Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Rusza kampania społeczna: “Nie serwuj hejtu”

sportowefakty.wp.pl, 6 lutego 2020 r. Obraźliwe komentarze, złośliwe wpisy. Często spotykają się z nimi przedstawiciele sportu, którzy codziennie ciężko pracują nad tym, by zdobyć wymarzony sukces. Hejt dotyka ich z trybun stadionów, ale i z internetu – for i mediów społecznościowych. Drobne niepowodzenie czy słabsza forma podczas zawodów niestety wystarczy, by w serwisach internetowych pojawiły się anonimowe komentarze, które krytykują i poniżają daną drużynę czy zawodnika. Sportowcy atakowani są z różnych powodów – osiągnięć i umiejętności, zmiany klubu, na tle rasistowskim czy ze względu na powiązania rodzinne. Czytaj więcej…


Assembler: narzędzie do rozpoznawania zmanipulowanych fotografii pomoże w walce z fake newsami

kopalniawiedzy.pl, 6 lutego 2020 r. Konglomerat Alphabet, właściciel Google’a, stworzył bezpłatne narzędzie o nazwie Assembler, które ma określać, czy fotografia jest prawdziwa czy została zmanipulowana. Narzędzie, rozwijane we współpracy z amerykańskimi i włoskimi uniwersytetami, pomoże dziennikarzom w wykryciu fałszywek. Narzędzie wykorzystuje kilka różnych testów, podczas których np. sprawdzane jest, czy do fotografii nie wstawiono fragmentu innego zdjęcia, czy manipulowana jasnością lub usuwano coś z tła. Assembler to dzieło Jigsaw, grupy inżynierów, projektantów, naukowców i innych, której zadaniem jest walka z dezinformacją, cenzurą, ekstremizmem czy manipulowaniem wyborami. Online’owe manipulacje, dokonywane m.in. za pomocą fotografii i materiałów wideo zmienianych za pomocą sztucznej technologii, to coraz poważniejszy problem. Wiadomo, że metody te są stosowane przez różne państwa, które chcą za ich pomocą np. wpływać na wyniki wyborów w innych krajach. Czytaj więcej…


Na TikToku w Polsce rządzą #Lifehacki! Sprawdź, co nagrywają najpopularniejsi tiktokerzy?

eska.pl, 6 lutego 2020 r. TikTok to najbardziej kultowa aplikacja dla generacji Z, która przewyższa wszystkie inne platformy pod względem popularności. Znajduje się w telefonach całego młodego pokolenia i stale się rozwija. Sprawdź na ESKA.pl jakie TOP 4 trendy królują w 2020 roku i dowiedz się, jak nagrywać by stać się sławnym tiktokerem. TikTok w Polsce bije na głowę inne portale społecznościowe, jeśli chodzi o generowanie zasięgu i bycie na topie najlepiej pobieranych aplikacji w 2019 roku. Jest to już na tyle ceniona przez użytkowników platforma, że trudno jest wyobrazić sobie smartfon młodego człowieka, na którym miałoby jej zabraknąć. Wraz z popularnością aplikacji trudniej jest wygenerować na niej wysokie zasięgi, a tym samym znaleźć się na liście polskich, topowych tiktokerów. Okazuje się jednak, że nie ma rzeczy niemożliwych i kierując się zasadą kilku kroków można lepiej wypozycjonować swoje treści. Będąc prawdziwym tiktokerem trzeba mieć oczy dookoła głowy i bacznie obserwować królujące trendy w aplikacji. Śledzenie twórczości innych osób to nic złego, wręcz przeciwnie dobrze jest patrzeć co robi nasza konkurencja! Czytaj więcej…

  „Najgorszy troll UK” skazany na 2 lata więzienia; Washington Post publikuje fałszywe wiadomości?

Facebook krytykowany za plany szyfrowania wiadomości

cyberdefence24.pl, 6 lutego 2020 r. 129 międzynarodowych organizacji ochrony praw dziecka zaapelowało do Facebooka o powstrzymanie planów szyfrowania wiadomości na platformach FB, WhatsApp i Instagram. Instytucje ostrzegają, że ułatwi to działalność przestępców seksualnych w sieci. Mark Zuckerberg, szef Facebooka, jeszcze w ubiegłym roku ogłosił, że firma zamierza zintegrować swoje serwisy komunikacyjne na FB, WhatsAppie i Instagramie w ramach jednego szyfrowanego narzędzia. W praktyce oznaczałoby to, że wszelkie treści wysyłane za pośrednictwem komunikatorów byłyby dostępne jedynie adresatowi i nadawcy wiadomości, a nie miałyby do nich dostępu osoby trzecie, w tym także pracownicy Facebooka czy organy śledcze. Firma tłumaczy swoją decyzję chęcią uniknięcia ryzyka wycieku danych, jak to miało choćby miejsce w przypadku afery Cambridge Analytica. Czytaj więcej…


Jak rozpoznać fałszywego influencera?

entrepreneur.com, 6 lutego 2020 r. Skutecznie stosowany influencer marketing może przynieść niewiarygodne wyniki dla marek, zapewniając dobry zwrot z inwestycji – około 94 proc. marketerów stosujących takie strategie marketingowe uważa, że jest on skuteczny. Jednak coraz łatwiej jest kupować obserwujących i polubienia, więc nasila się problem tak zwanych „fałszywych influencerów”, którzy stosują bezwstydną taktykę w celu wprowadzania w błąd. Szacuje się, że branża influencer marketingu jest warta od 5 do 10 miliardów dolarów, ale badania pokazują, że nawet 24 proc. influencerów fałszywie zmanipulowało liczbę swoich zleceń. To nie tylko utrudnia pracę prawdziwym influencerom, ale także powoduje, że marketerzy są bardziej ostrożni, gdy myślą o podjęciu współpracy. Czytaj więcej…