Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Widzew obraża ŁKS. ŁKS obraża Widzew. Inne kluby też cierpią. Hejt w sporcie. Wiele komentarzy pełnych zazdrości i znieważenia

dzienniklodzki.pl, 24 stycznia 2020 r. „Startujemy z kampanią „Nie serwuj hejtu”, która ma na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa i opinii publicznej na to zjawisko w sporcie” – informuje Kacper Piechocki, libero PGE Skry Bełchatów. „Jesteśmy w trakcie tworzenia strony www akcji, na której pragniemy zamieścić historie hejtu z jakimi zmierzyli się polscy sportowcy. Udział w kampanii potwierdzili, m.in. Mariusz Wlazły, Karol Kłos, Radosław Majdan, Łukasz „Juras” Jurkowski oraz wielu innych zawodników sportowych”. Czytaj więcej…


Twitter wprowadza emoji do prywatnych rozmów. 7 różnych reakcji na każdą wiadomość

wirtualnemedia.pl, 27 stycznia 2020 r. Twitter wprowadził w swojej aplikacji nową funkcję związaną z wiadomościami prywatnymi. Dzięki niej użytkownicy mogą dodać do każdej przeczytanej wiadomości reakcję w postaci odpowiedniego emoji. Do dyspozycji jest 7 różnych ikon, które można dodawać i usuwać w dowolnym momencie. Nową funkcjonalność dotyczącą wymieniania prywatnych wiadomości pomiędzy użytkownikami Twitter zapowiedział we wpisie zamieszczonym przez dział wsparcia technicznego serwisu. Czytaj więcej…


Vine odradza się niczym feniks z popiołów. Jego następca, czyli Byte, powalczy teraz z TikTokiem

spidersweb.pl, 26 stycznia 2020 r. Kolejny serwis społecznościowy powalczy o uwagę internautów z TikTokiem. Byte nie jest jednak całkowicie nową usługą, a duchowym spadkobiercą Vine’a. Co chwilę pojawiają się nowe serwisy społecznościowe. Facebook, Twitter i Instagram obecne są z nami od ponad dekady i wydają się nie do ruszenia, ale internet się na nich nie kończy. Niestety niektóre usługi, jak np. Google Plus, nie wychodzą z niszy i znikają. Z kolei inne — jak Snapchat czy Ask.fm — zdobywają popularność, ale nie przebijają się do mainstreamu. Czytaj więcej…

  Internauci kontra zagraniczni cenzorzy; Czy influencer marketing zastąpi tradycyjny?

LinkedIn, Facebook, Instagram, Tinder MEM – o co chodzi w #DollyPartonChallenge?

radiozet.pl, 24 stycznia 2020 r. W internecie co jakiś czas pojawiają się nowe wyzwania i memy, które odtwarzane są przez tysiące użytkowników. Tym razem w mediach społecznościowych pojawił się nowy trend “LinkedIn, Facebook, Instagram, Tinder”. O co chodzi i skąd wziął się #DollyPartonChallenge? W poniższym artykule zebraliśmy informacje na ten temat. Czytaj więcej…


Kryzys wiarygodności wielkiej technologii: fałszywe wiadomości, fałszywe towary i fałszywe recenzje

venturebeat.com, 24 stycznia 2020 r. Rola wielkiej technologii w rozpowszechnianiu dezinformacji i „fałszywych wiadomości” jest dobrze udokumentowana. Kiedy wkraczamy w rok wyborów prezydenckich w USA, można spodziewać się, że problem ten będzie miał najwyższy priorytet. W obliczu publicznej kontroli, w ciągu ostatniego roku giganci technologiczni zaczęli zajmować się różnymi problemami związanymi z wiarygodnością. Facebook wprowadził środki w celu obniżenia widoczności (ale nie zakazu) postów obiecujących cudowne uzdrowienia, a YouTube ogłosił plany ograniczenia rekomendacji wideo dotyczących teorii spiskowych, w tym twierdzeń, że lądowania na Księżycu zostały sfałszowane, a Ziemia jest płaska. Twitter zaś nabył platformę uczenia maszynowego, która pomaga wykrywać fałszywe wiadomości. Czytaj więcej…