Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

10 fake newsów o koronawirusie, które krążą po sieci

bankier.pl, 12 marca 2020 r. Od początku roku do 10 marca w tradycyjnych mediach opublikowano 235 tys. treści o koronawirusie, a 1,1 mln wpisów na ten temat trafiło do mediów społecznościowych. Nie brakowało też fałszywych wiadomości, które bezrefleksyjnie podawano dalej. Liczba publikacji o koronawirusie w polskich mediach znacznie wzrasta od drugiej połowy stycznia, czyli odkąd do publikacji na temat wirusa w Chinach dołączyły doniesienia z Polski – wynika z raportu Press Service i Publicon. Wśród mediów tradycyjnych aż 75 proc. publikacji to te pojawiające się w internecie, 16,3 proc. – doniesienia radiowe. Na marginesie pozostają telewizja (4,7 proc.) i prasa (3,8 proc.). W mediach społecznościowych dominującym liderem jest Facebook, gdzie od 1 stycznia do 10 marca opublikowano 82,1 proc. wszystkich wzmianek o koronawirusie. 15,3 proc. informacji podawano w serwisie Twitter, na marginesie pozostawały w tym temacie Instagram (1,8 proc.) czy YouTube (0,4 proc.). Czytaj więcej…


Jak zwiększyć sprzedaż dzięki TikTok?

biznes.newseria.pl, 12 marca 2020 r. Co trzeciemu użytkownikowi aplikacji TikTok podoba się, że twórcy tworzą kreatywne treści z udziałem marek, a co czwarty decyduje się na zakupy pod wpływem reklamy, którą zobaczył na kanale TikTokera. Agencja GetHero po raz drugi przeprowadziła badania społeczności TikTok, dzięki którym możemy m.in. poznać preferencje jego użytkowników. Pierwsze wydanie aplikacji TikTok (pod nazwą musical.ly) miało miejsce w 2016 roku. Od tego czasu platforma zdobyła uznanie w 150 krajach na całym świecie, w tym również w Polsce. Jej potencjał doceniają nie tylko użytkownicy, ale także marketerzy, którzy za pomocą platformy mogą dotrzeć ze swoimi produktami do atrakcyjnych grup docelowych. Czytaj więcej…

  Manipulacje i fałszywe wspomnienia; Nowe narzędzie Instagrama nie spełnia oczekiwań

TikTok ma nowy pomysł na udowodnienie swojej uczciwości

android.com.pl, 12 marca 2020 r. TikTok od miesięcy jest na celowniku Stanów Zjednoczonych. Te zarzucają mu współpracę z chińskim rządem i szpiegowanie na jego zlecenie. Na samych oskarżeniach się nie skończyło. Używanie tej aplikacji zostało już zakazane w wojsku stanów zjednoczonych. Platforma od samego początku broni się przed zarzutami i jest gotowa iść na różne ustępstwa, byle tylko pozostać pod skrzydłami ByteDance. Jej kierownictwo właśnie wymyśliło nowy sposób na udowodnienie swojej niewinności. Czytaj więcej…


Podejrzane aplikacje innych firm zarabiają na fałszywym zaangażowaniu na TikTok

medium.com, 12 marca 2020 r. TikTok, popularna chińska platforma do udostępniania krótkich filmów, przyciągnęła szereg aplikacji innych firm oferujących usługi zwiększające zaangażowanie. DFRLab znalazł ponad 50 aplikacji, które oferowały takie usługi i były to aplikacje rozpowszechnione w sklepie Google Play. Czytaj więcej…


Jak wykrywać fałszywe recenzje na Amazon?

businessinsider.com, 12 marca 2020 r. Wielu ludzi korzysta z Amazon, aby dokonywać zakupów. Bardzo często polegają oni na recenzjach i ocenach Amazon, które mają dawać im pewność zakupu lub gwarancję otrzymania przedmiotu. W czym tkwi problem? Według Jason Cohen, redaktora naczelnego PCMag, Amazon jest pełen fałszywych recenzji. Wiedza, jak je rozpoznać, jest niezwykle ważna, aby wiedzieć, kiedy kliknąć przycisk Kup teraz, a kiedy kontynuować wyszukiwanie. Czytaj więcej…