Jak pomóc menedżerom sprawnie poruszać się w social media? W dodatku robić to z dobrym skutkiem? To, co zwykle jest omawiane podczas kursów online i postów na blogach w Internecie, często pochodzi od ludzi, którzy nigdy nie zrobili tego, o czym piszą.

Typowe błędne strategie dotyczące social media

Podążaj za strategią

Znajdujesz w swojej branży ludzi których podziwiasz i zaczynasz ich obserwować. Następnie patrzysz, kto obserwuje ciebie, a potem kto obserwuje ich. Możesz także obserwować zupełnie nieznajomych ludzi, ponieważ będziesz im tym pochlebiać, dlatego również zaczną cię obserwować.

  Usuwanie negatywnych komentarzy - czy jest możliwe?

Taka strategia w social media niekoniecznie jest prawidłowa i może skutkować zbanowaniem np. od Twittera. Aplikacje społecznościowe stały się naprawdę inteligentne, a jeśli obserwujesz ludzi, aby prowadzić swoją grę, po prostu dostajesz bana.

Strategia udostępniania linków

Znajdź link do artykułu, który ci się podoba, np. w serwisie takim jak Forbes. Udostępnij link na LinkedIn. A teraz się zastanów. Gdybyś był twórcą LinkedIn, którego celem było zaangażowanie użytkowników w czas spędzony na platformie, czy zaprojektowałbyś produkt tak, aby ludzie byli nagradzani za opuszczenie platformy? Oczywiście, że nie.

Platformy społecznościowe nie chcą, aby ktoś opuszczał ich aplikację. Więc jeśli publikujesz linki, które odwracają uwagę ludzi od tych aplikacji, ich rozwiązaniem jest upewnienie się, że posty te nie będą widoczne prawie dla nikogo.

Strategia kalendarza treści

Utwórz kalendarz social media. Kalendarze treści powodują, że planujesz z wyprzedzeniem to, co zamierzasz robić, a jednocześnie zabijasz całą radość i spontaniczność, jaką mogą mieć posty w mediach społecznościowych. Gdy tylko zaczniesz planować, to zaczniesz się również zastanawiać.

  Usuwanie negatywnych opinii - czy to możliwe?

Zaczynasz się martwić, co ludzie pomyślą i o której godzinie powinieneś zamieścić post. Analizujesz głupie dane, takie jak: „moje posty spisały się lepiej o 19:00 niż 19:01”. Poświęć się lepiej tworzeniu postów w social media i bądź nieprzewidywalny, abyś nie wydawał się nudny.

Strategia „okaż koledze wsparcie”

Oznacz kogoś, kogo znasz lub z kim współpracujesz, i obserwuj go. Na LinkedIn nie jest to ani skuteczne, ani przydatne. Tagowanie ludzi przez większość czasu zamienia tekst posta w social media w zamieszanie pełne emoji, hashtagów i nieistotnych informacji, które sprawiają, że twoje treści wyglądają jak reklama.

Strategia „stwórz własny hashtag”

Utwórz hashtag ze swoim nazwiskiem lub nazwą firmy i używaj go we wszystkich postach w mediach społecznościowych, które tworzysz, jakbyś był Bradem Pittem z własną linią sneakerów. Nie rób tego To pułapka. Użyj jednego do dwóch hashtagów, aby skategoryzować swój post i pomóc innym go znaleźć. To jest zamierzony cel tego narzędzia.

Strategia „dziel się tym, z czego jesteś najbardziej dumny”

Udostępnianie wszystkiego, z czego jesteś dumny, jest nudne dla innych. Oczywiście dziel się chwilami, ale kadruj je w sposób, który jest pomocny dla obserwatorów, a nie przedstawia tylko błyszczącego Rolexa.

Social media – skąd bierze się problem?

Guru mediów społecznościowych na całym świecie każą nam budować markę, a nawet nie potrafią powiedzieć jak to zrobić. Budowanie marki to oddanie aparatu tobie i twojemu niesamowitemu życiu. Publikujesz cytaty podpisując je swoim imieniem, dodajesz zdjęcia z wydarzeń, czy banalne filmy pełne okropnie powszechnych rad. Problem kadry kierowniczej: mówi się im, aby budowali osobistą markę.

  5 powodów dlaczego opinie w sieci są kluczowe dla Twojego biznesu

Wielu z tych kierowników prowadzi straszne życie za kulisami, ponieważ nie jest wcale podobne do tego, które pokazują publicznie. Przy kamerze wyglądają na szczęśliwych, a kiedy Facebook się zepsuje, płaczą sami w domu i martwią się, że ich statystyki spadną do zera i nigdy nie uda się ich odbudować. Jeśli skupiasz się na swojej marce, koncentrujesz się na rzeczach nieistotnych, takich jak obserwujący, udostępnienia, wyświetlenia i polubienia. To jednak nie ma znaczenia.

Rozwiązanie jest banalnie proste

Naprawienie problemu związanego z nieprawidłowym działaniem w social media jest bardzo prosta, a także intuicyjna. Rozwiązanie dla kadry kierowniczej: nie buduj osobistej marki. Bądź użytecznym. To jest naprawdę takie proste. Wystarczy zmienić markę osobistą na przydatną. Zmienia to, co robisz, i przestajesz być kimś, kim nie jesteś.

