Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

To nie jest internet dla brzydkich i biednych ludzi

polityka.pl, 25 marca 2020 r. Internetowy serwis Intercept opublikował dokumenty zawierające wytyczne dla moderatorów platformy TikTok, co wywołało falę oburzenia – bo mieli ukrywać „brzydkich i biednych”. Należąca do pekińskiej firmy ByteDance aplikacja pozwala na dzielenie się krótkimi filmikami z innymi użytkownikami. Nie powinno dziwić – chociaż brak zdziwienia nie może być podstawą do braku oburzenia – że wśród tych wytycznych znalazły się zalecenia cenzury treści, które nie są po myśli rządu Chin. Dawno zauważono, że treści, które nie podobają się Pekinowi, po prostu znikają. Czasem ich opublikowanie traktowane jest jako naruszenie regulaminu, przez co konto użytkownika może zostać usunięte z serwisu. Czytaj więcej…


Oglądalność youtuberów podczas epidemii mocno w górę

interaktywnie.com, 23 marca 2020 r. Tylko w okresie od 12 do 15 marca łączna liczba wyświetleń na YouTube wyniosła 133 miliony, a średni czas oglądania sięgnął 753 milionów minut (522 dni). W czasie pandemii rosła również oglądalność materiałów wideo youtuberów. O około 30 procent wydłużył się czas oglądania materiałów oraz liczba wyświetleń filmów. Dane dotyczą youtuberów zrzeszonych w sieciach grupy LTTM. Opracowano je na podstawie 800 kanałów. Porównując informacje dotyczące oglądalności do analogicznych dni (piątek – niedziela) pierwszego tygodnia marca, zauważalny jest wzrost na poziomie 28 milionów wyświetleń oraz 170 milionów minut czasu oglądania (watchtime). Czytaj więcej…


Kampanie marek w walce z koronawirusem. Jakie działania podejmują firmy?

interaktywnie.com, 23 marca 2020 r. Każdego dnia docierają do nas informacje o nowych zakażonych. Jednak tak szybko jak choroba, rozprzestrzenia się też pomoc oferowana przez duże marki i małe firmy. Jedne angażują się przekazując pieniądze, inne środki medyczne, szyjąc maseczki czy dostarczając jedzenie dla lekarzy. Poniżej przedstawiamy szczegóły prowadzonych działań. Jedną z pierwszych firm, która zaoferowała pomoc była Agata Meble. Już 14 marca na swoim profilu w mediach społecznościowych marka poinformowała, że przekazuje milion złotych służbie zdrowia na zakup sprzętu medycznego i środków zabezpieczenia sanitarnego na walkę z koronawirusem. Czytaj więcej…

  „Sala samobójców. Hejter” trafi do kin w marcu; Koniec fake newsów na Instagramie?

Rzuciłam social media na 3 miesiące i żyłam prawdziwym życiem

redbookmag.com, 26 marca 2020 r. Jestem dzieckiem lat 90-tych i, jak większość moich rówieśników, moje życie zostało podzielone pomiędzy świat sprzed mediów społecznościowych i nasz obecny krajobraz z nimi. Moje pokolenie dorastało w czasie narodzin ery social media. Nie mieliśmy aplikacji randkowych takich jak Tinder czy Snapchat. Ludzie spotykali się na ulicach, w szkole, na imprezach. Prosta czynność chwycenia telefonu, aby zadzwonić do przyjaciela jest formą komunikacji, na której moja grupa wiekowa i młodsi zdają się w coraz mniejszym stopniu. Teraz, kiedy odbierasz telefon, musisz się zatrzymać i zdecydować… czy mam napisać, zadzwonić, wysłać bezpośrednią wiadomość na Instagram, Snapchat, czy opublikować na ich Facebooku? Czytaj więcej…


Media społecznościowe mają pozytywne możliwości w pandemii

miragenews.com, 27 marca 2020 r. Media społecznościowe mają moc zarówno informowania, jak i oszukiwania – i to w tempie, jakiego nigdy nie doświadczaliśmy. Fakt ten po raz kolejny został ujawniony, ponieważ epidemia COVID-19 od tygodni dominuje na platformach mediów społecznościowych. I choć weryfikacja dokładności informacji pozostaje niemałym problemem, jeden z zachodnich badaczy podkreśla, że media społecznościowe mają również wyjątkową pozycję, by pomóc nam poradzić sobie z tak złożoną kwestią. Czytaj więcej…