Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Zoom dzielił się danymi z Facebookiem nawet u osób bez konta

centrumxp.pl, 30 marca 2020 r. Pandemia koronawirusa zmusiła wiele osób do pracy z domu, co z kolei napędziło użycie aplikacji do współpracy i wideokonferencji, takich jak Teams, Slack i Zoom. I o ile praktyki tych dwóch pierwszych są według dostępnej wiedzy krystalicznie czyste, to u tego ostatniego pojawił się problem. Badania przeprowadzone przez Motherboard ujawniły, że aplikacja Zoom na iOS udostępniała dane analityczne Facebookowi — nawet gdy użytkownik nie miał konta na tym portalu. Czytaj więcej…


WHO przejęło media społecznościowe Gucci, aby edukować o koronawirusie

rytmy.pl, 31 marca 2020 r. Od kilku dni w social mediach marki Gucci pojawiają się posty Światowej Organizacji Zdrowia. WHO, wykorzystując ogromne zasięgi włoskiego domu mody, chce dotrzeć do jak największej grupy odbiorców, aby edukować na temat koronawirusa. Obecnie zalewani jesteśmy informacjami na temat rozprzestrzeniającej się pandemii koronawirusa. Wiadomości nie zawsze pochodzą z zaufanych źródeł i często są nieprawdziwe. Media społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram, co prawda wypowiedziały wojnę fake newsom, jednak mimo to, ilość fałszywych informacji stale rośnie. Czytaj więcej…


Coca-Cola wstrzymuje do odwołania działania reklamowe z powodu koronawirusa. „To nie zaszkodzi marce, bo jej znajomość jest ogromna”

wirtualnemedia.pl, 31 marca 2020 r. Koncern Coca-Cola zdecydował, że do odwołania rezygnuje z wszelkich aktywności marketingowych, a przeznaczony na te działania budżet przekaże na wsparcie walki z koronawirusem. Zdaniem ekspertów od strategii brak reklam nie spowoduje, że nagle Coca-Cola zniknie ze świadomości odbiorców. Jej znajomość jest bowiem ogromna i globalna. Ten ruch pomoże firmie w budowaniu pozytywnego wizerunku marki, która rzadko kojarzona jest ze zdrowiem. Czytaj więcej…


Platforma influencer marketingu Heartbeat będzie współpracowała z TikTok

mashable.com, 31 marca 2020 r. Heartbeat, platforma influencer marketingu, właśnie ogłosiła, że będzie współpracowała z TikTok. Oprócz Instagrama partnerzy marki Heartbeat mogą teraz wybrać TikTok w nadchodzących kampaniach marketingowych w mediach społecznościowych. „Po czterech latach działalności jesteśmy jednym z najbardziej elastycznych produktów do tworzenia autentycznych treści na Instagramie, ale dziś dodajemy TikTok do tego potężnego trybu” – powiedział Brian Freeman, CEO Heartbeat. Czytaj więcej…


Jak wyciszyć treści o koronawirusie na Twitterze

tomsguide.com, 31 marca 2020 r. Szukasz sposobu wyciszenia treści dotyczących koronawirusa na Twitterze? Nie jesteś sam. Ten temat stał się wiodącym tematem na platformach cyfrowych. Niezależnie od tego, czy są to najświeższe informacje, aktualizacje, debaty między użytkownikami lub memy, Twitter jest teraz pełen wielu treści dotyczących koronawirusa. Ale to nie znaczy, że trzeba zobaczyć je wszystkie. Czytaj więcej…