Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Dostają nawet kilka tysięcy za jeden post na Instagramie. Łódź ma potencjał, który czeka na influencerów

lodz.wyborcza.pl, 28 stycznia 2020 r. „Influencer marketing kocha plenery pofabryczne. U nas jest ich bardzo dużo, ale łódzki potencjał nie jest w pełni wykorzystywany” – mówi Karina Hertel, dyrektor zarządzająca agencji BrandLift, kontaktującej influencerów i reklamodawców. „Influencer marketing i jego twórców dzieli się na różne kategorie. W zależności od wielkości konta mamy: nanoinfluencerów, micro, mid-tier, macro i celebrity, czyli tzw. the few. Najbardziej pożądane są konta tematyczne o wąskiej specjalizacji. Na nich zarabia się najwięcej, ale zlecenia przychodzą odpowiednio rzadziej, ponieważ autorzy takich kont poruszają niszowe tematy”. Czytaj więcej…


Lokalne media kontra fake news. Warsztaty dla dziennikarzy mediów lokalnych i regionalnych na temat zwalczania dezinformacji w sieci

polskatimes.pl, 28 stycznia 2020 r. Farmy trolli, fałszywe narracje, a nawet kłamstwa polityków – dezinformacja i fake newsy atakują media z każdej strony. Zapraszamy dziennikarzy z regionu podlaskiego na jednodniowe nieodpłatne warsztaty, podczas których eksperci od fake newsów przekażą wiedzę, jak skutecznie wyłapywać i eliminować fałszywe narracje w mediach. Czytaj więcej…


Ekspertka o coraz powszechniejszych głębokich oszustwach, tzw. deep fakes

naukawpolsce.pap.pl, 28 stycznia 2020 r. Wulgaryzmy albo kłamstwa w ustach prezydenta czy twarz przypadkowej kobiety podpięta do ciała aktorki filmów porno – to przykłady deep fakes – zmanipulowanych filmów wideo, w których podkłada się czyjś wizerunek pod zupełnie inną postać na nagraniu. O tym, jak to się robi i do czego może służyć, opowiada dr Helena Chmielewska-Szlajfer, socjolożka pracująca w Katedrze Zarządzania w Społeczeństwie Sieciowym Akademii Leona Koźmińskiego. Czytaj więcej…


Wzrost liczby zaproszeń do znajomych z fałszywych kont na Facebooku

businessinsider.com, 28 stycznia 2020 r. Niektórzy użytkownicy Facebooka widzą ogromny wzrost liczby zaproszeń do znajomych z fałszywych kont z powodu niewielkiej zmiany w sposobie wyszukiwania na Facebooku. Zazwyczaj było to kilka zaproszeń od znajomych dziennie. Szczególnie jeśli jesteś dziennikarzem ze zweryfikowanym profilem użytkownika. Jednak jeśli tych zaproszeń jest zbyt wiele i są to konta najwyraźniej niebędące „ludźmi” oraz mają wszelkie oznaki fałszywości, coś musi być nie tak. Czytaj więcej…

  Przegląd mediów • piątek, 21 grudnia 2018 r.

TikTok jest anty-Instagramem, a firmy próbują go skopiować

marketwatch.com, 28 stycznia 2020 r. TikTok, jedna z najczęściej pobieranych aplikacji ostatniej dekady, wskazuje drogę do łatwego tworzenia treści przez prawie każdego. Ta niezwykle popularna usługa społecznościowa do udostępniania wideo jest własnością ByteDance, firmy z siedzibą w Pekinie, założonej w 2012 roku. Użytkownicy tworzą i publikują filmiki trwające od 3 do 60 sekund. Platforma przyciąga głównie młodszych użytkowników (dwie trzecie użytkowników ma mniej niż 30 lat). TikTok jest jednak niemal odwrotnością lub celową parodią tego, co dzieje się na Instagramie. Jego użytkownicy najwyraźniej robią wszystko, aby potępić estetykę tej drugiej platformy oraz jej oryginalność. Czytaj więcej…