Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Komisarz UE ostrzega firmy IT przez regulacjami

cyberdefence24.pl, 20 maja 2020 r. Podczas debaty online, komisarz UE ds. rynku wewnętrznego Thierry Breton ostrzegł szefa Facebooka Marka Zuckerberga, że jeśli platformy internetowe nie uporają się z fake newsami, Unia zmuszona będzie nałożyć na nie regulacje. I dodał, ze firmy IT powinny płacić w UE podatki. Wirtualna debata na żywo pomiędzy komisarzem Bretonem i szefem Facebooka odbyła się w poniedziałek wieczorem; spotkanie zorganizowane zostało przez Europejskie Centrum Regulacyjne (CERRE). Czytaj więcej…


Instagram i Snapchat będą rosnąć szybciej niż Facebook

pcformat.pl, 20 maja 2020 r. Pandemia spowodowała zwiększenie po raz pierwszy od 2017 r. zaangażowania użytkowników mediów społecznościowych. Według prognoz firmy eMarketer, która zajmuje się badaniem rynku, w tym roku dorosłe osoby z USA spędzą średnio godzinę i 22 minuty dziennie, korzystając z aplikacji mediów społecznościowych – o 7 minut więcej niż w roku 2019. Czytaj więcej…


Czy TikTok to nowe marketingowe supernarzędzie?

multihousingnews.com, 20 maja 2020 r. Logo TikTok jest wszędzie – czy to na Instagramie, Facebooku, Twitterze, a nawet lokalnych wiadomościach. Aplikacja odnotowała szybki rozwój, szczególnie podczas pandemii. TikTok jest obecnie drugi na liście najczęściej pobieranych bezpłatnych aplikacji w App Store. Według Influencer Marketing Hub TikTok miał najwyższe wskaźniki zaangażowania w mediach społecznościowych w 2019 roku, pokonując Twittera i Instagram. Czytaj więcej…