Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

TikTok oskarżany o naruszanie prywatności dzieci

cyberdefence24.pl, 14 maja 2020 r. 20 organizacji obywatelskich oskarża TikToka o naruszanie prawa ochrony prywatności dzieci obowiązującego w USA oraz postanowień ugody zawartej z Federalną Komisją Handlu (FTC) w tej sprawie – donosi dziennik “Financial Times”. Według organizacji, wśród których znajdują się m.in. Kampania na Rzecz Dzieciństwa Wolnego od Reklam (Campaign for a Commercial-Free Childhood), Centrum dla Demokracji Cyfrowej (Center for Digital Democracy) i Centrum Informacji Prywatności Elektronicznej (Electronic Privacy Information Center), popularna platforma wideo narusza postanowienia ugody z FTC zawartej w 2019 roku oraz akt COPPA (Children’s Online Privacy Protection Act). Reguluje on kwestie przetwarzania danych osobowych nieletnich w internecie oraz ich wykorzystanie m.in. do celów marketingowych. Czytaj więcej…


37 tys. kilometrów kabla – Facebook, Google i inni technologiczni giganci stawiają na Afrykę

next.gazeta.pl, 17 maja 2020 r. 37 tys. kilometrów – taką długość ma mieć podwodny kabel telekomunikacyjny, który firma Marka Zuckerberga zamierza położyć wzdłuż wybrzeży Afryki. Nowy projekt nazywa się 2Africa i Facebook będzie miał w nim partnerów. To głównie firmy komunikacyjne – między innymi China Mobile, francuski Orange, brytyjski Vodafone, południowoafrykański MTN i co najmniej kilku afrykańskich dostawców internetu. Firma Zuckerberga wybrała też spółkę, która zadba o to, co najważniejsze – czyli faktycznie ten kabel położy na dnie morza. Tym zajmie się specjalizująca się w tego rodzaju pracach spółka Alcatel Submarine Networks należąca teraz do Nokii. Czytaj więcej…


Firmy pomagają w walce z pandemią. To dobry sposób na budowanie wizerunku

biznes.wprost.pl, 3 maja 2020 r. Do służb medycznych płynie różnoraka pomoc ze strony biznesu – część firm przekazuje środki finansowe, inne organizują pomoc rzeczową, jeszcze inne ukierunkowują swoją działalność na potrzeby walki z koronawirusem, szyjąc maseczki, produkując odzież ochronną albo dostarczając posiłki medykom. Zaangażowanie w działania pomocowe jest społecznie oczekiwane, ale może też przełożyć się na wzrost zaufania do marki. Pod warunkiem, że firma realizuje je w zgodzie ze swoją strategią i pracownikami. – W wielu firmach, szczególnie na początku, to pracownicy zaczęli organizować tego typu pomoc – mówi Tomasz Smorgowicz z Wyższej Szkoły Bankowej w Gdyni. Czytaj więcej…