Nie masz pojęcia, co to jest TikTok? Nie wiesz, dlaczego Twoja firma powinna zwrócić na TikTok szczególną uwagę? Warto więc zrozumieć potencjał tej aplikacji jako platformy marketingowej.

Siła trendu

Według najnowszych danych, wzrost popularności aplikacji TikTok w najbliższym czasie nie zwolni. Dlatego sensowne jest zrozumienie, w jaki sposób marki i firmy mogą wykorzystywać tę ogromną moc dla swoich korzyści.

Chociaż większość nadal uważa, że TikTok to platforma dla dzieci i młodzieży, to oczywiście nie jest to prawda. Podobnie jak na Facebooku i Instagramie, średni wiek użytkowników TikTok z czasem wzrośnie, a dane demograficzne zmienią się.

Podczas gdy niektóre marki już rozumieją ten ogromny potencjał, inne tracą duże szanse na budowanie angażujących społeczności, wzmocnienie reputacji marki i, oczywiście, zwiększenie sprzedaży. Mając ponad 500 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, marki nie powinny tego faktu ignorować.

Nawet marki i firmy, które zwykle są skierowane do starszych odbiorców, już zaczęły budować swoje konta na TikTok. Na przykład Washington Post intensywnie inwestuje w budowę swojego kanału TikTok, publikując regularnie swoje materiały.

Dlaczego TikTok?

Dlaczego to wszystko? Bo trzeba nadążać za trendami, a TikTok jest niewątpliwie czymś więcej, niż zwykłym trendem, który wkrótce zniknie. I, oczywiście, jest to świetne miejsce, aby dotrzeć do młodszej grupy demograficznej, nawiązać z nią kontakt i pozostać aktualnym na dłuższą metę. Tak więc, nawet jeśli Twoja marka lub firma ma produkt skierowany głównie do starszych odbiorców, burza mózgów na temat tego, w jaki sposób marketing TikTok może pomóc Ci się rozwinąć, to z pewnością dobrze zainwestowany czas.

Podobnie jak platformy takie jak Instagram, hashtagi również odgrywają znaczącą rolę w TikTok. Są one głównym sposobem udostępniania i znajdowania treści przez użytkowników, a także tworzenia społeczności. Dzięki hashtagom twórcy treści zauważają pojawiające się trendy i ustalają, które nisze dominują na platformie.

Wyzwania hashtagowe

Wyzwania hashtagowe są jednym z głównych sposobów, w jaki marki mogą reklamować się w TikTok. Ogólna idea wyzwań związanych z hashtagiem polega na tym, że użytkownicy tworzą filmy, które przynoszą korzyści reputacji i świadomości marek.

Chodzi o treści generowane przez użytkowników. Wyzwania te mają ogromny potencjał rozprzestrzeniania się na tej platformie. Krótko mówiąc, hashtagi odgrywają ważną rolę w TikTok, a wyzwania hashtagowe zwiększają zaangażowanie użytkowników na całej platformie. Wyjaśnijmy jednak kilka kluczowych kwestii związanych z hashtagami.

Wyzwania hashtagowe są jednym ze znaczących sposobów, w jaki (duże) marki mogą wykorzystywać TikTok do celów marketingowych. Niektóre z dotychczasowych najbardziej udanych wyzwań związanych z hashtagiem wygenerowały kilka miliardów wyświetleń.

Gdy marki tworzą wyzwania hashtagowe, często płacą za reklamy, dzięki czemu wyzwanie szybko rozprzestrzenia się i trafia do odbiorców. Zazwyczaj firmy mają konkretne cele. Mogą to być: tworzenie świadomości na temat nowego produktu, generowanie potencjalnych klientów dla nowej usługi lub zwiększanie ogólnej świadomości marki. Inicjują całą kampanię z wyraźnym celem, aby mogli zmierzyć, czy cała kampania zakończyła się powodzeniem, czy nie.

Dlaczego wyzwania hashtagowe są takie ważne?

Użytkownicy TikTok uwielbiają tworzyć treści poprzez wyzwania hashtagowe. Jeśli są poprawnie skonfigurowane i przygotowane, mogą stać się viralami i szybko wzmocnić Twoją markę, ponieważ wiele osób dołączy i stworzy kolejne treści.

