Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Snapchat w walce z rosnącą podczas pandemii przemocą domową

socialpress.pl, 12 maja 2020 r. Snapchat wyciąga pomocną dłoń do ofiar przemocy domowej. Czy zdecydują się one z niej skorzystać? Zamknięcie ze swoim oprawcą pod jednym dachem. Brak możliwości wyjścia z domu. Z problemem tym zmaga się coraz więcej osób. Wszystko za sprawą pandemii koronawirusa i zakazu wychodzenia z domu. Dlatego Snapchat wyciąga pomocną dłoń do ofiar przemocy domowej. Każdemu z nas doskwiera zakaz wychodzenia z domu. Jednak dla wielu osób ten czas oznacza spędzanie 24 godzin ze swoim oprawcą twarzą w twarz. Co więcej, w związku z pandemią liczby ofiar przemocy znacznie wzrosły. Czytaj więcej…


Facebook opublikował raport dotyczący standardów społeczności. Wprowadzone zmiany przyniosły efekty

tech.wp.pl, 12 maja 2020 r. Facebook właśnie opublikował kolejny, piąty już raport o standardach społeczności. Wynika z niego, że ostatni rok minął pod znakiem tworzenia narzędzi, zespołów oraz technologii, które chroniły m.in. przed rozprzestrzenianiem się błędnych informacji oraz szkodliwymi treściami – nagością dzieci czy przemocą. Facebook w treści “Community Standards Enforcement Report” opisał sposób egzekwowania standardów społeczności od października 2019 roku do marca 2020 roku. Uwaga została poświęcona m.in. narzędziom, zespołom i technologii, dzięki którym możliwa była skuteczna walka z błędnymi informacjami i szkodliwymi treściami. Czytaj więcej…


Twitter walczy z koronawirusem. Będzie oznaczał fake newsy na temat pandemii

wirtualnemedia.pl, 13 maja 2020 r. Twitter zapowiedział nowe metody walki z fake newsami na temat Covid-19. Tweety zawierające dezinformacje powiązane z pandemią otrzymają wyraźne oznaczenia z odsyłaczami do wiarygodnych źródeł na temat koronawirusa.Jednym ze zjawisk towarzyszących rozwojowi pandemii koronawirusa na świecie jest szerzące się zjawisko fake newsów na jej temat pojawiających się w mediach społecznościowych. Problem dotyka m.in. serwis Twitter, który wcześniej podjął w tej sprawie pewne działania m.in. w Polsce odsyłając użytkowników wyszukiwarki do oficjalnych źródeł o koronawirusie. Czytaj więcej…