Nie jest niczym niezwykłym, że influencer dzieli się zdjęciami ze swoich wspaniałych wakacji w mediach społecznościowych. Jednak Natalia Taylor sfałszowała cały pobyt na Bali. Zdjęcia z wakacji, których nie było, wrzuciła do sieci.

Taylor, która przeprowadziła eksperyment społeczny, udostępniła film pokazujący cały proces fałszowania zdjęć na Instagramie. Podczas swojej sesji zdjęciowej „Bali” w IKEA wyjaśniła dokładnie, jak oszukała swoich 314 tys. obserwujących. Ona i jej fotograf Ally Amadeo przeprowadzili sesję zdjęciową w sklepie IKEA.

Dziewczyna opublikowała także serię filmów i zdjęć odnoszących się do całej historii. Było w tym geotagowanie na lotnisku Denpasar na Bali, a także filmiki na Snapchacie, które jej przyjaciel wysłał jej z prawdziwych wakacji w tropikalnym miejscu.

Instagram – czy łatwo oszukać ludzi?

„Natychmiast ludzie zaczęli to kupować. Również moi bliscy przyjaciele” – powiedziała Taylor.

Na zdjęciach widać Taylor pozującą na leżaku pośród sztucznej zieleni i leżącą w wannie w szlafroku i ręczniku. Pewien indonezyjski obserwator dziewczyny napisał: „Witaj w moim kraju, Nat! Cieszę się!” Jeden z użytkowników Instagram nazwał ją także „naszą Bali Princess”, a inny użytkownik napisał: „Ja też jestem na Bali !!!”

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Where should I travel to next? ✨🌙 Comment below and maybe I will 😉

Post udostępniony przez Natalia Taylor (@natalia__taylor)

Taylor ujawniła również, że kazała swojemu fotografowi celowo zostawić niektóre loga IKEA na zdjęciach, aby sprawdzić, czy którykolwiek z jej obserwujących był bardziej „sprytny”.

Domysły zaczęły się pojawiać w jej drugiej serii zdjęć. Jeden z użytkowników skomentował: „Pierwsze zdjęcie wyglądało tak, jakby zostało zrobione w Ikea”. Inni również zaczęli kwestionować autentyczność zdjęć, a jeden z użytkowników napisał: „To fałszywe!”.

Wszystko zostało ujawnione w jej wideo opublikowanym kilka dni temu, zatytułowanym „Sfałszowałam wakacje w IKEA”. Powiedziała, że wyzwanie było dla niej trudne, ponieważ nie chciała zniszczyć zaufania między nią, a jej obserwatorami. Taylor powiedziała: „Ten film nie był sponsorowany przez IKEA, chociaż tego żałuję”. Nazywając całą sprawę „sukcesem”, powiedziała, że eksperyment dał lekcję życia wszystkim, którzy obserwują ją i innych influencerów na portalu Instagram.

„Nie ufaj wszystkiemu, co widzisz w Internecie. Ludzie chcą kłamać na temat tego, kim są i robią to. Nie jest to trudne!” – powiedziała Taylor. Media społecznościowe to przeważnie zmanipulowana wersja rzeczywistości”.