Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Krótki przewodnik po fake newsach

press.pl, 17 marca 2020 r. Termin fake news w ostatnich latach zrobił zawrotną karierę. Posługują się nim internauci, naukowcy, także prezydent USA Donald Trump. Lecz czy naprawdę wiemy, o czym mówimy? Czytaj więcej…


Połączenie internetowe kiepsko działa? Nie tylko tobie, to efekt pandemii koronawirusa

dobreprogramy.pl, 17 marca 2020 r. Wielu Polaków udało się na pracę zdalną, a inni natomiast po prostu mają wolne. To nie mogło skończyć się inaczej. Przez kwarantannę łącza są przeciążone, bo intensywniej korzystamy z internetu. Najlepiej widać to w statystykach podawanych przez SpeedTest.pl. W Polsce stwierdzono już 205 przypadków choroby COVID-19, spowodowanej zakażeniem koronawirusem SARS-CoV-2. Na całym jest już prawie 185 tysięcy chorych. Polacy zostają w domach, a prędkość internetu wyraźnie spada. Z pewnością sami już to zauważyliście, szczególnie jeśli korzystacie z internetu mobilnego. Czytaj więcej…


Julia Wieniawa: Hejt jest tak samo niebezpieczny jak koronawirus

film.dziennik.pl, 17 marca 2020 r. 5 marca w Złotych Tarasach odbyła się premiera najnowszego filmu Jana Komasy “Sala samobójców. Hejter”. Produkcja podejmuje istotny współcześnie problem cyberprzemocy. Tomek (Maciej Musiałowski) za pomocą dostępu do najnowszych technologii inwigilacyjnych planuje zemstę na rodzicach swojej przyjaciółki Gabi (Vanessa Aleksander). Jego oparty na internetowej nienawiści plan, szybko przekłada się na rzeczywisty świat, a przez pozornie anonimowe czyny zaczynają cierpieć prawdziwi ludzie. Czytaj więcej…


Czym grozi sharenting?

naszamlawa.pl, 17 marca 2020 r. Aż 40% rodziców dzieli się w internecie zdjęciami i filmami, na których są dzieci. Rocznie wrzucamy do sieci średnio 72 zdjęcia i 24 filmy ze swoimi pociechami. Większość z nas myśli, że widzą je tylko nasi znajomi. A jak jest naprawdę? Czytaj więcej…


Koronamarketing, czyli jak marki radzą sobie w czasach zarazy

nowymarketing.pl, 17 marca 2020 r. W okresie kwarantanny kluczowym zadaniem marketerów jest próba „wejścia w buty” konsumenta. Równie ważne jest wykazanie się pomysłowością oraz przede wszystkim empatią w komunikacji. Postanowiliśmy wskazać różne sposoby działań marketingowych, które zaobserwowaliśmy na przestrzeni ostatnich dni. Czytaj więcej…