Hejt w sieci to już codzienność. Zdecydowana większość internautów uważa, że internet zapewnia anonimowość. W związku z tym nie boją się tego, że ktoś ich znajdzie i pociągnie ido odpowiedzialności za treści umieszczane na stronach internetowych i w social media. To najlepszy sposób na internetowy kryzys.

Anonimowy hejt? Nic z tego

Internauta może bardzo łatwo puszczać w obieg fałszywe informacje o ludziach czy firmach. Robi to po to, by zaszkodzić jej wizerunkowi. Jest to z reguły albo były lub niezadowolony pracownik, być może przedstawiciel konkurencji. Ale coraz częściej są to wyspecjalizowane agencje PR.

Bez względu na to, kto lub co jest źródłem negatywnych komentarzy, musi liczyć się z prawnymi konsekwencjami swojej działalności. Ale przede wszystkim szefowie firm i marketingowcy powinni potrafić szybko i skutecznie reagować na negatywne opinie w internecie.

Usuwanie negatywnych opinii z internetu jest najbardziej skuteczną metodą, która nie pozwoli popsuć wizerunku w sieci, ale też spowoduje zatrzymanie hejtu. Finalnie treści tych nie zobaczą także przyszli pracownicy, kandydaci ale przede wszystkim potencjalni klienci i partnerzy biznesowi.

Hejterzy działają w pojedynkę? Śledź obecność w sieci

Osoby wypisujące różne nienawistne treści w internecie bardzo często działają samotnie. Ich działalność polega na stałym przeszukiwaniu sieci i wynajdywaniu miejsc, gdzie następnie wklejają te same treści. Co najważniejsze – robi to bez szyfrowania swojego numeru IP.

Hejter jest pozbawiony strachu i o nim nie myśli. Z reguły cechuje się pewnością siebie i przekonaniem o swojej anonimowości. Często wspomina się w tym kontekście o tzw. wolności słowa, ale hejter myśli, że w sieci nie jest tak, jak w świecie realnym.

Usuwanie negatywnych komentarzy – ochrona reputacji w internecie i śledzenie wzmianek w kanałach społecznościowych

Znalezienie hejtu i negatywnych wpisów a następnie ich wyczyszczenie nie jest łatwe, ale jest możliwe. Przedsiębiorcy najczęściej starają się robić to w ramach własnych zasobów, ale nie jest to skuteczne. To błąd, bo w przypadku hejtu i potencjalnego kryzysu wizerunku liczy się czas.

Bardzo szybkie reagowanie to podstawa. Drugi etap to opracowanie strategii i zasad działania tarczy antykryzysowej. Zdenerwowany właściciel firmy może w tym momencie podejmować złe decyzje, dlatego najlepiej jest oddelegować wyspecjalizowany zespół, aby zarządzał kryzysem.

Apostołowie Opinii to agencja, która zajmuje się walką z hejtem od lat. Skutecznie pomaga swoim partnerom biznesowym poprawić ich wizerunek w sieci. Hejterzy w sieci grasują, dlatego nie warto czekać. Już dziś chroń reputację w sieci i zadbaj o wizerunek marki.

Agencja zajmie się zarówno monitoringiem social media i monitoringiem internetu (aplikacja do monitorowania mediów społecznościowych i kontrolowania social media), wyszuka nienawistne wpisy, a następnie usunie je bezpowrotnie. W razie czego możliwe będzie też moderowanie opinii. To także idealna możliwość śledzenia konkurencji w social media.