Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Hejt a koronawirus

zyciekalisza.pl, 29 marca 2020 r. Wszedł do sieci film Jana Komasy „Sala Samobójców. Hejter”. Film odsłania kulisy mowy nienawiści w przestrzeni cybernetycznej. Hejtem w internecie można zniszczyć każdego, od polityka do młodego człowieka. Hejt (z ang. to hate, nienawidzieć) to bardzo niebezpieczne zjawisko społeczne. Jest to wyrażanie negatywnych uczuć w stosunku do konkretnej osoby, lub do obcokrajowców, lub do osób o innym świadopoglądzie niż hejter, lub do wyznawców innej religii. Lista jest długa, teraz doszedł do niej koronawirus. Pomyje hejtu wylewają się na zawodowych kierowców, którzy jeżdżą do Włoch, na właścicieli samochodów z rejestracją RLE (Leżajsk, odnotowano tam pierwsze przypadki zakażenia koronawirusem). Czytaj więcej…


Epidemia piłkarskich fake newsów

pilkanozna.pl, 29 marca 2020 r. Media wszelkiego rodzaju biorą udział w swoistym koronawirusowym wyścigu informacyjnym. Chęć jak najszybszego zdobycia i przekazania do opinii publicznej jakiejkolwiek wieści związanej ze światową epidemią w negatywny sposób wpływa na jej jakość. Niejednokrotnie bowiem okazuje się, że informacja zamiast być zgodna z prawdą, znajduje się z nią w głębokim konflikcie. Szczególne nasilenie fake newsów można zaobserwować ostatnimi czasy w piłkarskim świecie. Czytaj więcej…


TikTok chciał ocenzurować brzydali. Przyłapany chowa się za Schwarzeneggerem

spidersweb.pl, 29 marca 2020 r. Do sieci wyciekły instrukcje dla moderatorów treści na TikToku. Platforma chciała uniknąć promowania materiałów, na których pojawiają się osoby o nietrakcyjnej aparycji. Teraz twórcy aplikacji próbują wybielić swój wizerunek m.in. przez sowitą donację na rzecz fundacji Arnolda Schwarzeneggera. Serwis The Intercept dotarł do instrukcji dot. promowania klipów, które pojawiają się w zakładce „Dla Ciebie”. Jest ona obiektem pożądania wszystkich twórców, ponieważ wyświetla się jako pierwsza po uruchomieniu aplikacji i zapewnia ogromne zasięgi. Czytaj więcej…


Pandemia koronawirusa zwiększa popularność mediów społecznościowych

digitalinformationworld.com, 29 marca 2020 r. Można powiedzieć, że pandemia koronawirusa ma na pewno ogromny wpływ na codzienne życie. Powodem tego jest fakt, że zmieniamy nasze przyzwyczajenia, co widać na przykładzie dostawców usług transmisji strumieniowej. Niektórzy (jak Netflix) proszeni byli o obniżenie jakości filmów, aby nie obciążać zbytnio Internetu, który jest pod każdym względem bardzo cennym zasobem. Ludzie również ogólnie rzecz biorąc potrzebują Internetu, a media społecznościowe stanowią jego istotną część. Czytaj więcej…


Najpopularniejsze na świecie aplikacje w mediach społecznościowych

digitaljournal.com, 29 marca 2020 r. Jak popularna jest aplikacja? Jak bardzo wpływowa jest dana aplikacja? Nowe badania biorą to pod uwagę w oparciu o wzmianki z mediów społecznościowych. Każdego dnia tworzone są setki aplikacji, ale tylko nieliczne z nich stają się niezbędne w życiu ludzi. Jak można ocenić te aplikacje i jakie są najodpowiedniejsze kryteria? Czytaj więcej…