Oczernianie firmy w sieci, czyli potocznie mówiąc hejt, to zjawisko, z którym spotykamy się coraz częściej. Dobre imię firmy czy marki oraz jej wizerunek stanowi dziś walutę. Tą walutą jest gwarancja rzetelności, a ta procentuje kusząc nowych klientów.

  Jak hotel powinien odpowiadać na negatywne opinie w sieci?

Dlatego tak ważne są pojawiające się w Internecie opinie, które ci sami klienci pozostawiają. Firmy są oczerniane w sieci każdego dnia, ale jest światełko w tunelu – da się z tym walczyć.

Oczernianie firmy w sieci – zjawisko wyjątkowo popularne

Na świecie codziennie kupuje się miliony produktów i usług. W większości przypadków zanim do tego dojdzie, kupujący poszukują na ten temat opinii. Nie trudno dostrzec, że poszukiwania ograniczają się przede wszystkim do Internetu. Jeżeli jednak w sieci zaczną masowo pojawiać się opinie negatywne, stanowi to zalążek kryzysu wizerunkowego. Niestety wiele przedsiębiorstw czasami atakuje w ten sposób konkurentów.

  Usuwanie negatywnych komentarzy - czy jest możliwe?

Czy da się zatem chronić markę przed hejtem i oczernianiem? Raczej nie. Działania te podejmowane są najczęściej skrycie i rozprzestrzeniają się bardzo szybko. Co gorsza, w wielu miejscach na raz.

Warto zdać sobie też sprawę, że nie ma firmy, która ma stuprocentowe bezpieczeństwo przed hejtem i oczernianiem. Wizerunek uratuje w takiej sytuacji tylko szybka i mądra reakcja. Dlatego należy działać już w momencie wykrycia pierwszych negatywnych opinii w sieci.

Usuwanie negatywnych opinii

Prawda jest taka, że właściciele portali internetowych jak i forum wymiany opinii starają się odgradzać od odpowiedzialności za wpisy dodawane przez internautów. Nie ma oczywiście też zjawiska powszechnej tolerancji na takie zjawisko. Marka musi więc wiedzieć, że może wezwać do usunięcia negatywnych opinii, hejtu i oczerniających treści w szczególności, gdy internauta otwarcie narusza obowiązujące przepisy prawa.

  Hejt w sieci - internauto, nie jesteś anonimowy!

Hejt i oczernianie firmy, marki czy jej przedstawicieli w sieci to zjawisko, z którym trzeba i da się bezwzględnie walczyć. W takich sytuacjach pomocy i wsparcia udzieli zespół agencji Apostołowie Opinii.

Dzięki szybkiemu monitoringowi Internetu zlokalizuje miejsca niekorzystnej dyskusji i przeprowadzi proces usuwania hejtu dotyczącego marki. To najlepsza odpowiedź na kryzys w sieci dla firm, dla których reputacja w sieci jest ważna. Kontrola opinii w social media to dziś podstawa działalności przedsiębiorstw.