Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Antyunijne nastroje skutkiem dezinformacji? Wirus infekuje Unię Europejską

cyberdefence24.pl, 2 kwietnia 2020 r. Dezinformacja na temat koronawirusa rozpowszechnia się w skali globalnej. Fake newsy w zależności od regionu różnią się od siebie retoryką i charakterem. W związku z rosnącym wyzwaniem Unia Europejska podjęła próbę zidentyfikowania głównych kampanii dezinformacyjnych dotyczących pandemii w wybranych częściach świata. W jaki sposób Komisja Europejska zamierza walczyć z fake newsami na temat COVID-19? Czytaj więcej…


Lekarze uaktywnili się na TikToku. Walczą z pandemią i podpowiadają, jak się nie zakazić

next.gazeta.pl, 2 kwietnia 2020 r. Fenomen TikToka trwa w najlepsze. Okazuje się, że z platformy coraz chętniej korzystają również lekarze walczący z pandemią koronawirusa. Chińska społecznościówka daje możliwości dotarcia do młodych użytkowników, których Twitter nie przekonuje. Okazuje się, że pandemia Covid-19 rozwinęła zupełnie nowy trend w sieci. Na platformach społecznościowych pojawia się coraz więcej lekarzy, którzy walczą z pandemią. Media społecznościowe ułatwiają kontakt i pozwalają na ekspresowe dzielenie się informacjami, a to powinno pomóc w zatrzymaniu rozprzestrzeniania się wirusa. Czytaj więcej…


YouTube planuje opcję Shorts. Chce przejąć młodych użytkowników TikToka 

wirtualnemedia.pl, 3 kwietnia 2020 r. YouTube szykuje platformę o nazwie Shorts, która pozwoli użytkownikom na tworzenie i publikowanie krótkich klipów wideo z muzycznym podkładem w postaci znanych utworów – wynika z nieoficjalnych informacji. Google nie komentuje tych doniesień, nowa funkcjonalność ma pomóc YouTube w przyciągnięciu młodych użytkowników korzystających obecnie z aplikacji TikTok. Czytaj więcej…