Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Nietypowa promocja Polski. Użytkownicy TikToka w Chinach zakochani

turystyka.wp.pl, 17 lutego 2020 r. DJ Hazel i jego numer “I love Poland” z 2015 r. podbijają TikToka w Chinach. Dziesiątki tysięcy użytkowników aplikacji wykonują słynny taniec z teledysku. To się nazywa darmowa i skuteczna promocja kraju za granicą. TikTok to aplikacja mobilna umożliwiająca tworzenie i udostępnianie bardzo krótkich materiałów wideo (do 15 sek.) w założeniu treścią zbliżonych do teledysków muzycznych. Piosenka polskiego DJ-a okazała się być absolutnym hitem w aplikacji – powstało już 19 tys. tematycznych filmików. Czytaj więcej…


W sieci mini-filmy dają maksi-popularność

plus.gazetakrakowska.pl, 19 lutego 2020 r. Popularną formą aktywności w sieci mobilnej stał się ostatnio TikTok. Jest to aplikacja, która umożliwia bardzo łatwe tworzenie i rozsyłanie krótkich, 15-sekudowych filmów. Aplikacja ta została stworzona i spopularyzowana przez chińską firmę ByteDance. Nie ona już nowością, bo TikTok wystartował we wrześniu 2016 roku, ale do mnie wiadomość o jego istnieniu dotarła niedawno. Natomiast młodzi Polacy poznali tę aplikację już dawno. Ściągnęło ją w Polsce 6 milionów osób, w tym ponad 64 proc. nastolatków w wieku 13 do 15 lat. Na świecie aplikacja ma ponad 500 mln. użytkowników i dostępna jest w 150 krajach w 75 wersjach językowych. Czytaj więcej…


Generacja Z i użytkownicy TikToka w Polsce – raport agencji Open Mobi

lifestyle.newseria.pl, 19 lutego 2020 r. Kocha ubrania z sieciówek, sięga po popularne kosmetyki, jako przekąskę wybiera chipsy, a w wolnych chwilach tańczy – taki właśnie obraz użytkownika TikToka wyłania się z najnowszego badania Open Mobi. Agencja digitalowa publikuje najnowsze wyniki raportu dotyczące polskich TikTokerów. Generacja Z już niebawem będzie stanowiła jedną z najważniejszych grup konsumentów. Dziś komunikacja z nią to prawdziwe wyzwanie dla marketerów. Dlaczego? „Z-etki” to digital natives – osoby, które nie znają świata sprzed Internetu. Preferują media społecznościowe nastawione na krótkie wizualne przekazy. W porównaniu do Millenialsów, Pokolenie Z ma krótszy czas skupienia uwagi (do 8 sekund), przy jednoczesnym większym jej rozproszeniu (5 ekranów jednocześnie). To grupa, która pomija reklamy oraz rzadziej podejmuje pochopne decyzje. Czytaj więcej…

  Instagram skażony przez pornograficzne boty; YouTube dominuje wśród serwisów wideo

Firmy social media zmuszone są współpracować z obraźliwym prawem dotyczącym fake newsów

amnesty.org, 19 lutego 2020 r. Amnesty International powiedziała, że władze Singapuru stosują represyjne przepisy dotyczące „fałszywych wiadomości”, aby uciszyć krytyków i przeciwników przed wyborami. Ustawa o ochronie przed internetowymi fałszerstwami i manipulacjami (POFMA) weszła w życie w październiku 2019 r. I od tego czasu była wielokrotnie wykorzystywana do atakowania krytyków i przeciwników politycznych. Czytaj więcej…


Co stanie się z Twoimi kontami w social media, gdy umrzesz?

foxnews.com, 19 lutego 2020 r. Witryny specjalistyczne mogą przechowywać wszystkie ważne dokumenty, od testamentów i haseł po preferencje pogrzebowe. Mówiąc o śmierci, wirtualna rzeczywistość pozwoliła niedawno zrozpaczonej matce rozmawiać i bawić się ze swoją zmarłą córką w parku, do którego chodziły razem. Ta historia jest fascynująca. Dzięki technologii możesz kontrolować też, co dzieje się z kontami mediów społecznościowych po Twojej śmierci. Czytaj więcej…