Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

„Postprawda: Dezinformacja i koszt fake newsów”. Dokument HBO ma spore ambicje

wprost.pl, 19 marca 2020 r. Już 20 marca w HBO GO pojawi się film dokumentalny poruszający aktualną tematykę postprawdy w czasach mediów społecznościowych. To próba pokazania, jak obecnie tworzy się dezinformację w internecie i próba udzielenia odpowiedzi na pytanie, jak temu zapobiegać. Dokument „Postprawda: Dezinformacja i koszt fake newsów” analizuje nieustanne zagrożenie, jakie wiąże się ze zjawiskiem tzw. „fake newsów”. Jego twórcy omawiają rzeczywiste konsekwencje dezinformacji, teorii spiskowych i fabrykowanych wiadomości dla przeciętnego obywatela Stanów Zjednoczonych. Czytaj więcej…


Facebook, Google i inni próbują walczyć z kłamstwami nt. koronawirusa

speedtest.pl, 18 marca 2020 r. Miarka się przebrała! O kłamstwach dotyczących koronawirusa mówią już wszyscy. Niestety ludzie wciąż wierzą w to, co przeczytają w mediach społecznościowych. Dlatego Facebook, Google, LinkedIn, Microsoft, Reddit, Twitter, and YouTube podpisali porozumienie, w którym zobowiązali się do walki z epidemią fake news’ów. W trudnych czasach, kiedy całe społeczeństwa są dotknięte pandemią COVID-19, ludzie się boją. Strach ten sprawia, że dość spora grupa społeczeństwa staje się podatna na manipulację. Ze zjawiska tego korzystają zarówno cyberprzestępcy, którzy rozpoczęli niedawno kampanie phishing’owe, jak i wszelkiej maści środowiska zrzeszające środowiska antyszczepionkowców, anty 5G, wyznawców płaskiej Ziemi oraz ogólnie ludzie doszukujących się teorii spiskowych i protestujących przeciwko wszystkiemu. Czytaj więcej…


Jak skutecznie rekrutować w mediach społecznościowych. Uwaga na hejt

pulshr.pl, 19 marca 2020 r. Z dnia na dzień przybywa osób zarażonych koronawirusem. Firmy muszą mierzyć się z nowymi wyzwaniami – także w rekrutacji, która przenosi się do świata online. Rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami są przeprowadzane za pośrednictwem Skype’a lub telefonu. Rekrutacja w sieci, także w mediach społecznościowych, nabiera jeszcze większego znaczenia niż dotychczas. Czytaj więcej…

  Przegląd mediów • czwartek, 22 listopada 2018 r.

To nie jest aplikacja dla brzydkich ludzi. TikTok miał ukrywać filmy niewystarczająco pięknych osób

spidersweb.pl, 19 marca 2020 r. Moderatorzy TikToka mieli zakaz promowania ludzi brzydkich, ubogich lub chorych, a także karanie livestreamów mówiących w niewłaściwy sposób o polityce. W aplikacji nie ma miejsca na biedę, nieszczęście i poglądy polityczne sprzeczne z wyznawanymi przez partię. W naszym pięknym świecie młodych, szczęśliwych i bogatych nie ma miejsca na wasze niedoskonałości. Czytaj więcej…


Koniec żartów! Twitter zamierza tępić wszelkie fakenewsy na temat koronawirusa

android.com.pl, 19 marca 2020 r. Twitter rozwija swoją politykę przeciwko dezinformacji koronawirusowej. Firma wprowadzi zakaz umieszczania na portalu tweetów utrwalających twierdzenia o fałszywych lekarstwach i innych konkretnych informacjach, które mogłyby wywołać panikę lub zaszkodzić oficjalnym wysiłkom na rzecz zwalczania pandemii. Zgodnie z zasadami, firma będzie wymagać od użytkowników usuwania tweetów, które zaprzeczają poradom ekspertów, promują fałszywe lub nieskuteczne leczenie, lub udostępniają wprowadzające w błąd treści podszywające się pod ekspertów, albo władze. Czytaj więcej…