Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Unia walczy z dezinformacją. “Jest szkodliwa dla ludzi i demokracji”

interia.pl, 18 czerwca 2020 r. Parlament Europejski jest zgodny: Unia musi walczyć z dezinformacją. I zapowiada stworzenie nowej specjalnej komisji parlamentarnej, która miałaby zająć się tym wyzwaniem. Unia Europejska od miesięcy zmaga się z ogromnym zalewem dezinformacji, do którego doszło równolegle z pandemią COVID-19. Wówczas, głównie media społecznościowe, zalała fala nieprawdziwych doniesień zarówno o genezie wirusa, jak i sposobach jego leczenia, a także szereg teorii konspiracyjnych, jak np. te wiążące rozprzestrzenianie się choroby z technologią 5G. Z danych Komisji Europejskiej wynika, że lwia część tego typu treści produkowana jest poza granicami UE, przede wszystkim w Rosji i Chinach. A jej celem jest podkopanie autorytetu Unii Europejskiej oraz sugerowanie mieszkańcom, że Wspólnota nie poradziła sobie z pandemią i że nie wykazała odpowiedniej solidarności, jeśli chodzi o pomoc poszczególnym państwo członkowskim.Czytaj więcej…


Instakompleksy. Polska młodzież wśród tych z najniższą samooceną

interia.pl, 18 czerwca 2020 r. Social media to próba uzupełnienia swoich braków w poczuciu własnej wartości i w kontaktach z rówieśnikami… stworzeniem idealnego wizerunku w sieci. Wszystkie próby budowania wiary w siebie w tak zmiennym i niepewnym środowisku skazane są w dłuższym lub krótszym okresie na niepowodzenie. Pamiętajmy poza światem wirtualnym istnieje świat realny, w którym młody człowiek nie jest w stanie ukryć się za filtrami i prezentować pewnej pozy, pomysłu na siebie czy uśmiechu przez okrągłą dobę. Nawiązywanie bezpośredniego kontaktu z osobami, nazywanie emocji, szczerość wobec siebie i innych – to podstawa udanych relacji społecznych i osobistych. Jeżeli tego brakuje w prawdziwym życiu to nierealna kreacja w mediach społecznościowych jest drogą donikąd, która w praktyce zdewastuje samoocenę gdy spadnie ilość lajków lub znajdziemy się pod ostrzałem hejtu. Czytaj więcej…


TikTok wchodzi na rynek treści edukacyjnych

wnp.pl, 18 czerwca 2020 r. Aplikacja TikTok należąca do chińskiej firmy ByteDance wchodzi na rynek treści edukacyjnych i podpisuje umowy o współpracy m.in. z brytyjskim Uniwersytetem w Cambridge oraz setkami innych uczelni i organizacji pozarządowych – podał w czwartek serwis BBC. We współpracę z platformą TikTok zaangażowali się również celebryci, aktorzy, muzycy, a także psychologowie i inni przedstawiciele świata nauki. Projekt, który ma realizować TikTok w ramach wejścia na rynek treści edukacyjnych, będzie opierał się na oferowaniu odbiorcom materiałów “mikroedukacyjnych” wpisujących się w popularny obecnie w internecie, szerszy trend – tłumaczy brytyjski nadawca publiczny. Czytaj więcej…