Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Czy Facebook wpływa na gospodarkę w Europie?

socialpress.pl, 22 stycznia 2020 r. Wpływ Facebooka na gospodarkę jest widoczny chociażby po ilości reklam, które od razu przekierowują do produktu. A jak wiadomo, reklama dźwignią handlu, a ten z kolei buduje gospodarkę. Jednak czy ten wpływ jest rzeczywiście znaczący? W celu zrozumienia wpływu Facebooka na gospodarkę europejską, serwis zlecił zrobienie badań jednej z wiodących firm gospodarczych w Europie – Copenhagen Economics. Jak czytamy na stronie Facebooka, badanie zostało przeprowadzone w 15 krajach i wzięło w nim udział około 7700 firm ze wszystkich branży. Czytaj więcej…


Aplikacja Fake A Vacation pozwala udawać, że byłeś w ciekawych miejscach

next.gazeta.pl, 2 stycznia 2020 r. Nie byłeś na wakacjach, a chcesz pochwalić się zdjęciami znajomym? Wbrew pozorom nie jest to rzadko spotykana sytuacja. Na tym zarabia serwis Fake A Vacation, który preparuje fotografie wakacyjne. Wakacje stały się symbolem statusu, nie tylko materialnego, ale także duchowego. Ten kto nie podróżuje, często jest uważany za nudnego i pozbawionego ciekawości świata. Stało się to na tyle istotnym wyznacznikiem tego kim jesteśmy, że ludzie masowo zaczęli kłamać na temat wakacji. Czytaj więcej…


Twitter wprowadza reakcje na wiadomości – ale po co?

tabletowo.pl, 23 stycznia 2020 r. Twitter nie należy do najprężniej rozwijających się portali społecznościowych na świecie. Można nawet powiedzieć, że „Ćwierkacz” trzyma stały poziom i niechętnie podchodzi do wprowadzania zmian w założeniach swojego serwisu. Nie należy jednak popadać w całkowitą stagnację – właśnie na portalu pojawiła się przyjemna, choć niezbyt innowacyjna funkcja, którą kojarzyć możecie z konkurencyjnej aplikacji. Aby zareagować na wiadomość wysłaną przez naszego rozmówcę, musimy jedynie kliknąć w ikonę serca tuż przy interesującym nas dymku z tekstem. Przywołać panel reakcji możemy również poprzez podwójne lub pojedyncze dotknięcie wiadomości. Czytaj więcej…

  Deepfake budzi przerażenie. Mamy tylko pół roku; Fake newsy i ciemna strona mediów społecznościowych

TikTok szuka nowego szefa w USA. Chce pokazać niezależność od Chin

wirtualnemedia.pl, 23 stycznia 2020 r. Chińska firma ByteDance, właściciel TikToka jest w trakcie poszukiwań w Stanach Zjednoczonych dyrektora wykonawczego odpowiedzialnego za tę aplikację. Nowy CEO miałby działać z terenu USA, dzięki czemu ByteDance chce pokazać większą niezależność TikToka od chińskich władz. Wcześniej aplikacja była posądzana o przekazywanie danych użytkowników do Chin. Na początku grudnia 2019 r. do sądu w USA wpłynął pozew zbiorowy oskarżający aplikację TikTok o niedozwolone wykorzystywanie danych użytkowników. Serwis jest w nim posądzany o przekazywanie informacji o amerykańskich internautach na serwery działające w Chinach i zbieranie danych bez ich wiedzy. Czytaj więcej…


Snap bardziej boi się TikToka niż Instagrama

wnp.pl, 23 stycznia 2020 r. Dyrektor generalny Snapa Evan Spiegel uważa, że TikTok może stać się większym konkurentem od Instagrama. Z szacunków analityków wynika, że dziennie z chińskiego serwisu do publikowania krótkich materiałów wideo korzysta około 400 mln aktywnych użytkowników. TikTok jest własnością chińskiego ByteDance, który uznawany jest za jeden z najbardziej wartościowych start-upów na świecie. W Chinach serwis znany jest pod nazwą Douyin. Czytaj więcej…