Może być trudne do wyjaśnienia, więc przytoczmy to w praktyce. Z każdym postem w mediach społecznościowych staraj się inspirować, bawić, rozśmieszać, uczyć lub być pomocnym. W ten sposób osiągniesz niesamowity wynik dzięki social media, które mogą prowadzić do wszelkiego rodzaju biznesowych / osobistych okazji, o których słyszysz, a których nie mogłeś do tej pory mieć dla siebie.

Korzyści płynące z social media dla kadry kierowniczej

  • Ciepłe rozmowy z nieznajomymi, którzy przeczytali twoje posty i czują się, jakby wiedzieli o tobie kilka rzeczy.
  • Wiarygodność w niszy.
  • Znaczenie dla twojego życia.
  • Sposób na bycie innym niż wszyscy.
  • Kanał krytykujący twoje przekonania i wartości.
  • Możliwość mentorowania wielu osób jednocześnie za pomocą swoich postów.
  • Sposób na poznanie większej liczby osób, które się z tobą nie zgadzają i od których możesz się uczyć.
  • Dziedzictwo, gdy pewnego dnia cię zabraknie.

Przewodnik krok po kroku po social media dla kadry kierowniczej

Wypracuj nawyk

Nie ma sensu wchodzić w media społecznościowe, jeśli nie zamierzasz traktować tego z szacunkiem. Szacunek w kręgach social media to niepisana sztuka codziennego publikowania. Kiedy ludzie regularnie cię widzą, zaczynają oglądać więcej twojej pracy i decydują, czy to, co mówisz, ma wartość. Jeśli tak, nadal się angażują. Jeśli tak nie jest, ignorują cię.

Wykorzystaj jedynie 10 minut

Najlepszą strategią dla dyrektora jest oczywiście LinkedIn. Wbrew powszechnemu przekonaniu, posty, które najbardziej lubią ludzie, to krótkie posty o długości 1300 znaków. Żadnych zdjęć, filmów ani dźwięku – po prostu słowa. 1300 znaków nie tworzy długiego tekstu, więc kluczem jest tutaj timebox. Jeśli wpisanie 1300 znaków zajmuje Ci więcej niż 10 minut, to zastanawiasz się nad tym.

Pozostań dłużej niż rok

Pierwszy rok pracy na LinkedIn dotyczy eksperymentowania. Zbyt wiele kursów uczy nas, aby zbyt wcześnie oceniać wyniki, gdy nie było nas jeszcze na tym kanale wystarczająco długo. Wyniki, które chcesz osiągnąć, oparte są na tym, ilu osobom pomożesz. I często jedyną rzeczywistą liczbą, którą otrzymasz z przedstawianych ci wyników, będzie garstka ludzi, którzy się z tobą kontaktują.

Sprawdź pisownię / gramatykę

Linkedin to profesjonalna sieć i opłaca się poprawiać posty, które się tam umieszcza. Kiedy publikuje się coś ważnego, a do nikogo to nie dociera, może to być jak najbardziej spowodowane jednym błędem ortograficznym.

Bądź sobą

Postępuj tak, jak w prawdziwym życiu. Ludzie w mgnieniu oka dostrzegają fałszerstwo, dlatego osobisty branding jest tak wadliwy. Prowadzi cię tą ścieżką, nawet jeśli nie zamierzasz nią iść.

Jak być sobą?

  • Powiedz z szacunkiem, co myślisz.
  • Podziel się swoimi przemyśleniami.
  • Używaj słów, które wypowiadasz każdego dnia.
  • Pokaż swoje życie poza pracą i to, jak może być pomocne.

Bądź wrażliwy

Bądź wrażliwy, dzieląc się swoimi wzlotami oraz upadkami. Nie pokazuj tylko wygranej, pokaż również kiedy przegrasz. Dlaczego? Sprawia to, że jesteś prawdziwy, ponieważ kiedy jesteś prawdziwy, jesteś relatywny. Tu nie liczy się ogrom polubień / komentarzy. Prawdziwe znaczenie ma to, co jest pomocne dla twojego życia i czasu spędzonego w pracy. Rozśmieszanie innych ma sprawiać, że się uśmiechasz, a płacz innych ludzi ma sprawiać, że płaczesz i chcesz być bardziej pomocny.

Podsumowanie

Social media mogą być przydatne, jeśli jesteś kierownikiem, ale także jeśli nim nie jesteś. Dzięki nim poznasz nowych ludzi, znajdziesz sens dla swojego życia, będziesz mógł mentorować więcej osób i uczyć się od ludzi, którzy się z tobą nie zgadzają. Przećwiczysz także wrażliwość, dzięki której będziesz bardziej otwarty na innych. LinkedIn jest jednym z najlepszych rozwiązań jeśli chodzi o kręgi biznesowe. Ucieknij od rewolucji jaką jest budowanie osobistej marki i zakochaj się w użyteczności. To wszystko, co musisz wiedzieć o mediach społecznościowych.