Opinie w internecie zalewają nas z każdej strony. Kiedy ludzie mocno zachwalają produkty czy usługi oraz wymieniają zalety, powoduje to wzrost zainteresowania. Czemu tak jest? To normalne zjawisko, wszyscy bowiem kierujemy się tzw. społecznym dowodem słuszności.

Na różnego rodzaju portalach z opiniami czy porównywarkach znajdziemy różnorodne komentarze. Moc ich oddziaływania na grupy odbiorców znacznie wtedy rośnie między innymi dlatego, że takie opinie rozchodzą się bardzo szybko. To również jedna z zalet kryjących się pod nazwą influencer marketing.

Pozytywne opinie w sieci – skarb dla marki

Liderzy internetowych opinii, którzy mają spore grona fanów to prawdziwy skarb dla marek stawiających na rozpoznawalność i wzrost sprzedaży. Jednak to nie wszystko… Moc rekomendacji można osiągnąć korzystając z rozmaitych sposobów.

Każda firma – czy to pracodawca, czy usługodawca – powinien dbać o pozytywne opinie i przychylne rekomendacje w sieci. Wizerunek firmy w sieci potrafi bardzo mocno wpłynąć na sprzedaż. Warto też skorzystać z tzw. buzz marketing aby podnieść liczbę pozytywnych opinii o firmie. To spowoduje zwiększenie potencjalnego kontaktu internautów z tymi treściami.

Opinie ze względu na popularność internetu mają ogromne znaczenie. Dzięki nim rośnie rozpoznawalność brandu oraz zainteresowanie ofertą i usługami. Bez dbania o pozytywne opinie w sieci ciężko jest wybić się na tak bardzo konkurencyjnym rynku. Podsumowując – zamieszczanie opinii w internecie ma bezpośredni wpływ na obraz firmy.

Wizerunek firmy w sieci przekłada się wprost na zyski, pozwala łatwiej pozyskiwać kontakty biznesowe czy nowych kontrahentów. To jednak przede wszystkim prestiż i wizerunek samego przedsiębiorstwa. Warto zdawać sobie sprawę, że potencjalny klient szukający opinii w sieci może na jej podstawie podjąć decyzję o zakupie. Z kolei przyszły pracownik pewniej rozważy wysłanie swojego CV.

Usuwanie negatywnych opinii

Najgorsza sytuacja dla firmy to wysyp negatywnych opinii i komentarzy o firmie i produktach. To zjawisko to tzw. czarny PR – coś, na co trzeba reagować natychmiast. Ignorowanie opinii i komentarzy stawiających w złym świetle przedsiębiorstwo czy produkt lub usługi to potencjalny punkt zapalny. Od tego już tylko krok do kryzysu wizerunkowego.

Jest spora różnica między negatywnymi komentarzami (reakcja klienta) a tzw. hejtem (czarny PR). Hejt to jedynie złośliwa opinia, która najczęściej nie ma z prawdą nic wspólnego. Często też trzeba takie wpisy z internetu po prostu usunąć. W przypadku sytuacji kryzysowej liczy się czas reakcji. Marka musi pokazać, że dba o swój wizerunek.

W trudnych dla firmy sytuacjach wsparcia udzieli zespół agencji Apostołowie Opinii. Dzięki szybkiemu skanowaniu Internetu zlokalizuje miejsca negatywnej dyskusji i przeprowadzi proces usuwania negatywnych opinii. To skuteczna odpowiedź na kryzys w sieci. Kontrola opinii w social media to podstawa działalności w świecie, gdzie internet pełni wiodącą rolę.

Buzz marketing, czyli pozytywna szeptanka

Nie ma co ukrywać – znaczna część konsumentów sprawdza w sieci opinie i komentarze na temat produktów, usług i firm. Potem podejmują oni swoje decyzje. Warto więc zachęcać dotychczasowych klientów do dzielenia się dobrym słowem.

Istnieje jednak inne rozwiązanie, z którego czasem warto korzystać. To buzz marketing, czyli tzw. marketing szeptany. To działanie dodatkowe, które buduje wokół firmy i produktu pozytywny wizerunek w internecie. Takie działania przekładają się na duży wzrost zainteresowania. Można to jednak też zrobić źle, co po prostu wystraszy potencjalnych klientów. W ramach marketingu szeptanego ważne jest to, aby pisać opinie w internecie w naturalny sposób.