Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Hejterzy powinni zacząć się bać

gazeta.policja.pl, 17 czerwca 2020 r. Po materiale w sieci dotyczącym interwencji policjanta, przed jego domem w Piwnicznej-Zdroju ktoś postawił krzyż i położył klepsydrę z datą śmierci. Policjanci mają już dość gróźb i hejtu wylewanych na nich w internecie, dlatego zaczęli się bronić. Do Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi trafiła informacja o wpisach ujawnionych na jednej z grup w mediach społecznościowych, nawołujących do popełniania przestępstwa na szkodę policjantów. Autor publikował zdjęcia funkcjonariuszy i ich rodzin, pisząc: „To te kurwy policyjne co się do mnie pruły każdy z nich to pies zapamiętajcie ich mordy i ich rodzin bo niedługo my ich będziemy napierdalać znajdziemy was wszędzie” (zachowano pisownię oryginału). Jego wpisy mogły skończyć się nie tylko na słowach, bo zamieszczał także fotografie niebezpiecznych narzędzi, którymi dysponował, m.in. kastetów, noży i pistoletu. Czytaj więcej…


Facebook pozwoli wyłączyć reklamy polityczne. Decyzję pozostawi użytkownikom

biznes.wprost.pl, 17 czerwca 2020 r. Mark Zuckerberg poinformował o ważnej zmianie w Facebooku. Tej funkcji domagało się wielu użytkowników, a jej brak od miesięcy wywołał kontrowersje. Użytkownicy Facebooka będą mogli wyłączyć reklamy polityczne – poinformował szef serwisu Mark Zuckerberg. Na razie chodzi tylko o kampanię przed wyborami prezydenckimi w Stanach Zjednoczonych, ale jeśli system się sprawdzi, może się okazać, że w przyszłości zostanie zastosowany również w przypadku wyborów w innych krajach świata. Zmiany, które wprowadzi Facebook są odpowiedzią na podobne działania ze strony Twittera. Czytaj więcej…


Kto udostępnia najbardziej fałszywe wiadomości?

colorado.edu, 17 czerwca 2020 r. Facebook jest bardziej żyznym podłożem dla fałszywych wiadomości niż Twitter. W artykule opublikowanym w czasopiśmie Human Communication Research stwierdzono również, że osoby, którym brakuje zaufania do tradycyjnych mediów i do siebie nawzajem, częściej wprowadzają innych w błąd. „Stwierdziliśmy, że niektóre typy osób są nieproporcjonalnie odpowiedzialne za udostępnianie fałszywych, wprowadzających w błąd i bardzo stronniczych informacji w mediach społecznościowych” – powiedział główny autor publikacji, Toby Hopp. Czytaj więcej…