Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Rozwija się koronahejt na medyków [OPINIA]

onet.pl, 30 marca 2020 r. Koronawirus wyzwala w wielu z nas najgorsze odruchy, znane z ciemnego średniowiecza. Są wymierzone w tych, na których wszyscy dziś się opieramy – w lekarzy, pielęgniarki, ratowników medycznych. Tak w średniowieczu, jak i dziś źródłami kierowanej w tych ludzi nienawiści są strach i niedouczenie. Ale epidemia kiedyś się skończy, a pamięć o tym, co robiliśmy, zostanie. Czytaj więcej…


Koronawirus i fake newsy – uwaga na zdjęcia i filmy udostępniane w Internecie

swiatobrazu.pl, 30 marca 2020 r. W ciągu ostatnich tygodni koronawirus zmusił ludzi na całym świecie do pozostania w domach – W sieci tymczasem pojawiło się mnóstwo doniesień o tym, że przyroda dzięki temu odżywa, co było potwierdzane licznymi zdjęciami czy filmikami udostępnianymi viralowo w mediach społecznościowych. Chociaż rzeczywiście ograniczenie przemieszczania się ludzi czy eksploatowania przestrzeni miejskiej może wpłynąć dodatnio na część gatunków, w szczególności tych żyjących w pobliżu człowieka, to niestety część z rozsyłanych materiałów okazuje się… fake newsami. Czytaj więcej…


Social media ratują nas w czasie epidemii koronawirusa, ale to substytut relacji. W dodatku z konsekwencjami

gloswielkopolski.pl, 30 marca 2020 r. Przenieśliśmy swoje, codzienne relacje do social mediów. Zrobili to nawet ci, którzy do niedawna uważali ten owoc technologicznej rewolucji ostatnich lat za zgniły lub nie był im on zwyczajnie potrzebny. – Epidemia koronawirusa modyfikuje nasze relacje. Pamiętajmy jednak, że social media to substytut, a uścisku dłoni nie zastąpimy lajkiem. Przeniesienie tej sfery naszego życia do rzeczywistości wirtualnej wiąże się z konsekwencjami – mówi dr Roland Zarzycki, wykładowca Collegium Civitas. Czytaj więcej…


TikTok: Najbardziej autentyczne miejsce w internecie

vogue.pl, 30 marca 2020 r. W przeszłości krytykowaliśmy uzależnione od technologii dzieci, unikające wychodzenia z domu, ale światowa pandemia zmieniła nasze postrzeganie. TikTokerzy Charli D’Amelio, Chase Hudson i Nikki Lilly to obecnie największe gwiazdy sieci. Ich krótkie filmiki w tych trudnych czasach dostarczają rozrywki milionom fanów z Generacji Z, i nie tylko. Czytaj więcej…


Facebook przeznaczy 100 mln dolarów na wsparcie mediów

wnp.pl, 30 marca 2020 r. Facebook przeznaczy 100 mln dolarów na wsparcie mediów informacyjnych, w tym światowych i lokalnych wydawców w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, które borykają się ze spadkami sprzedaży w związku z pandemią Covid-19 – zapowiedziała spółka w poniedziałek. Koncern Marka Zuckerberga ogłosił ustanowienie funduszu w wysokości 100 mln dolarów na rzecz mediów informacyjnych. Z tej kwoty 25 mln dolarów ma zostać przekazanych w formie grantów lokalnym wydawcom w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, a dalsze 75 mln dolarów na wykup reklam w mediach międzynarodowych. Czytaj więcej…