Udział w wyzwaniach związanych z hashtagiem jest niezwykle łatwy dla twórców, ponieważ nie zajmuje im więcej niż kilka kliknięć. Ta łatwość uczestnictwa jest ogromną korzyścią dla marek. Jak wspomniano powyżej, wyzwania związane z hashtagiem powodują ogromne zaangażowanie na platformie. Jednym z powodów jest to, że użytkownicy mogą interpretować wyzwania na swój własny sposób.

Oto, jak TikTok oficjalnie opisuje siłę markowych wyzwań hashtagowych:

„Wyzwanie hashtagOWE W PRZYPADKU marki łączy się z pasją użytkowników do tworzenia i ekspresji poprzez zapraszanie do wspólnego GENEROWANIA RUCHU.”

Oto, co mówią o tym, jak marki mogą wykorzystać wyzwania:

„Wyzwanie z hashtagiem to zabawny i łatwy sposób dla marek na współpracę i bezproblemową integrację ze społecznością TikTok.”

Użytkownicy mogą odkrywać najnowsze wyzwania, łatwo przewijając stronę Discover i inspirując się najnowszymi trendami na platformie. Popularne wyzwania pojawią się nawet na stronie For-You w różnych momentach, aby twórcy nie przegapili okazji dołączenia do tłumu.

Według najnowszych danych dostarczonych przez TikTok, ponad 50% twórców wzięło udział w co najmniej jednym wyzwaniu hashtagowym. 35% zgłasza się regularnie. Przy całkowitej liczbie 500 milionów użytkowników na całym świecie, to bardzo dużo. Średni wskaźnik zaangażowania w wyzwania typu hashtag wynosi 8,5%. To ułatwia markom generowanie ogromnego szumu wokół marki.

Korzyści dla marek

Oprócz wysoce spersonalizowanego motywu marki mogą tworzyć własne reguły wyzwań, które odpowiadają głównym celom kampanii. Ponadto firmy mogą tworzyć markowe efekty i niestandardowe dźwięki, które wspierają ogólny rozwój wyzwań i świadomość marki na całej platformie.

Tak jak w przypadku każdej innej platformy, możesz generować ruch, potencjalne szanse i konwersje za pośrednictwem TikTok. Możesz poprowadzić wyzwanie związane z hashtagiem do różnych grup docelowych i zwiększyć konwersje dla określonej kampanii lub wygenerować potencjalnych klientów.

Oprócz tych znaczących korzyści wyzwania hashtagowe to świetny sposób na współpracę z dużymi wpływowcami TikTok. Pomogą również Twojej marce poznać społeczność TikTok.

Jeśli Twoja marka nie ma jeszcze odpowiedniego konta TikTok, najlepszym rozwiązaniem może być współpraca z większymi wpływowymi osobami na platformie. W ten sposób możesz szybko dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i prawdopodobnie taniej niż tylko za pomocą reklam. W zależności od celów całej kampanii sensowna może być praca z kilkoma różnymi osobami na raz.

Jeśli przejrzysz aktualne wyzwania hashtagowe, zauważysz, że na górze strony z wyzwaniami niektóre z pierwszych filmów są oznaczone czerwoną etykietą z napisem „oryginał”. Oto filmy wpływowych osób, z którymi marka początkowo współpracowała na rzecz swojego wyzwania.

Obecnie wyzwania hashtagowe są jednym z najbardziej skutecznych sposobów budowania reputacji marek na TikTok. Mogą one prowadzić do wzrostu konwersji, potencjalnych klientów, ogólnej sprzedaży i poprawy reputacji marki. Jednak te wyniki są głównie generowane przez większe firmy, które nie mają problemu z inwestowaniem wielkich pieniędzy w marketing.

Jeśli jesteś przedsiębiorcą samotnikiem lub prowadzisz małą firmę, wirusowe wyzwania mogą być znacznie trudniejsze w realizacji i bardziej kosztowne niż w przypadku dużej marki. W takim przypadku wybór bardziej tradycyjnych strategii wzrostu TikTok może być lepszym i bardziej efektywnym wyborem.