Komunikacja kryzysowa to w świecie mediów społecznościowych coś, koło czego obojętnie przejść się nie da. Są to wszystkie te działania, które pomagają firmie lub marce pożegnać się ze skutkami wizerunkowych wpadek.

Jest to niezwykle istotne zagadnienie, ponieważ internet pozwala każdemu bez większego problemu skrytykować dosłownie wszystko – od człowieka po produkt czy usługę.

Komunikacja w kryzysie jest potrzebna!

O kryzys wizerunku jest bardzo łatwo. Dotknąć on może właściwie każdą markę lub firmę, która ma swoje profile w sieci, ale nawet wtedy, gdy nie prowadzi on-line żadnej komunikacji.

Co gorsza autorami hejtu mogą być ludzie, którzy nigdy nie byli klientami firmy. Kluczem w takich sytuacjach jest odpowiednia, profesjonalna i szybka reakcja zgodna z przyjętą antykryzysową strategią. Inaczej wizerunek może ucierpieć, klienci mogą uciec do konkurencji, a przychody spadną. Jakie może to mieć skutki? Tłumaczyć raczej nie trzeba.

Apostołowie Opinii kryzysy wizerunekJest jeszcze jedno poważne zagrożenie dla wizerunku marki w sieci. Zadowoleni z produktów i usług klienci zdecydowanie rzadziej piszą pochwalne i pozytywne opinie. Ci, którzy są z kolei zawiedzeni poziomem obsługi czy jakością produktów zrobią to prawie na pewno. Tylko stała kontrola i monitoring social media jest w stanie ocenić, jaka jest aktualna sytuacja jeśli chodzi o wizerunek.

Komunikacja kryzysowa to inwestycja

Komunikacja marki w czasie wizerunkowego sztormu to rzecz niezwykle istotna. Analizie trzeba poddać nie tylko to, co dzieje się tu i teraz. Potrzebny jest profesjonalny zespół kryzysowy, który oceni potencjalne skutki kryzysu i jego wpływ na reputację firmy. Z tego punktu widzenia niezbędny jest stały monitoring internetu.

Inwestowanie pieniędzy w profesjonalne zarządzanie kryzysowe to nie zbędny wydatek, a korzyść. Bywa, że profesjonalna agencja będzie w etapie po kryzysie przekuć wpadki firmy w coś pozytywnego. Takie działanie może jedynie wzmocnić wizerunek.