Hejt i czarny PR to zmora przedsiębiorców. Może to być metoda służąca nie tylko zwykłemu oczernianiu wizerunku, ale też forma wyłudzenia pieniędzy. Jak wiadomo walka z nienawiścią i hejtem jest trudna i wiele jeszcze musimy na tym polu zrobić. Na kryzys w sieci jest sposób.

Czyszczenie internetu z niekorzystnych i nieprzychylnych opinii (usuwanie komentarzy) może być kosztowne. Każdy pracodawca zna na pewno serwisy takie jak gowork.pl czy najgorszapraca.pl. W takich serwisach żaden przedsiębiorca raczej nie chce o sobie czytać negatywnych opinii.

Hejt, mowa nienawiści, czarny PR

Obecnie walka z hejtem nie zawsze przynosi dobre efekty, bo firmy nie stawiają na usługi profesjonalistów. Materia ta jest delikatna i trudna, a nie każda firma potrafi dobrze zaopiekować się dobrą reputacją w zakresie tak szerokim, jak wymaga tego sytuacja firmy.

Zobacz także: Usuwanie negatywnych opinii – czy to możliwe?

Od pewnego czasu serwisy takie jak te z opiniami o pracodawcach służą internetowym wyłudzaczom za kurę znoszącą złote jajka. Na takich stronach pracodawca może paść ofiarą mowy nienawiści, pomówień i hejtu w bardzo prosty sposób i poza kontrolą. Takie opinie trafiają potem równie szybko do potencjalnie zainteresowanych pracą. To może dobrych kandydatów odstraszać.

sprawdź wzmianki w sieci
Aktualnie dbanie o e-wizerunek jest konieczności. Robić to można jedynie dzięki współpracy ze specjalistami w tej dziedzinie.

Autorami negatywnych opinii i komentarzy są zazwyczaj osoby, które albo nie pracowały w danej firmie, albo się z różnego powodu mszczą. Za cel stawiają sobie niekorzystne wpłynięcie na wizerunek firmy. To może być po prostu konkurencja czy też osoba dyscyplinarnie zwolniona.

Hejt, czyli wielka moc słowa pisanego

Rozwój współczesnych technologii informacyjnych i łatwość wrzucania do sieci tekstów, filmów czy zdjęć powoduje, że firmy nie mogą już tak obojętnie koło tego zagrożenia przechodzić. Czarny PR i hejt ma bowiem swoje konkretne konsekwencje. Dlatego tak ważna jest ochrona reputacji w internecie.

  Etyka w AI: zdobywanie zaufania i lojalności opinii

Żadnemu pracodawcy na pewno nie zależy na tym, aby w firmie siano panikę, ani by mierzyć się z rotacją pracowników. Do tego dochodzą o wiele gorsze kłopoty – problemy z podjęciem współpracy B2B, co może w konsekwencji prowadzić do finansowej zapaści, braku płynności i w końcu do upadku firmy.

Zobacz także: Usuwanie negatywnych komentarzy – czy jest możliwe?

Aktualnie dbanie o e-wizerunek jest konieczności. Robić to można jedynie dzięki współpracy ze specjalistami w tej dziedzinie. Dotrą oni skanując internet do każdej negatywnej opinii i komentarza, by go potem skutecznie usunąć.

Współpraca ze specjalistami od e-wizerunku

Przedsiębiorstwa nie mogą dziś bagatelizować tego, co dzieje się w sieci. To by mogło być źródłem prawdziwej wizerunkowej katastrofy. Aby profesjonalnie troszczyć się o e-PR warto podjąć współpracę na tym polu z profesjonalnej agencji i jej specjalistów. To oni przez 24 na dobę będą pilnować wizerunku firmy trzymając rękę na pulsie.

apostołowie opinii

Apostołowie Opinii to najstarsza na rynku firma, która gromadzi najlepszych specjalistów od wizerunku i osoby od lat związane z monitoringiem mediów. Wieloletnie doświadczenie zdobywane podczas pracy dla wielu dużych i małych klientów to największy atut. Eksperci nie tylko zajmą się bieżącą i stałą kontrolą wizerunku firmy w sieci. Sprawdzanie wzmianek w sieci do dopiero początek…

Z Apostołami Opinii zarząd przedsiębiorstwa może spać spokojnie i nie musi bać się negatywnych komentarzy i opinii. W zakresie usług jest nie tylko analiza i śledzenie social media, walka z hejtem, ale też moderowanie opinii. Skontaktuj się, śledź obecność i chroń reputację w sieci. Na temat usług agencji więcej można dowiedzieć się TUTAJ.