Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Komunikacja marek modowych w dobie koronawirusa

fashionbiznes.pl, 17 marca 2020 r. Jak zmodyfikować i skutecznie prowadzić działania marketingowe w kryzysie? Jak powinna wyglądać komunikacja marek w obliczu obecnej pandemii wyjaśnia Anna Wiatr, CEO Aliganza Fashion Agency. Koronawirus wyjątkowo mocno uderzył w branżę mody i to na różnych poziomach. Po pierwsze spowodował zamknięcie fabryk w Chinach, co pociągnęło za sobą opóźnienia w dostawach nie tylko gotowych produktów, ale również tkanin, dodatków czy opakowań. Wiele marek spodziewa się braków w kolekcjach w bieżącym sezonie, co może wpłynąć istotnie na wysokość przychodów. Pomimo, że Chiny powoli włączają produkcję mówi się, że prawie 2-miesięczna przerwa w pracy tamtejszych fabryk może odcisnąć piętno również na sezonie jesień-zima ‘20 oraz wiosna-lato ‘21. Czytaj więcej…


Jak karać za fake newsy i pospolite oszustwa w czasach epidemii?

zachod.pl, 18 marca 2020 r. Rozprzestrzeniają się szybciej niż koronawirus. Wywołują strach, zwątpienie, panikę, a czasem też i niepotrzebne wydatki. Niekiedy mają przynosić także wzrosty w słupkach politycznego poparcia. Nie ma dnia “narodowej kwarantanny” bez fałszywych informacji, czyli fake newsów. Rząd, policja i służby sanitarne apelują, aby ich nie tworzyć, nie rozsiewać i wreszcie w nie nie wierzyć, a wiedzę czerpać tylko z zaufanych źródeł. Trudno jednak przy rozwoju nowoczesnych środków komunikacji całkowicie nad tym zapanować. Jak walczyć na co dzień z fałszywymi informacjami? Jak oddzielać je od prawdy i co robić z ich twórcami? Czy w czasach epidemii jesteśmy skazani na informacyjny chaos? Jak Państwo sobie z tym radzą? Czytaj więcej…


W cieniu koronawirusa w Chinach upada celebryta

wyborcza.pl, 18 marca 2020 r. Xiao Zhan uważany był za jednego z najbardziej rokujących celebrytów w Chinach. Był, bo wzięli go na celownik obrońcy wolności słowa. To tylko z pozoru historia o świecie chińskich celebrytów. Ważniejszy w niej jest gniew chińskich internautów i to, że w dobie epidemii koronawirusa władza, która chce kontrolować wszystko, nie mogła nad nimi zapanować. A było tak. Xiao Zhan w 2015 roku wygrał z kolegami program “X-Fire” (mniej więcej odpowiednik naszego “Idola”) i został wokalistą stworzonego podczas telewizyjnego show boysbandu. Zdolny, skromny i przystojny w rozumieniu chińskiej popkultury szybko zjednał sobie rzesze fanów. I stał się bogaty, bo w Chinach wówczas status celebryty można było łatwo przekuć na pieniądze. Wystarczyło sprawnie działać w serwisie społecznościowym. Czytaj więcej…


Nie brakuje śmieszkowania, ale w dobie koronawirusa TikTok realnie edukuje

noizz.pl, 18 marca 2020 r. Nastolatki zastanawiają się czy warto umrzeć, by polecieć taniej do Włoch, tańczą do kawałka “It’s Corona Time” i urządzają challenge z myciem rąk. W obliczu pandemii użytkownicy wykazali się dystansem. Nie wpadali w panikę, ani nie szerzyli fake newsów, choć takich prób także tam nie brakowało. Czytaj więcej…


TOP 10 najsławniejszych tiktokerów w Polsce – sprawdź kogo znasz z tej listy!

eska.pl, 18 marca 2020 r. TikTok skradł serca milionów użytkowników i sprawił, że każdy internauta z chęcią zakłada konto w tej aplikacji. Jest to jeden z najbardziej popularnych portali społecznościowych, który ilość pobrań wyprzedza wszystkie inne media internetowe, takie jak: Facebook, Instagram, a nawet YouTube. Dowiedz się na ESKA.pl jak wygląda ranking 10 najpopularniejszych tiktokerów i sprawdź, których twórców już znasz. Czytaj więcej…