Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Zakupy zrobisz nawet na Instagramie

ddb24.pl, 1 lutego 2020 r. Media społecznościowe są już niezaprzeczalnie częścią naszego życia. Z Instagrama korzysta ponad miliard użytkowników na całym świecie, a w Polsce – ponad 8 milionów osób. Na tle innych portali kojarzony jest przede wszystkim z ubraniami, trendami modowymi oraz obserwowaniem życia innych osób. Kosmetyki, wakacje i wyjazdy to kolejne obszary, które wykazują silne skojarzenia z tym serwisem – wynika z najnowszego badania „Potencjał sprzedażowy Instagrama. Raport BrandLift”. Powodów korzystania z Instagrama jest wiele. Na pierwszym miejscu badanie potwierdziło chęć zainspirowania się. Użytkownicy tego kanału są także otwarci na dzielenie się ze światem swoim prywatnym życiem. Silnie reprezentowana wśród odpowiedzi jest również możliwość podzielenia się zdjęciami oraz przemyśleniami. Czytaj więcej…


Rząd USA wzywa Google do zaprzestania siania dezinformacji na YouTube

nt.interia.pl, 1 lutego 2020 r. Właściciel platformy YouTube jest oskarżany o celowe nakłanianie widzów do oglądania filmów o charakterze opiniotwórczym. Sprawa dotyczy przede wszystkim materiałów dotyczących zmian klimatycznych. Kathy Castor, demokratka z Florydy i przewodnicząca amerykańskiego komitetu ds. kryzysów klimatycznych, wysłała list do dyrektora generalnego Google. Jego treść dotyczy raportu, który jasno wskazuje, że specjalnie zaprogramowane algorytmy YouTube celowo nakłaniają ludzi do obejrzenia filmów dotyczących stanu klimatu, narzucając tym samym swoje poglądy na ten temat. Autorzy czerpią korzyści z zamieszczonych przez portal reklam. Polityk wzywa tym samym serwis do zaprzestania promowania i zarabiania na tych filmach oraz siania dezinformacji. Czytaj więcej…


Facebook uruchamia pionierski program w Polsce. Wyłącznie dla kobiet

forbes.pl, 31 stycznia 2020 r. Już 44 proc. polskich małych i średnich firm na Facebooku prowadzą kobiety. W tym roku Facebook przeszkoli 720 właścicielek firm w ramach pionierskiego w Polsce programu #SheMeansBusiness, który jest realizowany pod patronatem Ministerstwa Rozwoju oraz Ministerstwa Cyfryzacji w partnerstwie z Siecią Przedsiębiorczych Kobiet. Jego celem jest inspirowanie kobiet do rozwijania ich firm i sięgania po kolejne wyzwania. Czytaj więcej…

  Facebook zapowiada kontrole; Czy era influencerów mija?

Jak Facebook i Twitter mogą osłabić rozprzestrzenianie się koronawirusa

marketwatch.com, 1 lutego 2020 r. Organy ds. zdrowia publicznego pracują nad powstrzymaniem rozprzestrzeniania się koronawirusa w Stanach Zjednoczonych. Napotkają jednak na dwie główne przeszkody: osłabienie zaufania do mediów i systemu medycznego oraz fałszywe wiadomości. Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom potwierdziło w czwartek pierwszy przypadek koronawirusa w Stanach Zjednoczonych po tym, jak mąż kobiety, która była pierwszym potwierdzonym przypadkiem w Illinois, zachorował. CDC poinformowało w piątek, że 241 osób w całym kraju było badanych w celu sprawdzenia, czy zachorowało na tę chorobę. Czytaj więcej…


Rosja chce grzywny od Facebooka

washingtontimes.com, 31 stycznia 2020 r. Facebookowi i Twitterowi grożono w piątek grzywną w wysokości prawie 100 tys. dolarów za rzekome nieprzestrzeganie przepisów dotyczących lokalizacji danych dotyczących rosyjskich baz. Roskomnadzor, rosyjski organ nadzorujący internet i media, ogłosił, że agencja wszczęła nowe postępowanie administracyjne przeciwko tym firmom. „Firmy te nie dostarczyły informacji na temat spełnienia wymagań dotyczących lokalizacji baz danych rosyjskich użytkowników odpowiednich sieci społecznościowych na serwerach zlokalizowanych w Federacji Rosyjskiej” – powiedział Roskomnadzor w oświadczeniu opublikowanym w języku rosyjskim na stronie internetowej agencji. Czytaj więcej…