jej zasad. Niektóre osoby uznały porażkę gigantycznych firm technologicznych, ponieważ nie są one w pełni gotowe na radzenie sobie z fałszywymi treściami. Deepfakes nie są łatwe do moderowania. Czytaj więcej…