Public relations. Codzienna, trudna praca nad wizerunkiem naszej firmy czy marki w sieci. Wiadomo, że oczekujemy szybkich i dobrych efektów. Pytanie brzmi – jak sprawdzić skuteczność tego, co robimy?

Analizowanie efektów swojej pracy to jedno z obowiązkowych zadań szefa marketingu. Pozwala to na dokonywanie zmian w przyjętej strategii, ale też korygowanie błędów, jakie łatwo popełnić. To w efekcie nie tylko oszczędność (budżet nie jest z gumy). To również możliwość wzbudzenia większego zainteresowania potencjalnych klientów, co bezpośrednio przekłada się na wyniki firmy i sprzedaż produktów.

Google Analytics to podstawa

To darmowe, lecz potężne narzędzie. Warto zaprzyjaźnić się z nim i na bieżąco badań skuteczność podejmowanych działań marketingowych w sieci. To m.in. baza wiedzy o potencjalnych klientach. Zbieramy dzięki temu dane o osobach, które odwiedzają naszą stronę internetową.

To również ocean wiedzy odnośnie tego, co internauci robią na stronie naszej firmy. Dowiemy się, skąd do nas docierają i co ich interesuje najbardziej. To bardzo dobre narzędzie do sprawdzania naszej komunikacji – newsletterów, publikacji z biura prasowego jak i działań w social media. Pozyskana w ten sposób wiedza jest bardzo cenna z punktu widzenia optymalizacji działań marketingowo-wizerunkowych.

Monitoring internetu

Monitoring Internetu jest dziś rzeczą niezbędną. To wielkie ucho, które słucha, o czym ludzie piszą w internecie. Być może to negatywne komentarze, opinie, a może czarny PR? Może pospolite oczernianie firmy?

To dla marki sprawa, której nie można bagatelizować, jeśli na sercu leżą nam sukcesy marketingowe. Jeśli bowiem w internecie zaczynają pojawiać się na nasz temat negatywne opinie, nie będzie pomocna żadna nawet najlepsza reklama. Największym błędem jest też pozostawienie negatywnych opinii bez reakcji. Negatywne komentarze w sieci od klientów dzięki social media szybko generują nieprzychylne dyskusje, a to prosta droga do kryzysu marki.

  Hejt w sieci. Firmy coraz bardziej narażone na czarny PR

Internet da się kontrolować!

Apostołowie Opinii, czyli my, to grupa miłośników i entuzjastów nowoczesnych mediów. Znamy się na swojej codziennej pracy, gdzie dbając o wizerunek wielu przedsiębiorstw z bardzo wielu różnych branż pomagamy im istnieć. Opiekujemy się wizerunkiem firm, marek czy osób przeze 24 godziny. Dzięki temu kontrolujemy opinie i reagujemy na nie. Ale to nie wszystko!

Zobacz także: Usuwanie negatywnych opinii – czy to możliwe?

Jesteśmy specjalistami od sytuacji kryzysowych. Negatywnie opinie w sieci to dziś norma, dlatego pomagamy na bieżąco monitorować internet pod kątem negatywnych opinii i namierzać zapalne punkty.

Ochrona i kontrola e-wizerunku podmiotów gospodarczych to obecnie najważniejsze wyzwanie dla pracowników odpowiedzialnych za marketing, human resources i public relations.

apostołowie opinii

Monitoring i kontrola opinii to najlepszy sposób, by trzymać rękę na pulsie. To najlepsze źródło opinii o usługach, produktach i nie tylko. To daje dodatkową wiedzę do wykorzystania w strategii komunikacji. Dzięki nam marka może także sprawdzić swoją medialną pozycję porównując się do innych, konkurencyjnych brandów.

Usuwanie negatywnych opinii

Usuwanie negatywnych komentarzy to także coś, czym zajmujemy się od początku istnienia. Apostołowie Opinii to bowiem kompleksowe i zaawansowane rozwiązania. Nasza oferta obejmuje: audyty i doradztwo wizerunkowe, bieżący monitoring e-wizerunku, rekomendacje działań ochronnych oraz działania związane z reagowaniem na zjawiska zagrażające reputacji.

Wieloletnia praktyka, zdobyta przez wiele lat pracy wiedza i sprawdzone, certyfikowane narzędzia pracy  daje nam możliwość nowoczesnego i skutecznego doradzania klientom w zakresie wizerunku i hate management.

Zobacz także: Zarządzanie marką – co może zaszkodzić firmie?

Budowanie reputacji w sieci wymaga dużej wiedzy, szerokich umiejętności i przede wszystkim intuicji. Apostołowie Opinii oferują działania polegające na całkowitej neutralizacji zagrożeń dla marki.

Apostołowie Opinii – specjaliści od kryzysów w sieci

Jeżeli już teraz masz trudną sytuację, a podejmowane przez Twoją markę działania prewencyjne nie zdały egzaminu, chętnie zrobimy to za Ciebie. Kryzys w sieci to sytuacja, kiedy trzeba działać szybko, aby maksymalnie ograniczać zasięg niepożądanych działań.

  Fałszywe recenzje wciąż zalewają TripAdvisor

Niechciane i nieprawdziwe opinie na temat marek i firm pojawiają się w internecie każdego dnia. Potrafią mocno naruszyć dobre imię, spowodować straty finansowe i uszczerbek na wizerunku.

Zapraszamy do współpracy!