Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Prawdopodobnie też jesteś hejterem. Oto dlaczego

brief.pl, 10 lutego 2020 r. „Hejting” (spolszczenie), czyli macierzyście „hateing” – „nienawidzieć” od HATE – po ang. „nienawiść”. Z kolei mylące jest „I hate you!” – „nienawidzę cię!” lub „i hate this!” – „nienawidzę tego!”, bo to najwyższy stopień od „nie lubię” – faktu niewymagającego argumentacji w myśl „nie, bo nie”, do czego każdy ma prawo. To wszystko i tak wiesz, ale warto wrócić do genezy przed rozpracowaniem zjawiska. A, właśnie – co poczułeś, gdy przeczytałeś coś oczywistego? Co czujesz, gdy ktoś mówi Ci coś, co już wiesz? Większość zignoruje powyższy wywód o genezie hejtingu, ale będą i tacy, którzy nie lubią pisania o oczywistych dla nich rzeczach. Takie wrażliwe osoby (również z syndromem High Sensitive Person (HSP) mogą pomyśleć, że ktoś próbuje zrobić z nich głupka lub ekstremalnie – atakuje imputując niewiedzę). Wtedy pomyślą / pomyślisz (?), że ktoś Cię „hejtuje”. A on wcale nie musi mieć złych intencji. I zaufaj mi – nie ma. Czytaj więcej…


Samobójstwo na żywo w sieci – TikTok zamiast policji powiadomił dział PR

cyberdefence24.pl, 10 lutego 2020 r. Platforma po wykryciu próby samobójczej transmitowanej na żywo zwlekała z powiadomieniem policji przez 3 godziny a czas ten wykorzystała na zbudowanie strategii PR – podał serwis The Intercept. Nagranie 19-letniego Brazylijczyka było dostępne na serwisie przez prawie półtora godziny. Według doniesień serwisu, niemal rok temu 19-letni Brazylijczyk transmitował na żywo swoją próbę samobójczą. Kiedy administracja platformy TikTok otrzymała informacje na temat nagrania, miała wstrzymać powiadomienie policji do czasu podjęcia działań zapobiegających niekontrolowanemu rozpowszechnianiu się transmisji. The Intercept pisze, że nagranie nastolatka było dostępne na TikToku przez ponad półtorej godziny i otrzymało niemal 500 komentarzy. Zostało również 15 razy zgłoszone do administracji, zanim zostało usunięte przez zespół moderatorów aplikacji. Czytaj więcej…

  Rekord w serwisie YouTube - 100 mln subskrypcji; Jak marki walczą z oszustwami influencerów?

Oficjalne konta Facebooka i Messengera na Twitterze zhakowane

cyberdefence24.pl, 10 lutego 2020 r. Oficjalne konto Facebooka oraz Messengera na Twitterze zostało zhakowane. Rzecznik Twittera poinformował, że do ataku miało dojść w zeszły piątek. Również Facebook potwierdził doniesienia, zdradzając jednocześnie, że ofiarami padły nie tylko oficjalne profile platformy na Twitterze. „Gdy tylko dowiedzieliśmy się o problemie, zablokowaliśmy zaatakowane konta i ściśle współpracujemy z naszymi partnerami z Facebooka, aby je przywrócić” – powiedział rzecznik Twittera w mailowym komentarzu dla Reuters. Również Facebook potwierdził, że niektóre z oficjalnych kont należących do platformy zostały zhakowane. „Niektóre z naszych korporacyjnych kont społecznościowych zostały na krótko zhakowane, ale poradziliśmy sobie i przywróciliśmy dostęp” – powiedział rzecznik Facebooka Joe Osborne. Czytaj więcej…


Dlaczego online widzisz reklamy rzeczy, które kupowałeś w prawdziwym świecie?

vox.com, 29 stycznia 2020 r. Idziesz do sklepu, przeglądasz towar, rozważasz, a nawet kupujesz, a potem wracasz do domu, tylko po to, by w sieci zobaczyć kilka reklam z tego samego sklepu, być może tego samego przedmiotu, który kupiłeś. A może w twojej skrzynce odbiorczej masz kilka e-maili z tego sklepu, zachęcających do kupowania kolejnych rzeczy? Jak Twoje nawyki zakupowe offline wpłynęły na Twoje życie online? Okazuje się, że te tradycyjne sklepy są tak samo dobre w śledzeniu cię, jak ich rywale online. Wszystko zaczyna się od telefonu. Czytaj więcej…


Najlepsze sposoby mierzenia kampanii influencer marketingowych

socialmediaweek.org, 28 stycznia 2020 r. Pięć lat temu wydawało się, że influencer marketing to tylko modne hasło biznesowe. I trudno sobie wyobrazić, że w 2019 r. branża influencer marketingu będzie warta 8 miliardów dolarów. Ale tak się stało. Dziś duże i małe firmy uważają ten rodzaj marketingu za główny kanał reklamowy. Eksperci sugerują, że branża influencer marketingu będzie się nadal rozwijać i do 2022 r. będzie warta 15 miliardów dolarów. Jeśli czytasz ten artykuł, oznacza to jedną z dwóch rzeczy. Albo już zainwestowałeś w influencer i chcesz wiedzieć, czy to była właściwa decyzja, lub nie współpracowałeś jeszcze z influencerami, ponieważ nie masz pojęcia, jak mierzyć wyniki kampanii reklamowej. Czytaj więcej…

  Kontrowersyjna zmiana w Kodeksie karnym; Fake newsy stają się coraz groźniejsze