Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

59 proc. fake newsów o Covid-19 nadal dostępne na Twitterze

cyberdefence24.pl, 8 kwietnia 2020 r. Niemal 60 proc. wpisów ocenionych przez niezależnych fact-checkerów jako dezinformacja nt. koronawirusa pozostaje dostępnych na Twitterze, 27 proc. na YouTube, a 24 proc. na Facebooku – wynika z opublikowanego raportu naukowców z Uniwersytetu w Oksfordzie. Uniwersyteccy badacze przeanalizowali dostępność 225 materiałów o koronawirusie, które zostały w okresie od stycznia do marca ocenione przez niezależnych fact-checkerów jako nieprawdziwe lub mylące. Z opublikowanego raportu wynika, że wbrew wcześniejszym zapowiedziom serwisy społecznościowe wcale tak skutecznie nie usuwają dezinformacji na temat epidemii. Nadal 59 proc. tego typu treści znaleźć można na Twitterze, nieco mniej bo 27 proc. na YouTube a 24 proc. na Facebooku. Jak zauważyli badacze, materiały te nie zostały ani zablokowane, ani opatrzone etykietą informującą o tym, że są nieprawdziwe. Czytaj więcej…


Facebook: „blokujemy reklamy fake newsów o wirusie”. Dziennikarz stworzył 7 fejków. FB zaakceptował 6

spidersweb.pl, 8 kwietnia 2020 r. Facebook ma problem z moderacją reklam zawierających niedopuszczalne treści dotyczące pandemii koronawirusa. W styczniu Facebook ogłosił, że wypowiada wojnę fałszywym informacjom dotyczącym koronawirusa. W lutym szczególnym nadzorem objął reklamy. Działania firmy miały dotyczyć reklam środków i „terapii” gwarantujących wyleczenie czy zapobieganie wirusowi. Pod lupą miały znaleźć się przekazy zbudowane na „pilnej potrzebie”. Co ważne, nowa polityka miała dotyczyć nie tylko Aktualności, ale i platformy ogłoszeniowej Marketplace. Czytaj więcej…


Naukowcy oszukują detektory fałszywych wideo

venturebeat.com, 8 kwietnia 2020 r. Badacze z Google i University of California w Berkeley wykazują, że nawet najlepsze systemy AI wyszkolone do rozróżniania treści rzeczywistych od syntetycznych są podatne na nieprzyjacielskie ataki. Praca badaczy jest kontynuacją pracy zespołu naukowców z University of California w San Diego, którzy niedawno wykazali, że można ominąć detektory fałszywych wideo, modyfikując je w przeciwny sposób przy użyciu istniejących metod generowania AI. Czytaj więcej…