Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Fake newsy w dobie koronawirusa. Jak możemy z nimi walczyć?

purepc.pl, 22 marca 2020 r. SARS-CoV-2, czyli odmiana koronawirusa, o którym nieustannie “trąbi” chyba każde medium na świecie, to wirus wciąż niewystarczająco zbadany, a więc dalece nieznany. Wciąż brakuje nam wielu informacji, nie tylko takich, które ostatecznie pomogą odnaleźć szczepionkę, ale również i takich, które pomogłyby się przed nim jak najskuteczniej chronić. Pierwszym krokiem do pokonania wroga, jest bowiem poznanie jego słabości. Nie dziwota więc, że w obecnych czasach na świecie namnożyło się nam tak wielu samozwańczych “korona-ekspertów”, którzy odnajdując swoją niszę przede wszystkim w internecie, mówią masom jak postępować, aby zminimalizować, ba! nawet wykluczyć szansę zarażenia się. Większe media, takie jak telewizje głównego nurtu, powoli zaczęły rozprawiać się z szerzeniem podobnych dezinformacji, nie jest to jednak jedyny przypadek walki z korona-fake newsami. Czytaj więcej…


Nowoczesny Facebook to miszmasz świetnych pomysłów i dramatycznego projektowania

antyweb.pl, 22 marca 2020 r. Facebook wprowadza u wszystkich użytkowników możliwość sprawdzenia zupełnie nowego interfejsu serwisu. Jakie pierwsze wrażenie wywołuje i czy wprowadza jakiekolwiek usprawnienia oprócz nieco… cukierkowego wyglądu? Po fiasku, jakim był nowy wygląd Facebooka z 2013 roku, serwis Marka Zuckerberga wziął sobie do serca falę negatywnych reakcji i komentarzy. Efekt był taki, że na solidny redesign portalu musieliśmy czekać aż do końcówki pierwszego kwartału 2020 roku, czyli naprawdę długo. W międzyczasie firma wprowadzała i wycofywała się z wielu projektów, głównie na urządzeniach mobilnych, gdzie wciąż eksperymentuje z dużą liczbą rozwiązań. Czytaj więcej…


Facebook obniży jakość transmisji wideo

channelnewsasia.com, 23 marca 2020 r. Facebook obniży jakość przesyłania strumieniowego wideo na swojej platformie i na Instagramie w Europie. W ten sposób odpowiedział na wezwanie UE, by powstrzymać blokowanie się Internetu. Tysiące ludzi pracują z domu z powodu wybuchu koronawirusa, więc sieć jest przeciążona. Na początku tego tygodnia Netflix, YouTube firmy Alphabet Inc, Amazon i Disney zapowiedziały obniżenie jakości wideo. Czytaj więcej…


Jakie zasady prywatności obowiązują podczas COVID-19?

techcrunch.com, 20 marca 2020 r. W sytuacji zagrożenia zdrowia publicznego polegającej na tym, że ludzie trzymają społeczny dystans, aby uniknąć rozprzestrzeniania się wysoce zakaźnego wirusa, na który ludzie nie mają wcześniej istniejącej odporności, rządy na całym świecie szybko zwróciły się o pomoc do firm technologicznych. W końcu śledzenie w tle jest tym, na czym polegają modele biznesowe kierowane przez wielu gigantów internetowych. W Stanach Zjednoczonych niedawno ujawniono operatorów telekomunikacyjnych udostępniających bardzo szczegółowe dane lokalizacyjne dla celów komercyjnych. Czytaj więcej…