Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Marketing w social media: 7 wskazówek dla marki

pb.pl, 24 marca 2020 r. Zdążyliśmy już przywyknąć do tego, że znaczna część życia społecznego przeniosła się do social media. Za nim powędrował oczywiście świat reklamy i promocji. Warto dowiedzieć się jednak, na co uważać, tworząc własną strategię social media marketingu. Rozwijające się w błyskawicznym tempie media społecznościowe dają marketingowcom niemal nieograniczone pole do działania. Umożliwiają dotarcie do grup klientów, które w innym przypadku mogłyby zostać nieodkryte, pozwalają przy tym na jeszcze efektywniejsze budowanie wizerunku i utrzymanie kontaktu z odbiorcami. Czytaj więcej…


TikTok może mieć konkurencje? Aplikacja Likee wkracza na rynek

eska.pl, 24 marca 2020 r. TikTok jest aplikacją znaną przez każdego nastolatka. To jedna z największych platform społecznościowych pod względem popularności. Powstaje jednak pytanie jak długo TikTok będzie stał na czele innych mediów społecznościowych? Okazuje się, że aplikacji rośnie konkurencja! Więcej szczegółów na temat podobnego narzędzia zdradzamy na ESKA.pl TikTok nie zwalania tempa, jeśli chodzi o popularność i bycie na topowym miejscu w rankingu wszystkich innych mediów społecznościowych. Aplikacja ta to totalny must have na telefonie każdego nastolatka. Czytaj więcej…


Instagram walczy z dezinformacją. Będzie ukrywał posty uznane przez ekspertów za fake newsy 

wirtualnemedia.pl, 25 marca 2020 r. Instagram zapowiedział że wprowadza mechanizm ograniczania widoczności postów uznanych przez organizacje typu fact-checkers za dezinformacje. Materiały zawierające fake newsy nie będą też dostępne w publicznej sekcji Instagrama, między innymi na platformie Explore. Należący do Facebooka Instagram ma obecnie na całym świecie ponad miliard użytkowników i podobnie jak inne media społecznościowe boryka się z coraz poważniejszym wykorzystywaniem tej platformy do szerzenia dezinformacji, m.in. za pomocą materiałów graficznych. Czytaj więcej…

  Przegląd mediów • poniedziałek, 7 stycznia 2019 r.

WhatsApp kontra fake news – czy to się może udać?

antyweb.pl, 24 marca 2020 r. Fake news to istna zmora naszych czasów. Kolejni giganci IT wypowiadają im wojnę. WhatsApp postanowił mocno zaznaczyć swoją obecność na tym froncie. Rozwój internetu, błyskawiczna komunikacja, media społecznościowe, te trzy elementy tak silnie ze sobą powiązane bez wątpienia zmieniły styl naszego życia. Miały, mają i będą miał ogromny wpływ na to jak funkcjonujemy i konsumujemy treści. Chętnie rozmawiamy o wszystkich pozytywach i korzyściach jakie z tego płyną, szczególnie teraz, gdy dzięki technologii tak wielu z nas może pracować zdalnie. Już nie tak chętnie rozmawiamy o mrocznej stronie postępu, a do nich możemy zaliczyć fake news. Czytaj więcej…


W walce z epidemią fake-newsów. O inicjatywie “Fake Hunter”

polskieradio.pl, 24 marca 2020 r. “Częste picie wody zwalcza koronawirusa”, “W Polsce niedługo zabraknie żywności”, “Warszawa niebawem zostanie zamknięta”, “Cristiano Ronaldo przekształca sieć swoich hoteli w szpitale” – takie, niemające nic wspólnego z prawdą, informacje w ostatnich tygodniach zalewają internautów w Polsce i na całym świecie. Eksperci mówią już o infodemii. By przeciwdziałać dezinformacji Polska Agencja Prasowa wspólnie z GovTech Polska uruchamia społeczny projekt weryfikacji treści dotyczących koronawirusa pojawiających się w sieci, który nazwano “#FakeHunter.” Instytucje poszukują osób, które podejmą się wyszukiwania i prostowania wprowadzających w błąd newsów. Czytaj więcej…