Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Hejt jest wykroczeniem, które powinno się kończyć w sali sądowej

rdn.pl, 9 lutego 2020 r. Do reagowania na przypadki agresji i nienawiści w internecie namawia tarnowska psycholog i psychoterapeuta, Grażyna Skarżyńska. W programie Cudze chwalicie, swego nie znacie mówiła, że pracując także w charakterze biegłego sądowego, obserwuje coraz więcej takich przypadków. – Tylko sprzeciw może zatrzymać falę hejtu, który jest zmorą naszych czasów – przekonuje. I namawia do odważnego stawiania granic także wtedy, gdy trzeba przeciwstawić się grupie, która ma swoją ofiarę. – Możemy się zatrzymać i powiedzieć: STOP. Wszystko może się rozprzestrzeniać, hejt także, chyba że powiemy STOP. To tak jak z dbaniem o przyrodę, mówimy – nie chcemy plastiku. I tutaj także możemy powiedzieć: nie chcę, nie chcę tego. Czytaj więcej…


Ferie na nartach, czyli obóz profilaktyczny dla dzieci i młodzieży z Gminy Ostrów Wielkopolski

ostrow.naszemiasto.pl, 7 lutego 2020 r. Prawie 50 osobowa grupa uczniów z Gminy Ostrów Wielkopolski wypoczywała aktywnie w górskiej miejscowości Zawoja, położonej u stóp Babiej Góry w Beskidzie Żywieckim. Wyjazd był możliwy dzięki wsparciu finansowemu Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Organizacja przekazała na wyjazd aż 40 tysięcy złotych. Dzięki tak dużemu wsparciu dzieci za tygodniowe wakacje płaciły jedynie 250 złotych. W ramach wypoczynku miały zapewniony transport, pełne wyżywienie, nocleg, kompletny sprzęt narciarski, wycieczki oraz wiele atrakcji. „Obóz ma także charakter profilaktyczny. Uczymy dzieci jak groźne mogą być uzależnienia. Dziś to nie tylko alkohol, narkotyki i dopalacze, ale także gry komputerowe, hejt w Internecie i wiele, wiele innych niebezpieczeństw czyhających w sieci”. Czytaj więcej…


Badanie: Jak kupują użytkownicy TikToka

dlahandlu.pl, 7 lutego 2020 r. Kocha ubrania z sieciówek, sięga po popularne kosmetyki, jako przekąskę wybiera chipsy, a w wolnych chwilach tańczy – taki właśnie obraz użytkownika TikToka wyłania się z najnowszego badania Open Mobi. Według ostatnich danych TikTok jako jedno z niewielu mediów społecznościowych odnotowuje wzrost średniego czasu trwania sesji (+48%; długość jednej sesja wynosi średnio 5 minut 19’’). Jednocześnie jest trzecią najczęściej pobieraną aplikacją w Polsce (po Messengerze i WhatsAppie), a liczba polskich użytkowników wynosi już 2,5 miliona osób. – TikTok to jedna z najprężniej rozwijających się aplikacji na świecie. Pułap miliarda użytkowników przekroczyła szybciej niż jakakolwiek inna aplikacja społecznościowa w przeszłości. Jej popularność, przede wszystkim wśród Generacji Z, sprawia, że marketerzy powinni brać ją pod uwagę – mówi Marek Naruszewicz, Sales Director z Open Mobi. Czytaj więcej…


TikTok w ogniu krytyki. Wszystko przez deepfake

tabletowo.pl, 9 lutego 2020 r. Aplikacja TikTok znalazła się w ogniu krytyki opiniotwórczego serwisu Business Insider, traktującego głównie o finansach. Wszystko za sprawą występującego tam zjawiska deepfake. Czy na pozór niewinna zabawa może nieść za sobą poważne konsekwencje? Jeżeli nie wiesz, do czego służy aplikacja TikTok, to prawdopodobnie jesteś osobą co najmniej nieco starszą od pokolenia Z, albo po prostu nie interesujesz się tematyką mediów społecznościowych. Należy Ci się zatem krótkie wprowadzenie do tego, czym on właściwie jest. TikTok to chiński serwis społecznościowy, którego użytkownicy dzielą się filmami trwającymi maksymalnie 60 sekund. Nagrywając je można korzystać z różnych technik, których zadaniem jest uatrakcyjnienie przygotowanego materiału, w tym zmiana głosu czy wręcz przyjęcie rysów twarzy danej, najczęściej bardzo znanej postaci. To właśnie na możliwość stosowania deepfake zwróciła uwagę redakcja Business Insidera. Czytaj więcej…


Obawy związane z koronawirusem rosną, a wraz z nimi rozprzestrzeniają się fake newsy

bangkokpost.com, 8 lutego 2020 r. Według raportów, ponad 75 proc. doniesień prasowych w tajlandzkich mediach społecznościowych na temat wybuchu koronawirusa to fałszywe wiadomości. „Spośród 43 szeroko rozpowszechnianych wiadomości związanych z koronawirusem, 33 są całkowicie bezpodstawne i fikcyjne, jedna zniekształca prawdę, zaś tylko dziewięć jest wiarygodnych” – powiedział Buddhistongse Punnakant, Minister Gospodarki Cyfrowej i Społeczeństwa podczas ostatniej konferencji prasowej. Czytaj więcej…