Employer branding i dbanie o wizerunek? To bardzo zbieżne pojęcia. Obecnie wiele czynników wpływa na sytuację rynkową przedsiębiorstwa. W globalnym świecie, gdzie dominują mass media, bardzo ważne jest to jak dana jednostka gospodarcza jest postrzegana i prezentowana online – negatywnie, czy pozytywnie.

Opinie o firmach dostępne nawet na przypadkowych forach w Internecie często wpływają na to, jak potencjalny Klient (Internauta) oceni taką firmę i czy finalnie zdecyduje się na nabycie jej produktów lub usług. Nie ma problemu, jeśli nie dotyczy nas kryzys w sieci…

W działalności firmy ważny jest employer branding – czyli co?

Employer branding to wszystkie te działania, które powodują, że pracownicy czują się w firmie dobrze i chcą się z nią utożsamiać czy być jej twarzą. Każda firma chce, aby postrzegano ją jako odpowiedzialnego pracodawcę wartego uwagi.

Wszystko to, co firma realizuje w ramach tzw. employer brandingu skutkuje nie tylko przyciągnięciem wartościowych kandydatów do pracy, ale też do budowy pozytywnego wizerunku między innymi w sieci.

Firmy, o których pisze się dobrze i mają pozytywne opinie są postrzegane jako przedsiębiorstwa sprawdzone, godne zaufania. Ludzie są niestety podatni na anonimowe opinie znalezione w internecie i często  bezkrytycznie wierzą w autentyczność takich wpisów. Jakie jest zagrożenie? Może firmę spotkać fala negatywnych opinii.

Hejt w sieci jest groźny!

Sprawa jest bardzo prosta. Firma, o której negatywne opinie w sieci pojawiają się każdego dnia, ma wizerunek, który może być źródłem wielu kłopotów. Internauci, którzy są potencjalnymi klientami czy kandydatami do pracy, czytając negatywne opinie odpowiednio się do niej nastawiają. Kończy się to tym, że ostatecznie wybierają konkurencję i nie chcą skorzystać z usług czy kupować produktów.

Brak nowych klientów, hejt w sieci, negatywne opinie… to wszystko przekłada się dość szybko na obniżone dochody przedsiębiorstwa. Co może zatem zrobić firma, która nie radzi sobie z hejtem w sieci? Powinna skorzystać z usług profesjonalistów, którzy szybko poprawią wizerunek i usuną negatywne komentarze. Tym samym wyczyszczą internet z potencjalnego zagrożenia. Jak jednak dotrzeć do tych treści? Ważne jest śledzenie wzmianek w kanałach społecznościowych.

Zobacz także: Bez trudu monitoruj wzmianki w sieci i uzyskaj raporty

Usuwanie negatywnych komentarzy – tak, ale z głową!

Warto przeprowadzić kampanię buzz marketingową i tzw. szeptankę. To pozwoli w miarę szybko poprawić wizerunek firmy czy marki w sieci. Pomocne wydaje się też działanie pod SEO. W zależności od przypadku pozbycie się negatywnych opinii zajmie do 48 godzin od zlecenia. Wszystko dzięki dostępowi do grona ekspertów – nie tylko od internetu, ale też prawników. Niezbędne będzie także sprawdzanie wzmianek w sieci, czyli tzw. kontrolowanie social media. Mogą to być wzmianki o firmie, jak i wzmianki o osobie.

Są firmy, dla których ochrona reputacji w sieci to pestka. Agencje takie jak Apostołowie Opinii prowadzą działania wielotorowe i równoległe. Nie tylko usuwają negatywne opinie i komentarze o firmie, ale też dbają nieustannie o poprawę wizerunku w sieci. To też prawdziwa platforma do analizy mediów społecznościowych.

Pozytywny wizerunek firmy w sieci to sprawa zasadnicza, z której nie zawsze kierownictwo zdaje sobie sprawę. Konsumenci kupują oczami i podejmują szybkie decyzje w oparciu o recenzje on-line. Warto więc zainwestować w przyszłość firmy, by nie było za późno. Będzie to stanowiło skuteczne wsparcia dla działań w ramach employer branding. Już dziś chroń reputację w sieci, a nie dotknie Cię internetowy kryzys.